Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden

JokerN_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

Er det noen "economies of scale" å tjene på å bygge en rig med 6 kort eller flere, enn en rigg med ett eller to kort? Man får vel mindre inntekt, men oppstartskostnaden blir jo også proporsjonalt mindre, ikke sant? Og bør jeg bruke AMD kort? AMD kort bruker vel mer strøm men samtidig miner de fortere... det er vel bedre å oppnå ROI fortere enn å mine saktere og bruke marginalt mindre strøm? Eller tenker jeg helt feil nå? 

Lenke til kommentar

Er det noen "economies of scale" å tjene på å bygge en rig med 6 kort eller flere, enn en rigg med ett eller to kort? Man får vel mindre inntekt, men oppstartskostnaden blir jo også proporsjonalt mindre, ikke sant? Og bør jeg bruke AMD kort? AMD kort bruker vel mer strøm men samtidig miner de fortere... det er vel bedre å oppnå ROI fortere enn å mine saktere og bruke marginalt mindre strøm? Eller tenker jeg helt feil nå?

Stort sett riktig det ja.

AMD bruker mer strøm enn Nvidia, noe som har mye å si i det lange løp. Når du har tjent inn igjen riggen, så vil mindre strøm-utgifter være alfa omega. Men Nvidia korta koster flesk iforhold til AMD.

Nvidia og AMD er også bygd på helt forskjellige måter (uten å bli alt for teknisk). I praksis betyr dette at på ETH nå så mister AMD kortene hashrate for hver vanskelighetsgrad. Nvidia mister ikke hashrate.

AMD kort må flashes manuelt for å få maks hashrate. Nvidia er bare å overclocke i MSI afterburner.

TLDR:

AMD gir samme hasrate for en billigere pris, men Nvidia er strengt tatt bedre kort.

Forøvrig er det helt umulig å få tak i AMD kort for tiden, da hele verden plutselig startet med mining etter Ethereum tok av. Men nå som Ethereum snart ikke går an å mine, dukker det nok opp mye på finn. Så hold øyne åpne der evt, om du seriøst er intr i det.

SISTE TIPS:

IKKE start med dette kun fordi du ser for deg raske eller lett-tjente penger, uten å vite hva du går inn i. Du må se på det som en ny hobby.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Ok :) så da bør jeg kjøpe nvidia kort da...

Jeg tenkte å mine ethereum til det ikke går an å tjene noe på det lenger, og så eventuelt finne en annen kryptovaluta å mine, eller bli med i F@H eller låne ut datakraft til SETI... ;) eller bare selge riggen hel eller i deler til noen andre...

Ser ikke på det som raske penger, men noe som kan slå bankrente såvidt... ;) trille inn noen kroner hver dag når strømprisen er trukket fra...

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Tja, du må jo vurdere selv. ETH vil være lite lønnsomt å mine innen du rekker å komme igang, så om du klarer å få tak i AMD kort så er jo risikoen mindre med tanke på at du fortere får igjen pengene dine.

Skal også sies at når ETH ikke blir minet lenger, så er det MANGE minere som plutselig skal over på en annen coin. Dette vil gjøre at, som det ser ut nå, ingen coins vil være noe særlig lønnsomme å mine. Det vil nok bli en slags "dødtid". Så da er man litt på samme gambling biten som når man kjøper coins, man må satse på det man tror kommer til å stige i pris.

Lenke til kommentar

Tenker når august er over og jeg har en siste token slutter jeg med ETH og heller begynner på en ny coin.. Ligger på 370 Mhash

Hva har du planer om å mine etter det?

Jeg kommer nok til å kjøre ETC og konstant trade til noe annet.

Lenke til kommentar

Tror ikke BTC taper så mye verdi som folk skal ha det til.

Det jeg lurer på er om BCC har cap på 21.000.000 eller om de kommer til å produsere uendelig?

Letteste måte å splitte BTC og BCC er å flytte alle dine BTC til en ny BTC wallet og så bruke seeden til den gamle BTC walleten når du oppretter en BCC wallet. Da er du bra sikret.

Lenke til kommentar

Hvis jeg har fårstått det riktig vil man om man kjøper 1 Bitcoin i dag få 1 Bitcoin Cash med på kjøpet. Man må bare passe på å ikke oppbevare bitcoinen online.  Men hva gjør man om man lagrer den på paper wallet? Hvordan får man da claimet Bitcoin Cash?

Lenke til kommentar

Du kjøper en BTC og lagrer den på en BTC paper wallet.. Så venter du til det har roet deg og oppretter en wallet for BTC og en for BCC så importerer du privat nøkkelen fra paper walleten til både BCC og BTC walleten. Da skal du ha like mange BCC som du hadde BTC før forken.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du kjøper en BTC og lagrer den på en BTC paper wallet.. Så venter du til det har roet deg og oppretter en wallet for BTC og en for BCC så importerer du privat nøkkelen fra paper walleten til både BCC og BTC walleten. Da skal du ha like mange BCC som du hadde BTC før forken.

Hvor lenge er det snakk om før det har roet seg? Snakker vi noen få dager?

Tror du den kombinerte verdien av BTC og BCC vil være større etter forken enn verdien av BTC i dag? 

Lenke til kommentar

Hvor lenge er vel til noen uttaler seg at det er garantert at alt virker som det skal og ikke BCC og BTC blir påvirket av hverandre og at replay prot. Virker som det skal.

Jeg tror kansje det blir litt fall på BTC men at det vil ta seg sterkt oppigjen raskt etter splitten. BCC tør jeg ikke spekulere på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...