jallajall Skrevet 26. januar Del Skrevet 26. januar (endret) Er greit å holde seg til det gode gamle. Bitcoin Monero Litecoin Endret 26. januar av jallajall Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 27. januar Del Skrevet 27. januar knopflerbruce skrev (19 timer siden): Er det denne vi snakker om, med den dårligste 7-dagerstrenden på topp 150(!) på coinmarketcap? https://coinmarketcap.com/currencies/official-trump/ Ja, det er den vi snakker om. At en nylig lansert mynt bare har gått ned 65% siden toppen er veldig bra. De fleste meme-mynter vil gå ned 90-99% og mange vil aldri gå opp igjen. Du veit, såkalte pumps & dumps. Lenke til kommentar
valen Skrevet 30. januar Del Skrevet 30. januar Før eller siden innser kanskje folk at det bare er tull og tøys og at man ikke trenger millioner av shitcoins. De aller fleste taper på å gamble I dette, er trossalt nullsum. Likviditet inn er nesten lik likviditet ut. Med noe som går tapt i transaksjonene. 1 Lenke til kommentar
valen Skrevet 30. januar Del Skrevet 30. januar Før eller siden innser kanskje folk at det bare er tull og tøys og at man ikke trenger millioner av shitcoins. De aller fleste taper på å gamble I dette, er trossalt nullsum. Likviditet inn er nesten lik likviditet ut. Med noe som går tapt i transaksjonene. 1 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 2. februar Del Skrevet 2. februar knopflerbruce skrev (På 26.1.2025 den 20.51): Er det denne vi snakker om, med den dårligste 7-dagerstrenden på topp 150(!) på coinmarketcap? https://coinmarketcap.com/currencies/official-trump/ Mens i dag er det den eneste mynten på topp 200 som er grønn mens hele resten av markedet driter på seg. Morsomt hvordan ting kan forandre seg. Spoiler Sier fortsatt ikke at det er et bra kjøp, men det er ikke en svindel eller rugpull som alle normisser på twitter vil fortelle deg. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 4. februar Del Skrevet 4. februar Kjøleskap skrev (På 3.2.2025 den 0.38): Mens i dag er det den eneste mynten på topp 200 som er grønn mens hele resten av markedet driter på seg. Morsomt hvordan ting kan forandre seg. Vis skjult innhold Sier fortsatt ikke at det er et bra kjøp, men det er ikke en svindel eller rugpull som alle normisser på twitter vil fortelle deg. Poenget er vel at det er en coin det er særdeles vanskelig å tjene penger på. Fint for de heldige/dyktige som kjøpte seg inn med en gang, men alle andre har jo tapt. Jeg ser fortsatt bare at det er den som er mest ned siste uken. Det betyr ikke at det ikke går an å være heldig, men skal du først gamble er det "bedre" memecoins der ute. (og som et apropos: nå når det snudde litt, så klarte den heller ikke å være en dagsvinner) 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Spillet Paradise (lanseres 2025) lanserer nå en kryptovaluta $PAR som på Ripple sin XRPL blockchain (samme som XRP). Spillet har skapt litt bluss og kan potensielt bli en suksess, og vil bruke krypto som handel in-game. Nå kan man få en konkret use case for XRPL. Spørsmålet er: Det er mye bluss rundt XRP, mye pga XRPL og Ripple. Men alle kjøper XRP, mye av det som skjer er jo rundt XRPL og Ripple. Hvorfor kjøpe XRP når hvem som helst kan bare lansere en coin(slik som $PAR) og kjøre på XRPL? Må XRP brukes i noen sammenheng i slike tilfeller som $PAR? Jeg vet man kan veksle XRP mot $PAR, men alikevel er dette en selvstendig coin uavhengig av XRP - eller? Lenke til kommentar
dapre Skrevet lørdag kl 11:43 Del Skrevet lørdag kl 11:43 Hei. Vurderer å bytte fra / supplere med andre kryptobørser en Firi. Mest på grunn av mere utvalg, både av coins og meme. Men jeg er skeptisk til å utlevere både kropp og sjel til disse utenlandske børsene (CEX) De vil jo ha både pass/førerkort, livevideo/selfi, og alt av dokumenter relatert til privat økonomi. Kjenner at jeg er veldig skeptisk til å gi fra meg alt dette til noe annet en godkjente norske børser. Kjenner dere andre ikke på dette, eller utleverer dere dette helt ukritisk og uten en eneste bekymrende tanke ? Er om mulig enda mere skeptisk til de-sentraliserte børsene (DEX), så dette er ikke et alternativ foreløpig. Takk Lenke til kommentar
valen Skrevet søndag kl 08:33 Del Skrevet søndag kl 08:33 dapre skrev (20 timer siden): Hei. Vurderer å bytte fra / supplere med andre kryptobørser en Firi. Mest på grunn av mere utvalg, både av coins og meme. Men jeg er skeptisk til å utlevere både kropp og sjel til disse utenlandske børsene (CEX) De vil jo ha både pass/førerkort, livevideo/selfi, og alt av dokumenter relatert til privat økonomi. Kjenner at jeg er veldig skeptisk til å gi fra meg alt dette til noe annet en godkjente norske børser. Kjenner dere andre ikke på dette, eller utleverer dere dette helt ukritisk og uten en eneste bekymrende tanke ? Er om mulig enda mere skeptisk til de-sentraliserte børsene (DEX), så dette er ikke et alternativ foreløpig. Takk Hvorfor er du skeptisk til dex.. Er det ikke bare å velge en som har litt historie. Lenke til kommentar
BlackBabyJesus Skrevet søndag kl 08:53 Del Skrevet søndag kl 08:53 21 hours ago, dapre said: Hei. Vurderer å bytte fra / supplere med andre kryptobørser en Firi. Mest på grunn av mere utvalg, både av coins og meme. Men jeg er skeptisk til å utlevere både kropp og sjel til disse utenlandske børsene (CEX) De vil jo ha både pass/førerkort, livevideo/selfi, og alt av dokumenter relatert til privat økonomi. Kjenner at jeg er veldig skeptisk til å gi fra meg alt dette til noe annet en godkjente norske børser. Kjenner dere andre ikke på dette, eller utleverer dere dette helt ukritisk og uten en eneste bekymrende tanke ? Er om mulig enda mere skeptisk til de-sentraliserte børsene (DEX), så dette er ikke et alternativ foreløpig. Takk Du kan gå for barebitcoin.no til kjøp/salg av btc, og bruke en annen børs, til og med en non-KYC børs, til veksling til andre coins. Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet søndag kl 08:56 Del Skrevet søndag kl 08:56 Jeg så at Trump familien innkasserte $100 millioner bare på transaksjonsgebyrer på den nye meme coinen. Er det noen samlet oversikt / rangering. Ganske høye gebyr generelt både for veksling og uttak. Lenke til kommentar
dapre Skrevet søndag kl 09:28 Del Skrevet søndag kl 09:28 (endret) valen skrev (1 time siden): Hvorfor er du skeptisk til dex.. Er det ikke bare å velge en som har litt historie. Takk for tilbakemeldingen. Skepsisen kommer av at det er vanskeligere å holde orden på alle transaksjonene, pluss at det er mere "arbeid" med varme/kalde lommebøker - for en nybegynner. Korriger meg gjerne, hvis dette har endret seg. At jeg er skeptisk til å utlevere min ID til villt fremmede utenlanske børser, gjør meg ikke mindre villige til å ha transaksjonene i orden ovenfor norske skattemyndigheter. Tvert om. Endret søndag kl 09:40 av dapre Lenke til kommentar
dapre Skrevet søndag kl 09:38 Del Skrevet søndag kl 09:38 (endret) BlackBabyJesus skrev (54 minutter siden): Du kan gå for barebitcoin.no til kjøp/salg av btc, og bruke en annen børs, til og med en non-KYC børs, til veksling til andre coins. Takk Jeg er allerede på norske krypto børser, så den delen er greit. Non-kyc børs ? Som DEX med andre ord ? Skal jeg kun veksle på denne børsen, eller skal jeg sende det videre til en annen.....DEX børs ? Som sagt er jeg skeptisk til disse DEX børsene, mest pga utydelig transaksjonsoversikt, men også siden jeg fersk i faget, og må bli "varm i trøya" på etablerte (fortrinnsvis norske) børser først. Neste steg er altså utenlandske CEX børser. Men jeg er som sagt skeptisk til utlevering av strengt private opplysninger. Håpet det var noen her inne som hadde denne erfaringen, og kunne si litt om hvordan de forholder seg til å utlevere slike ekstremt private "hvis dette kommer i feil hender har du et stort problem" papirer/ID. Endret søndag kl 09:47 av dapre Lenke til kommentar
BlackBabyJesus Skrevet søndag kl 19:53 Del Skrevet søndag kl 19:53 10 hours ago, dapre said: Takk Jeg er allerede på norske krypto børser, så den delen er greit. Non-kyc børs ? Som DEX med andre ord ? Skal jeg kun veksle på denne børsen, eller skal jeg sende det videre til en annen.....DEX børs ? Som sagt er jeg skeptisk til disse DEX børsene, mest pga utydelig transaksjonsoversikt, men også siden jeg fersk i faget, og må bli "varm i trøya" på etablerte (fortrinnsvis norske) børser først. Neste steg er altså utenlandske CEX børser. Men jeg er som sagt skeptisk til utlevering av strengt private opplysninger. Håpet det var noen her inne som hadde denne erfaringen, og kunne si litt om hvordan de forholder seg til å utlevere slike ekstremt private "hvis dette kommer i feil hender har du et stort problem" papirer/ID. Hvis du skal ha tydelig transaksjonslogger og redelighet fremover i tid og alt sånt, så må du til en sentralisert, stor exchange. Og da må du ut med mye info. Jeg deler bekymringen din. Har ikke noen god løsning. Blir litt som pest vs kolera... Lenke til kommentar
valen Skrevet mandag kl 10:24 Del Skrevet mandag kl 10:24 Det er da bare å bruke uniswap dersom du er bekymret for dex. Ikke at jeg er noen fan. Holder meg til velodrome og aerodrome personlig. Bruker cex kun til offramp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå