Ove38 Skrevet 10. november Del Skrevet 10. november 1 hour ago, Bing123 said: Hacke en device man har tilgang til er ikke det relevante scenario. Men sikkert praktisk dersom du glemmer pinkoden som denne karen. Når man er redd for stjeling av coins er det over internett det foregår Samtlige Bitcoins er i blokk-kjeden på nettet 24/7 Det er ingen Bitcoins noe annet sted. Enhver som har privatnøkkelen til en plass (adresse) i blokk-kjeden. Kan flytte Bitcoins fra den adressen til en annen adresse i blokk-kjeden. Lenke til kommentar
Leon83 Skrevet 10. november Del Skrevet 10. november 14 minutes ago, Ove38 said: Som du ser i videoen så får han ikke bare opp PIN 12514 men også alle de ordene du sier du trenger for å opprette en ny Trezor som da har en kopi av privatnøkkelen. Hvor tror du kopien av privatnøkkelen kommer fra når du oppretter en ny Trezor ? Man gjenoppretter på en ny enhet ved å oppgi de 24 seed phrase-ordene og deretter settes det selvfølgelig opp en ny privatnøkkel (24 nye ord) og wallet-adresse. Lenke til kommentar
Skrotleif Skrevet 11. november Del Skrevet 11. november Har vært noen artikler i vanlige aviser de siste dagene, så nå er vi på begynnelsen av media attention. Dette skal bli spennende! Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 11. november Del Skrevet 11. november (endret) 10 hours ago, Ove38 said: Samtlige Bitcoins er i blokk-kjeden på nettet 24/7 Det er ingen Bitcoins noe annet sted. Enhver som har privatnøkkelen til en plass (adresse) i blokk-kjeden. Kan flytte Bitcoins fra den adressen til en annen adresse i blokk-kjeden. Stemmer det og nettopp derfor er en hardware key som Trezor tryggere. Den genererer en signert transaksjon offline som du overfører til PC. Den private nøkkelen er aldri eksponert. Derfor måtte personen i videoen din fysisk røske ut hele chippen for å få ut nøklene. Endret 11. november av Bing123 Lenke til kommentar
Skrotleif Skrevet 11. november Del Skrevet 11. november Bitcoin har gått forbi sølv i markedsverdi. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 13. november Del Skrevet 13. november Det er bare å gratulere alle som sitter godt posisjonert i Bitcoin (og andre obskure kryptovalutaer)! 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14. november Del Skrevet 14. november Mon tro om shitcoinmarkedet er der pengene ligger. Skjønt, det er vel i hovedsak Dogecoin og Pepe som trekker opp der av topp 20, mer enn BTC. (så kan en jo lure på om omdømmet til kryptovaluta som fenomen på sikt er tjent med at idiotvalutaer holder seg godt i verdi, det er litt som om noen plutselig begynte å trykke sine egen myntenhet i hagen og fikk kjøpt melk og poteter på Extra med sin Ola Dunk Mark) Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 14. november Del Skrevet 14. november Jeg følger ikke kryptomarkedet så godt og kan lite om det, men føler at vi er der i syklusen nå hvor folk hodeløst låner penger for å kjøpe krypto. Typisk nær en topp. Jeg er sent ute og vel så det, men har lyst på en posisjon i Bitcoin i hvert fall. Men jeg kjøper ikke nå og går heller glipp av oppturen om den fortsetter. Gjorde samme vurdering rundt siste store topp rundt 60K da hypen og optimisten også var stor. Da gikk den ned til 15K. Grove tall, så sikkert ikke helt presist, men gadd ikke bla opp grafen nå. Apropos belåning: Husker en post på diskusjon for lenge tilbake nå hvor en person lurte på å låne 100K eller noe slikt for å kjøpe krypto. Ble kraftig advart om jeg husker riktig, men da tror jeg prisen var godt under 10K og kanskje under 5K også. Så han hadde jo fått en pen avkastning om han kjøpte og holdt. Alle priser i USD forøvrig. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 14. november Del Skrevet 14. november Fant ikke den tråden jeg refererte til, men fant denne fra 2013 hvor BTC var priset til utrolige 100 dollar. Regner med alle greier å regne ut avkastningen om man gikk inn med en liten sum i 2013 og holdt til i dag. Helt utrolig. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 15. november Del Skrevet 15. november Akkurat når det gjelder Bitcoin skulle jeg gjerne hatt en DeLorean med en flux capacitor og reist tilbake til meg selv med et godt tips. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 16. november Del Skrevet 16. november Er ikke den eneste grunnen til at så mange er interessert i å kjøpe btc er at den går opp i pris? Det ville ikke vært samme interesse i "bruksområdene" til btc om den ikke hadde hatt samme prisutvikling. Og det virker som de fleste som kjøper btc er interessert i avkastningen i Fiat. Dvs at de håper 1 btc blir verdt 1 million dollar etc.. ønsker å cashe ut i Fiat og kjøpe seg lambo etc.. 1 Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 16. november Del Skrevet 16. november newman221 skrev (På 15.11.2024 den 8:48 AM): Akkurat når det gjelder Bitcoin skulle jeg gjerne hatt en DeLorean med en flux capacitor og reist tilbake til meg selv med et godt tips. Husker jeg satt på bussen i 2013 og overhørte noen ungdommer snakke om btc som det neste store. Prisen var vel da 300$ da jeg sjekket. Tenkte ha når noen fjortisser på bussen snakker om dette da er er det nær en bobble som sprekker. Bobblen har sprukket mange ganger får å si det sånn, men den nye boblen har alltid blitt større enn den forrige. Noe å bite seg merke i Lenke til kommentar
BlackBabyJesus Skrevet 16. november Del Skrevet 16. november (endret) 17 minutes ago, ltdata said: Er ikke den eneste grunnen til at så mange er interessert i å kjøpe btc er at den går opp i pris? Det ville ikke vært samme interesse i "bruksområdene" til btc om den ikke hadde hatt samme prisutvikling. Og det virker som de fleste som kjøper btc er interessert i avkastningen i Fiat. Dvs at de håper 1 btc blir verdt 1 million dollar etc.. ønsker å cashe ut i Fiat og kjøpe seg lambo etc.. Bitcoin (hovedsaklig, de fleste andre kryptovalutaer er langt mindre seriøse prosjekter) er en hedge mot inflasjon. Det er derfor sentralbankene nå vil prøve å påvirke regjeringene til å forby det. Bitcoin lar deg unnslippe den skjulte skatteinnkrevingen som foregår når regjeringene og sentralbankene bare printer opp penger for å møte sine forpliktelser, og etablerer enorme og permanente statsunderskudd, og dermed reduserer verdiene til kronene og andre fiat-valutaer til folk flest. Printing av penger fører til at den nominelle verdien til eiendeler, boliger, aksjer, råvarer, etc, går opp fordi alle markedsdeltakere forstår at hver krone/dollar er mindre verdt, og så må man betale masse skatt, nesten 40% her til lands, når man selger de oppblåste aksjene etc. Slik melker de befolkningen uten å si fra om det. En annen fordel er at bitcoin er "harde penger" - dvs, det finnes bare et begrenset antall av dem (21 millioner maks). De kan ikke printes. Derfor må prisen oppover jo flere og flere som vil ha tak i dem som hedge mot inflasjon, oppbevaring av verdi, uavhengige overføringer verden rundt, etc. Folk kan snakke mye om farene ved bitcoin, men man kan like gjerne påstå at det er farlig å IKKE eie en del av det. Gull er en annen hedge mot inflasjon, men vanskeligere å oppbevare sikkert, overføre, etc. Endret 16. november av BlackBabyJesus 1 Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 16. november Del Skrevet 16. november BlackBabyJesus skrev (6 minutter siden): Bitcoin (hovedsaklig, de fleste andre kryptovalutaer er langt mindre seriøse prosjekter) er en hedge mot inflasjon. Det er derfor sentralbankene nå vil prøve å påvirke regjeringene til å forby det. Bitcoin lar deg unnslippe den skjulte skatteinnkrevingen som foregår når sentralbankene bare printer opp penger for å møte sine forpliktelser, og etablerer enorme og permanente statsunderskudd, og dermed reduserer verdiene til kronene og andre fiat-valutaer til folk flest. Printing av penger fører til at den nominelle verdien til eiendeler, boliger, aksjer, råvarer, etc, går opp fordi alle markedsdeltakere forstår at hver krone/dollar er mindre verdt, og så må man betale masse skatt, nesten 40% her til lands, når man selger de oppblåste aksjene etc. Slik melker de befolkningen uten å si fra om det. En annen fordel er at bitcoin er "harde penger" - dvs, det finnes bare et begrenset antall av dem (21 millioner maks). De kan ikke printes. Derfor må prisen oppover jo flere og flere som vil ha tak i dem som hedge mot inflasjon, oppbevaring av verdi, uavhengige overføringer verden rundt, etc. Folk kan snakke mye om farene ved bitcoin, men man kan like gjerne påstå at det er farlig å IKKE eie en del av det. Gull er en annen hedge mot inflasjon, men vanskeligere å oppbevare sikkert, overføre, etc. Men til slutt vil de som eier bitcoin uansett være motivert til å selge dem tilbake til fiat. For at folk skal være mer motiverte til å holde btc lenger må kanskje btc blir mer brukt som betalingsmiddel for alt mulig. Nå holder bare folk til smertegrensen er for stor..dvs avkastningen i prosent er så stor i fiat at folk selger seg ut når man ikke klarer å holde lenger. Jeg tror det gjenstår å se om bitcoin er en god hedge. Btc har vel også gått ned i perioder med inflasjon. Og btc prisen har jo gått så hinsides mye mer enn inflasjonen i prosent. Betyr det at btc priser inn hyperinflasjon? Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 16. november Del Skrevet 16. november On 10.11.2024 at 10:53 PM, Leon83 said: Man gjenoppretter på en ny enhet ved å oppgi de 24 seed phrase-ordene og deretter settes det selvfølgelig opp en ny privatnøkkel (24 nye ord) og wallet-adresse. En privatnøkkel (private key) består ikke av 24 ord. En privatnøkkel (private key) ser slik ut: E9873D79C6D87DC0FB6A5778633389F4453213303DA61F20BD67FC233AA33262 Kilde: https://en.bitcoin.it/wiki/Private_key#An_example_private_key Så igjen, hvor tror du kopien av privatnøkkelen (private key) kommer fra når du oppretter en ny Trezor ? Bitcoin kan ikke flyttes til noen ny adresse uten privatnøkkelen (private key) til den adressen de er på. Lenke til kommentar
Leon83 Skrevet lørdag kl 16:01 Del Skrevet lørdag kl 16:01 2 hours ago, Ove38 said: En privatnøkkel (private key) består ikke av 24 ord. En privatnøkkel (private key) ser slik ut: E9873D79C6D87DC0FB6A5778633389F4453213303DA61F20BD67FC233AA33262 Kilde: https://en.bitcoin.it/wiki/Private_key#An_example_private_key Så igjen, hvor tror du kopien av privatnøkkelen (private key) kommer fra når du oppretter en ny Trezor ? Bitcoin kan ikke flyttes til noen ny adresse uten privatnøkkelen (private key) til den adressen de er på. Jo. "Seed phrase"-ordene = privatnøkkelen. Det er det som er tanken med BIP39. https://bitcoinmagazine.com/sponsored/understanding-your-bitcoin-keys-bip39-seed-words https://iancoleman.io/bip39/ Lenke til kommentar
Skrotleif Skrevet onsdag kl 16:26 Del Skrevet onsdag kl 16:26 On 14.11.2024 at 10:40 PM, DukeRichelieu said: Jeg følger ikke kryptomarkedet så godt og kan lite om det, men føler at vi er der i syklusen nå hvor folk hodeløst låner penger for å kjøpe krypto. Typisk nær en topp. Jeg er sent ute og vel så det, men har lyst på en posisjon i Bitcoin i hvert fall. Men jeg kjøper ikke nå og går heller glipp av oppturen om den fortsetter. Gjorde samme vurdering rundt siste store topp rundt 60K da hypen og optimisten også var stor. Da gikk den ned til 15K. Grove tall, så sikkert ikke helt presist, men gadd ikke bla opp grafen nå. Apropos belåning: Husker en post på diskusjon for lenge tilbake nå hvor en person lurte på å låne 100K eller noe slikt for å kjøpe krypto. Ble kraftig advart om jeg husker riktig, men da tror jeg prisen var godt under 10K og kanskje under 5K også. Så han hadde jo fått en pen avkastning om han kjøpte og holdt. Alle priser i USD forøvrig. Ja, du er sent ute når det gjelder Bitcoin i denne syklusen. Den er allerede opp mer enn 5x siden bunnen og har sannsynligvis ikke mer enn 2x igjen. Men du er ikke sent ute når det gjelder mange alternative mynter som enda ikke har gått opp noe særlig. F.eks. så har ikke Polkadot gått opp 2x. fra bunnen engang. Avax har også stort potensiale. Doge, XRP og Cardano ville vært veldig gode kjøp for et par uker siden, men ville ikke satset på de nå. Dette er ikke finansielle råd, som de liker å si. Ellers ganske forståelig at folk ble kraftig advart mot krypto i 2013 da det fortsatt var ganske nytt og skummelt. Jeg har visst om Bitcoin omtrent siden starten, men river meg ikke i håret over å ikke ha kjøpt, for jeg ville mest sannsynlig ha solgt så fort jeg hadde tjent et par tusenlapper uansett. Lenke til kommentar
valen Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden DukeRichelieu skrev (På 14.11.2024 den 10:40 PM): Jeg følger ikke kryptomarkedet så godt og kan lite om det, men føler at vi er der i syklusen nå hvor folk hodeløst låner penger for å kjøpe krypto. Typisk nær en topp. Jeg er sent ute og vel så det, men har lyst på en posisjon i Bitcoin i hvert fall. Men jeg kjøper ikke nå og går heller glipp av oppturen om den fortsetter. Gjorde samme vurdering rundt siste store topp rundt 60K da hypen og optimisten også var stor. Da gikk den ned til 15K. Grove tall, så sikkert ikke helt presist, men gadd ikke bla opp grafen nå. Apropos belåning: Husker en post på diskusjon for lenge tilbake nå hvor en person lurte på å låne 100K eller noe slikt for å kjøpe krypto. Ble kraftig advart om jeg husker riktig, men da tror jeg prisen var godt under 10K og kanskje under 5K også. Så han hadde jo fått en pen avkastning om han kjøpte og holdt. Alle priser i USD forøvrig. Du kjøpte ikke på 15k da? Siden du allerede har sett på minst ett bullrun så er du sikkert klar over at de har en tendens til å være mer enn noen uker.. og det er faktisk hvor vi er nå, noen uker inn i bullrunnet. Helt greit at du sitter på utsiden. Uansett pris vil du neppe være interessert i å ta risikoen. Lenke til kommentar
valen Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden ltdata skrev (På 16.11.2024 den 12:17 PM): Er ikke den eneste grunnen til at så mange er interessert i å kjøpe btc er at den går opp i pris? Det ville ikke vært samme interesse i "bruksområdene" til btc om den ikke hadde hatt samme prisutvikling. Og det virker som de fleste som kjøper btc er interessert i avkastningen i Fiat. Dvs at de håper 1 btc blir verdt 1 million dollar etc.. ønsker å cashe ut i Fiat og kjøpe seg lambo etc.. Som også er en helt vanlig grunn til at man tar risiko på andre områder. Lenke til kommentar
Leon83 Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Psykologisk resistance ved 100 000$ 😁 99 500$ er all time high for øyeblikket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå