Gå til innhold

Playbase eller playbar + sub? Sonos

Anbefalte innlegg

Så jeg er i gang med å bestille ett sonos anlegg for hele leiligheten og jeg har fått ett dilemma, skal jeg ha en playbase eller playbar under tv'en? Med eller uten ekstra sub?

Slik jeg har forstått det har playbase en del mer bass ellers er de ganske like ift lyd, og da tenker jeg jo at jeg gjerne kan slippe unna å kjøpe ekstra bass slik jeg må med bar? I tillegg hører jeg at playbar + bass er langt bedre, forståelig ift prisforskjellen. Men kan kun en playbase være godt nok?

Liker dog utseende og funksjonaliteten til playbar langt bedre, kan ligge eller gå på veggen og ser bedre ut etter min mening. Base under stående TV ser noe rart ut synes jeg, og det er slik jeg har det i dag. Men den kan gjerne gå på veggen etterhvert.

Ellers tenker jeg å ha to play 1 som lyd bak.

Så, spørsmålet er vell egentlig. Kan jeg komme unna med kun en playbase? Eller er der langt bedre med playbar + bass? evt playbase + bass?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du leser testen av Playbase hos Lyd og Bilde så sammenligner de begge litt. Og der mener jeg å huske at de nevner Playbar har bedre lyd sånn generelt.

Playbar er mer fleksibel, siden man kan ha den på bord og vegg, og du kan enkelt utvide med Sub hvis du syntes det blir for lite.

Playbar har større elementer, som gjør at den gir bedre bass en Playbase hvis man ikke tar med sub elementet i den.

Lenke til kommentar

Hvis du leser testen av Playbase hos Lyd og Bilde så sammenligner de begge litt. Og der mener jeg å huske at de nevner Playbar har bedre lyd sånn generelt.

Playbar er mer fleksibel, siden man kan ha den på bord og vegg, og du kan enkelt utvide med Sub hvis du syntes det blir for lite.

Playbar har større elementer, som gjør at den gir bedre bass en Playbase hvis man ikke tar med sub elementet i den.

Takker for svar, klarte ikke vente lengre så hev inn en bestilling på bar+sub+2xplay 1 til TV og 2 play 5 til soverom og bad. Så får jeg spe på med noen play 1 i andre rom om jeg føler jeg trenger det etterhvert :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...