Kurt Lekanger Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Nå kan du sikkerhetskopiere PC-en din med nytt Google-verktøy 1 Lenke til kommentar
Wilford Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Ærlig talt, har du en MAC så bruker du "Time Machine", da slipper du tenke på slikt. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Ærlig talt, har du en MAC så bruker du "Time Machine", da slipper du tenke på slikt. Jeg har en MAC, nærmere bestemt 6C-3B-E5-2B-19-DE, men jeg ser ikke hvorfor jeg skal bruke Time Machine for det? Har jeg ikke drukket nok Cool-Aid? 5 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Ærlig talt, har du en MAC så bruker du "Time Machine", da slipper du tenke på slikt. Eller du bruker googles tjeneste, så slipper du å tenke på time-machine? AtW 3 Lenke til kommentar
Harald_N73 Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Nå sprettes vel champagnen ved NSA. 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Denne artikkelen syntes jeg virket veldig godt skrevet +1 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 (endret) Nå sprettes vel champagnen ved NSA. Spørs bare det. Infobingen til Google på personnivå tror jeg det er svært få som forstår hele omfanget av, selv om Google gjør alt for å tone det ned og glatte over, inklusive det å late som det vet mindre enn dem gjør. Poenget er ikke nødvendigvis at man ønsker å skjule ting, men man gir i prinsippet bort privatlivet sitt til amerikanske myndigheter, og mister sånn sett kontrollen over personlige data. At dem da i tillegg oppfordrer folk å laste opp private filer til dem viser bare at de håper folk har glemt Snowden og det er business as usual igjen. Google er neppe like hårete som en god del andre amerikanske selskaper som lever av å samle og selge persondata på et rystende detaljert nivå, men amerikansk forsvar har f.eks sugerør inn mot Google sine data. Google pusher glatt annonser fra tvilsomme selskaper så lenge de kan tjene penger på det, og de fasiliterer også aktiv tapping av informasjon på Android-plattformen. Endret 18. juli 2017 av vidor Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Tror ikke NSA etc har sugerør inn mot Google sine data. At de har tappet Google (og andre amerikanske firmaer) sine data er en helt annen sak, og det er vel i realiteten det Snowden med flere har kommet med informasjon om. Personlig er jeg i liten grad redd for "det amerikanske forsvar" og amerikanske myndigheter, jeg er langt mer redd for Google selv og hvem de i framtida kan finne på å selge informasjonen til. 4 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Det er den sammensatte informasjonen på personnivå som er gull. Google har mange ulike "filter" de kan kjøre rådata igjennom. Dette er kjernevirksomheten til Google og det er mange interessenter inn mot den basen. Det er jo teknisk mulig å samle data ved å tappe alle punktene inn til Google, men det er straks mye billigere å henvise til sikkerhet og få lovfestet direkte tilgang under en NDA. Dette er sannsynligvis militær regulert og klassifisert info som man som borger neppe har tilgang på å få vite. Denne type informasjoninnsamling er mye enklere å administrere, da man slipper å doble resursene for å gjøre samme jobben. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 Programmet klarer ikke å skalere riktig på Windows 10 hos meg (akkurat slik som Drive før), generelt problem? Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 Ingen overraskelse at Google vil ha kloa i filene dine også. De har jo kloa i resten av livet ditt allerede. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 Det er den sammensatte informasjonen på personnivå som er gull. Google har mange ulike "filter" de kan kjøre rådata igjennom. Dette er kjernevirksomheten til Google og det er mange interessenter inn mot den basen. Det er jo teknisk mulig å samle data ved å tappe alle punktene inn til Google, men det er straks mye billigere å henvise til sikkerhet og få lovfestet direkte tilgang under en NDA. Dette er sannsynligvis militær regulert og klassifisert info som man som borger neppe har tilgang på å få vite. Denne type informasjoninnsamling er mye enklere å administrere, da man slipper å doble resursene for å gjøre samme jobben. Selv i USA vil ikke militæret/etterretningen få lov til dette, - det er ikke noe i amerikanske sikkerhetslover som gir de en slik tilgang. Om de prøvde seg, så ville Google garantert ta dette opp med bestemte personer i Washington - og rabalderet starter for alvor. Realiteten er at noe slikt ville være umulig å skjule, og konsekvensene ville for Google og andre amerikanske IT-firmaer være katastrofal. Du kan bare tenke deg situasjonen hvor man kunne garantere at amerikansk etterretning fikk direkte informasjon fra amerikanske IT-firmaer gjennom lovfestet tilgang. Google, Facebook, Apple, Android-telefoner, Microsoft osv ville "over natten" bli "nektet brukt/stoppet brukt" i det mest av verden. At amerikansk etterretning har brukt verktøy og metoder som ikke er forenlig med personvern og et demokrati, f.eks generell overvåkning er en realitet. At de også har overvåket andre lands borgere er en realitet. Men jeg har ikke sett et eneste bevis for direkte tilgang til Google, Facebook, Microsoft, Apple med flere - og heller ikke informasjon om at dette kan gjøres med loven i hånd. Så selv om amerikansk lovgivning gikk langt etter 2001, så gikk den ikke så langt. Og en del er faktisk reversert. At dataene til Google (Facebook, Microsoft, Apple) er interessante for mange - og har en enorm kommersiell verdi er en realitet. Og det er derfor jeg primært er redd for de kommersielle aktørene som sitter på så mye kunnskap om oss - de vil primært ta hensyn til sine kommersielle interesser - og selge info om det vurderes som mest lønnsomt. 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 (endret) Dette er det beste harddisk kloneverktøy jeg har vært borti. Nå er ikke det et backupprogram på helt samme måte. Og det er kanskje noe mer manuellt arbeid. Men det gjør en skikkelig jobb (på ting som andre konkurrenter feiler på): https://www.miray.de/products/applications/hdclone/professional-edition.html Er versjon 6.0 jeg har prøvd (obs!) Endret 14. juli 2017 av G Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 Jeg går ut i fra at vilkårene er som for Google Drive, at man kun har 15GB lagringsplass gratis. 100GB koster da 17 kr per måned, 1 TB koster 89 kr per måned. Lenke til kommentar
Moddi Waldemar-Lima Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Google Backup and sync fungerer for business utgaven gsuite, selv om artikkelen forteller noe annen! Det erfarer jeg selv! Med vennligst hilsen Internet Moddi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå