Gå til innhold

Sony xperia X3+ Døde pluselig ?

Anbefalte innlegg

Hei 

Min sønns Sony Z3+ slo seg plutselig av og vil ikke la seg starte igjen. 

Den har ladet i flere timer, uten at det hjalp. 

Har forsøkt å slå av off knappen som i følge bruksanv. er "gjemt" inne i simkort brønnen.

det hjalp heller ikke. 

Noen som har flere tips eller vært borti noe lignende. Telefonen er ca 1 år gammel.

anyone ? :hm:  :hrm:  :hmm:  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært borti det samme med sony ja.

Prøvde alle tricks som finns på google.

Måtte sende inn til reprasjon , men de byttet ingenting. Vært flere ganger.

Reprasjons tekst var hver gang oppdater sw og lagt inn fab instillinger.

Det er en lang tråd i supportforumene om denne defekt/svikt i ladelogikken (tar ikke imot lading).

Verkstedet har et eller annet triks eller rutine som ikke er blitt opplyst for å vekke enheten igjen.

Personlig tror jeg det er i android generelt når spenningen på lithium batteriet er under et visst nivå så virker heller ikke ladekrets/logikken i telefon lengre.

Har hatt det samme på Samsung også og samme der , ingenting byttet kun sw oppdatering og fab resett telefon.

Så det er nok bare å sende inn på reklamasjon/garanti.

Lenke til kommentar

Personlig tror jeg det er i android generelt når spenningen på lithium batteriet er under et visst nivå så virker heller ikke ladekrets/logikken i telefon lengre.

Dette er en sikkerhetskrets som er i alle lithiumbatteri. Normalt sett så ligger det i selve batteriet, men hos f.eks sony som har ett batteri som ikke kan skiftes ut, er muligens sikkerheten i telefonen en plass isteden.

Lader man ett lithiumbatteri som er under kritisk nivå risikerer man eksplosjon. Derfor tar elektronikker over og nekter deg å lade batteriet.

Lenke til kommentar

Dette er en sikkerhetskrets som er i alle lithiumbatteri. Normalt sett så ligger det i selve batteriet, men hos f.eks sony som har ett batteri som ikke kan skiftes ut, er muligens sikkerheten i telefonen en plass isteden.

Lader man ett lithiumbatteri som er under kritisk nivå risikerer man eksplosjon. Derfor tar elektronikker over og nekter deg å lade batteriet.

Ja , vet.

Men det er uansett en defekt at enheten slår seg av for sent slik at dette oppstår (for lavt spennings nivå)

Sonyen jeg har hatt dette to ganger på er brukt av madamen (hun har brukt den til batteriet er tomt begge gangene). Har fått streng beskjed om å lade når det er 20%. Etter det har vi sluppet flere innsendinger.

Har aldri oppstått med iphone.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...