Gå til innhold

Oppgradering av 4 år+ gammel pc (CPU, HK, RAM)

Anbefalte innlegg

Hei,

Ser til slutt ut til at hovedkortet til min litt eldre traver har tatt kvelden.

Den vil ikke boote (har skurret noen måneder) og har prøvd det meste internett har å by på.

Oppsett med en i5 4670k.

Spiller ikke voldsomt grafikkrevende spill (LOL, RL, PUBG hovedsaklig) så tenkte å beholde GTX 770 kortet mitt frem til jul eller noe. Har andre ting som også skriker etter pengene mine :hm:

Med tanke på at det er hovedkortet som ikke vil mer trenger jeg vel nytt HK, CPU og RAM?

Også er det bare å håpe på at alt annet blir plug-and-play.

Tenkte på å bestille følgende fra komplett: https://www.komplett.no/product/910678/datautstyr/pc-komponenter/pc-i-deleroppgradering/oppgradering/oppgraderingspakke-core-i5-7600k#

Hva tenker det allmektige forumet om denne pakken? har ikke lyst til å bruke særlig mye mer enn 5 000,-     Jeg er særdeles utdatert på hw pdd...

Leker også litt med tanken på en Ryzen, men har generelt grisedårlig erfaring med alt AMD har satt forran meg så det sitter langt inne. Både egne produkter og når jeg har hjulpet venner tidligere.

Håper noen kan gi meg noen pointers! Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du sikker på at det er hk som er synderen? Ryzen er bra. :)

Så sikker jeg kan være, uten at jeg er noen ekspert  :hmm: kommer ikke engang inn i Bios. Prøvde å fjerne alt av kabler annet enn strøm + en og en komponent (hdd, gpu, 1/2 ram-brikker osv). Er et asus z87-Pro som henger med feilkode 9C i micro skjermen (skal være noe med USB) samt lyser i boot_device.

Har skjønt det er mye rart med z87 brikkene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...