Gå til innhold

Skal kjøpe Dvd-brenner men hvem?


Anbefalte innlegg

Hei...

 

Jeg skal kjøpe dvd brenner men den må bestilles imorgen så det hadde vert fint om dere kunne svart litt fort :thumbs:

 

Jeg har lyst på en bra en som koster max 2000 kr men helst unner det med 8x brenneing DVD+R/+RW og DVD-R/-RW

 

kan man brenne dvd-filmer og spille det av på dvd-spiller eller kan man bare brenne på dvd plater?

 

Takker for alle svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig. Skal du bruke ca 2000 så er Plextor PX 708 et godt valg.

Den brenner både - og +, samt RW. I tillegg brenner den CD-plater

40x såvidt jeg husker. Og det er bra.

Du kan brenne både DVD og CD plater på brenneren, samt spille

av begge deler akkurat som på en vanlig DVD/CD-ROM avspiller.

Altså trenger du egentlig kun den ene enheten.

Endret av olavr
Lenke til kommentar

Plextor har langt i fra utspilt sin rolle. De er meget bra, og prisen er slett ikke avskrekkende. PX 708 får du bulk litt under 2000, retail koster rett over.

Hardwarebutikken har den faktisk retail for kr 1995. (Kun få stk) Og det er ikke dyrt. :yes:

Til sammenligning har Sony en som brenner 4x, men den

koster langt over kr 3000. :no:

8x brenneren til Sony fant jeg ikke i prissammenligninga, men de er dyre.

Rett skal være rett; Sony har også rimeligere brennere, men ingen av dem

brenner DVD fortere enn 4x.

Endret av olavr
Lenke til kommentar
Det finnes flere 8x-brennere gjøre det ikke? har ikke bla sony en modell? Slik jeg ser det har plextor mer eller mindre utspillt sin rolle, prisforskjellen er ikke verd det lengre, stort sett alle brennere holder lengre enn du trenger (les til du skifter de ut med noe nytt og bedre), og brenner feilfritt.

 

AtW

Haha, du nevner Sony i ditt innlegg. Plextor sin nye brenner er faktisk billigere enn mange av Sony sine DVD-brennere. Det koster å være kar.

Lenke til kommentar
Plextor har langt i fra utspilt sin rolle. De er meget bra, og prisen er slett ikke avskrekkende. PX 708 får du bulk litt under 2000, retail koster rett over.

Hardwarebutikken har den faktisk retail for kr 1995. (Kun få stk) Og det er ikke dyrt. :yes:

Til sammenligning har Sony en som brenner 4x, men den

koster langt over kr 3000. :no:

8x brenneren til Sony fant jeg ikke i prissammenligninga, men de er dyre.

Rett skal være rett; Sony har også rimeligere brennere, men ingen av dem

brenner DVD fortere enn 4x.

Jaja, greit nok, sony var et bedrident eksempel, men synes poenget mitt fortsatt står, billige brennere holder lenge for normale brukere (lite-on, nec), da de holder lengre enn du har de i alle tilfeller og dessuten feilbrennes det aldri noe mer med moderne brennere.

 

AtW

Lenke til kommentar
Sony er vel blant det dyreste du kan kjøpe. Det gjelder både DVD og TV.

Men bra er de. :D

Det største problemet med Sony DVD-brennere er at kvaliteten varierer noe fryktelig. Noen er heldige, og får en brenner som brenner nesten alt, mens andre får en som bare brenner Verbatim. Iom. at Sony aldri er bedre enn de beste brenneren (Plextor og Pioneer), er det mye bedre å kjøpe en slik, eller om man ikke skal brenne så mange plater, kjøpe en billig brenner, og litt dyrere plater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...