Martin Braathen Røise Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Musk bladde opp 41 millioner for eksklusivt domene: – Aner ikke hva jeg skal bruke det til Lenke til kommentar
WHBO Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Sånn går det når man ikke har noe å bruke pengene sine på.. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Sånn går det når man ikke har noe å bruke pengene sine på.. Ser du ikke at han har det da? 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Noen har det enkelt, sier bare jeg. Slike navn skulle vært forbudt å spekulére i. Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Noen har det enkelt, sier bare jeg. Slike navn skulle vært forbudt å spekulére i. Helt enig. Det er nesten en form for kidnapping eller utpressing å spekulere i domenenavn Lenke til kommentar
Svampebob_1 Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Sånn går det når man ikke har noe å bruke pengene sine på.. Ikke noe å bruke pengene på, du liksom. Hadde jeg tenkt på dette på 90-tallet, så hadde jeg vært stinn av gryn! Lenke til kommentar
Skjeggevara Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Slike navn skulle vært forbudt å spekulére i. Hvorfor? 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Slike navn skulle vært forbudt å spekulére i.Hvorfor? Fordi det blir ingen navn igjen å bruke etter hvert, for den frie, kreative tanke. Navn er noe som burde holdes åpent for alle, og ikke som et spekulérings/investeringsobjekt. ALT skal ikke kapitaliséres. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Slike navn skulle vært forbudt å spekulére i.Hvorfor? Fordi det blir ingen navn igjen å bruke etter hvert, for den frie, kreative tanke. Navn er noe som burde holdes åpent for alle, og ikke som et spekulérings/investeringsobjekt. ALT skal ikke kapitaliséres. Så det er bedre at privatpersoner sitter på de for gøy, eller at større bedrifter sitter på de uten å bruke de fordi de brukte det for 20 år siden? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Slike navn skulle vært forbudt å spekulére i.Hvorfor? Fordi det blir ingen navn igjen å bruke etter hvert, for den frie, kreative tanke. Navn er noe som burde holdes åpent for alle, og ikke som et spekulérings/investeringsobjekt. ALT skal ikke kapitaliséres. Så alle navn bør være åpne for alle? Kanskje jeg skal starte opp et firma som heter Intel eller kanskje starte en butikk jeg kaller Rema 1000? 2 Lenke til kommentar
Skjeggevara Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 (endret) Slike navn skulle vært forbudt å spekulére i.Hvorfor? Fordi det blir ingen navn igjen å bruke etter hvert, for den frie, kreative tanke. Navn er noe som burde holdes åpent for alle, og ikke som et spekulérings/investeringsobjekt. ALT skal ikke kapitaliséres.Jeg er enig i at ikke alt bør kapitaliseres. Men nå er det jo smått ironisk at du mener at .com-domener, som var eksempelet i artikkelen, ikke skal kapitaliseres. Ta en titt på hva ".com" står for. Jeg ser uansett ikke helt problemet med spekulering i domenenavn. Det er i praksis uendelig mange varianter; vi vil aldri gå tom for navn. Det er slett ingen folkerett at du eller firmaet ditt skal kunne bruke et .com eller .org- domene av fritt valg. Jeg ser mye større problemer med spekulering i råvarer. Endret 13. juli 2017 av Skjeggevara Lenke til kommentar
Sven-Ove Bjerkan Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Noen har det enkelt, sier bare jeg. Slike navn skulle vært forbudt å spekulére i. Men han har jo ikke spekulert? Han startet en nettbank som het "X" i 1999, på domenet x.com. At de deretter byttet navn til PayPal gjør det vel ikke til "spekulasjon" fordi de valgte å beholde det gamle domenet? Lenke til kommentar
Zork Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Slike navn skulle vært forbudt å spekulére i.Hvorfor? Fordi det blir ingen navn igjen å bruke etter hvert, for den frie, kreative tanke. Navn er noe som burde holdes åpent for alle, og ikke som et spekulérings/investeringsobjekt. ALT skal ikke kapitaliséres. Dette blir jo helt selvmotsigende. Om det er et snev av 'frie, kreative tanker' så må jo et minstekrav være at en klarer å finne på et domene som ikke har vært brukt før. Og uansett - 'X' er vel omtrent så lite kreativt som det kan bli. 2 Lenke til kommentar
HK76 Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Noen har det enkelt, sier bare jeg. Slike navn skulle vært forbudt å spekulére i.Helt enig. Det er nesten en form for kidnapping eller utpressing å spekulere i domenenavn Han kjøper det tilbake fra eBay etter at eBay kjøpte Paypal (med domenenavnet X.com med på kjøpet den gangen) for mange år siden fra ham selv. Med andre ord - dette er ikke å spekulere. Det er å kjøpe tilbake noe han selv har solgt. 1 Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Og uansett - 'X' er vel omtrent så lite kreativt som det kan bli. Hvorfor det? Du vet at han feks. står bak firmaet SpaceX? Det er sinnsykt lett å bare sitte bak tastaturet og spy ut eder og galle. Prøv heller å vær like kreativ som Musk. 2 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Og uansett - 'X' er vel omtrent så lite kreativt som det kan bli. Hvorfor det? Du vet at han feks. står bak firmaet SpaceX? Det er sinnsykt lett å bare sitte bak tastaturet og spy ut eder og galle. Prøv heller å vær like kreativ som Musk. Mulig du kunne lese kommentarene i kontekst før du spyr ut edder og galle? Det var altså et svar til en debattant som var redd for at vi skulle slippe opp for domenenavn fordi kreative mennesker snart ikke hadde flere igjen å velge blant. I den sammenhengen er en enkelt bokstav så lite kreativ som det kan bli. Det har overhodet ingenting med hverken Musk eller hans selskaper å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå