Gå til innhold

Fantasy Premier League 2017/18

Maefteda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor vil noen bytte ut Salah hvis de allerede har han på laget? Forstår ikke poenget med å kjøpe Sanchez. Latterlig dyr. Kan bli latterlig bra, men man vet jo ikke om han får spille fast 90 min fra første mulige kamp. Bedre å heller kjøpe han etter han har startet først kamp, og så vært sykt god. Skal mye til å forsvarere den prisen, men kan fort bli det. Jeg ville heller ha beholdt Salah og så hatt Sterling/Mahrez f.eks i stedet for Sanchez og en middels midtbane til 5.9-6 mill.

Det er sjelden det lønner seg å gamble på at en spiller som kommer inn skal være god. Selvfølgelig mindre sjanse å satse på Sanchez nå enn å satse på en usikker spiller ved starten av ligaen, men man vet ikke om Sanchez vil levere og få spille 90 min hver runde. Bedre å heller være sikker. Satse på noen som spiller fast og som gjør det veldig bra, og som heller ikke koster så mye. Skulle Sanchez starte ikke starte i morgen, men starte søndag og score 2 mål kan du bare kjøpe han da. Spillere går ikke opp i verdi før natten etter. Dvs kan man kjøpe han ved kampslutt hvis du er redd for verdistigning.

Kort sagt: oppsiden ved å gamble på en "ny" spiller er mindre enn nedsiden. Nedsiden er at man har en spiller til nesten 12 mill som blanker. Det blir for dyrt og dumt.... 

Men for all del, kan vise seg at man treffer, men gitt informasjonen vi har nå er det noe risikofylt. Er du langt bak og ikke tar Fantasy veldig seriøst er det i å for seg greit, men hvis du kun går for å få mest mulig poeng ved sesongslutt ville jeg ha ventet. Ventet med Sanchez, og helst vente med Wildcard til double gameweek, men har man et bedritent lag kan det forsvares.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...