Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Han har nett sluttet det med den forgje dama. Er han klar for meg?

Anbefalte innlegg

Eg fikk kontakt med ein fyr for noen uker siden. Vi har snakket litt også for noen dager siden da sa han at han hadde bestemt seg. Han slutta det helt med den forgje dama han holdt på med. Dei holdt på i 4-5 mnd med mye krangling osv. Men no er han sikkelig på meg føler eg. Han spør om vi skal finne på ting og om han skal hente meg og kjøre meg hjem. Han er 20 og eg er 16. Det er litt stor forskjell men det har ikkje skjedd noe enda. Han går rundt å kaller meg bae, babe, pus, kjære osv, men han gjorde ikkje det med hun forgje. Han har til og med sakt til folk at vi er på gang, men eg veit ikkje om det er kødd. For han sier det til felles venner av oss, samtidig som han ler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generelt, når man er usikker, er det lurest å la det gå litt tid før man bestemmer seg. Se hva som skjer, veie faktorene og se hva som føles best.

Det virker som du alleréde har noen usikkerhets-momenter her, som du selv også er klar over. Hva tror du selv det beste er å gjøre?

Å komme seg over et forhold er veldig individuelt. Det spørs jo på graden av lidenskap i forholdet, hvor dypt man følte man var glad i hverandre, hvor mye man "passet" sammen, harmonisérende eller motstridende kjerneverdier. Så spørs det hvor trygg man er på seg selv, hvor mye støtte man har hatt, hvor stor "mestringsfølelse" man har over livet. Føler man at alt går "sin" vei, så tåler man mer, kan "flyte på suksess", og komme fortere over et brudd. Men er det mye motgang, så kan det bli en desperat kamp for å overleve, man takler ikke å være alene, og blir mer desperat i forsøket i å komme til et forhold. Det kan det også være mange grunner til, psykososiologiske så som personlige. Hvilket nivå desperasjonen ligger på, kan være vanskelig for hvem som helst å fastslå, men det er viktig å anerkjenne at det kan være et reelt tema.

Det kan også være at han bare er svært forelsket i deg. Men dét må du finne ut. Skal jo egentlig ikke skrive dette, men du er jo "ung" .. jeg tenker bare på alder som et tall, og gir råd basért på det, men det er greit å ta med dette perspektivet også. Du er ung, men jeg liker likevel å skrive at du bør tenke langsiktig. Du bør ikke kaste deg ut i noe du ikke forstår fullt ut. Ikke ta valg du kan komme til å angre på om 2 år.

Gå heller noen kveldsturer med han, prat litt, se hva som dukker opp, hvilke følelser som spiller inn. Da får du bedre oversikt over hva hans sanne intensjoner er, og også dine egne. Så får heller lidenskapen komme etterpå, når kjerneverdiene er avdekket (og forhåpentligvis harmonisérende). Hvis de ikke er det, så er det bedre for deg om dere går hvert til deres. Men dét finner du ikke ut før dere har brukt litt tid til å prate og være i hverandres selskap.

Hele denne prosessen med å være klar over følelsesspekteret før man tar avgjørelser, kalles selvledelse, og er første steg på vei mot å bli voksen.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...