fivebigcities Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Handlingsrommet avhenger av sammensetningen av Stortinget etter valget. Rød-grønt flertall med SV vil måtte gi SV gjennomslag på innvandringspolitikk. Status quo gir Frp gjennomslag til å holde litt igjen. Hva er det som får deg til å tro at et sosialistisk flertall vil måtte gi SV gjennomslag i innvandringspolitikken? Arbeiderpartiet er en av partene i asylforliket på Stortinget og de vil nok ikke være interessert i å gå bort fra det etter valget bare for å blidgjøre SV. Det er jo bare å tenke tilbake på forrige regjering, også. Lenke til kommentar
Steinhjerte Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Handlingsrommet avhenger av sammensetningen av Stortinget etter valget. Rød-grønt flertall med SV vil måtte gi SV gjennomslag på innvandringspolitikk. Status quo gir Frp gjennomslag til å holde litt igjen. Hva er det som får deg til å tro at et sosialistisk flertall vil måtte gi SV gjennomslag i innvandringspolitikken? Arbeiderpartiet er en av partene i asylforliket på Stortinget og de vil nok ikke være interessert i å gå bort fra det etter valget bare for å blidgjøre SV. Det er jo bare å tenke tilbake på forrige regjering, også. Rød-grønt flertall med SV som nødvendig støtteparti vil selvfølgelig måtte gi SV gjennomslag i noen hjertesaker (deriblant trolig innvandring) for å få SVs støtte til å danne regjering. Det er vanskelig å spå hva som vil skje, men SV sto jo utenfor forliket, et flertall kan endre forliket, og det er handlingsrom innenfor forliket. Derfor tror jeg valgresultatet kan gjøre en stor forskjell i innvandringspolitikken. Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Rød-grønt flertall med SV som nødvendig støtteparti vil selvfølgelig måtte gi SV gjennomslag i noen hjertesaker (deriblant trolig innvandring) for å få SVs støtte til å danne regjering. Det er vanskelig å spå hva som vil skje, men SV sto jo utenfor forliket, et flertall kan endre forliket, og det er handlingsrom innenfor forliket. Derfor tror jeg valgresultatet kan gjøre en stor forskjell i innvandringspolitikken. At et nytt flertall på Stortinget vil komme til å endre på gå bort fra asylforliket, bare for å blidgjøre SV, har jeg ingen tro på. Det var jo et poeng i seg selv at forliket skulle være så bredt som mulig nettopp fordi at det skulle sikre at linjene som ble lagt skulle vare lenger enn en stortingsperiode. Lenke til kommentar
G Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 (endret) Nei. Med liksomdemokrati mener jeg at vi blir tutet ørene fulle av "flotte Norge med sitt demokrati", mens sannheten er at vi ikke har demokrati. I de viktige sakene, f.eks. om hvem som skal ha makt over landet, blir folkets stemme bevisst holdt unna. F.eks. i 1994 ble vi innmeldt i EU av Gro og bandittene...Støre mm. Så ble det holdt folkeavstemming og svaret var nei. Da fikset de bedrag-operasjonen som ble kaldt EØS-avtalen, men som ikke var noen avtale - bare EU-loven som ble innført, kamuflert som en avtale. http://mittnord-norge.origo.no/-/bulletin/show/809140_norge-ble-tvangsinnmeldt-i-eu-i-1994-av-gro-harlem-brundtlan Og siden makta sitter ulovlig, så gjelder heller ingenting av det de beslutter. http://bmonline.no/html/kartellet.html Grunnlovsbruddene - forklares av Bjørgulf og Øivind http://www.veoh.com/watch/v346877TW9xkxms Det kan jeg være enig med deg i. Men ikke i hu der syke dama du postet video av. Hun er ikke vel bevart. Likevel når en har EØS-avtalen, så kunne en like gjerne blitt EU-medlem. Vi nyter litt godt av EU-medlemskap også. Ok, vi får noen mattilsetninger som man kanskje skulle ønske å være foruten, men man får også noen goder fra framsynte og smarte avgjørelser, som nissene i Norge ikke hadde greid å komme fram til eller til enighet i. Jeg liker at man kan studere og jobbe i andre land enn Norge, selv om jeg ikke har benyttet meg av det selv. Nå er det valg og jeg fikk valgkort. Montro hvem jeg skal avgi min stemme til i år Det er som du sier pest og kolera samtidig. Vi har ikke noe direkte demokrati, og vi blir rævpult daglig av folk som har agenda og har karret seg til et sete på Stortinget basert på løgner som de aldri vil vri til sannheter. https://www.youtube.com/watch?v=EZjv-HrcfMc Du er blitt lurt til å tro at det finnes noen gud: https://www.youtube.com/watch?v=HS0WSEuousE Se nedenfor: Her forfekter hun at kvinnen har en god rolle under kristendommen. Og hun tør kalle seg religionshistoriker? Har hun lest bibelen? OBS!! https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Corinthians+14%3A34-35&version=KJV OBS!! PS!! Ca. 1 min 30 sek. ut i video Hun er en kristen feminin luremus, som forsøker å prakke kristendommen på folk. Synes at hun bærer et falsk flagg der. Fordi det er kristendommen hun egentlig kjemper for. Spitznogel tar for seg det patriarkalske som et godt poeng. Men Herland er jo nettopp bundet med slike patriarkalske lenker nettopp i kristendom. 8 min 40 sek. og 9 min og 2 sek. Spitznogel tar opp noe vesentlig 22 min 28 sek. Slike friheter er jo tverrt i mot ikke tilstede i kristendommen. Endret 6. august 2017 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 (endret) Selv om man stemmer så skjer omtrent ingenting, i alle fall ikke noe som kommer befolkningen til gode. Litt mer skatt her, eller kanskje her.... Denne gangen kan valgresultatet få litt å si: Tenk på forskjellen mellom Listhaug og Lysbakken som innvandringsminister. Lysbakken har jeg ingen respekt for. Listhaug, tja vet ikke helt. Jeg kjenner ikke den politiske floraen inn og ut. Har ikke Nrk lengre, og leser mindre og mindre nyheter på nettet. Fordummes jeg av Netflix, tja, jeg tror ikke det. Er mye interessante dokumentarfilmer der også. Endret 6. august 2017 av G Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Katter har ikke stemmerett (purrrr) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå