VRK18 Skrevet 13. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2017 Jeg skjønner godt at det virker forlokkende, men hvis man bruker hodet bør man forstå at det ikke kommer til å gå særlig bra Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Du bruker ikke hodet når du er på venstresida. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 13. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2017 (endret) Du bruker ikke hodet når du er på venstresida. Det er sant. Det er grunnen til at de spiller så mye på følelser også. De appellerer ikke til folk som tenker, men til folk som føler i stedet for å tenke. De bruker ikke logikk og fornuft; de spyr ut ord og fraser som skal vekke visse følelser i folk. Endret 13. juli 2017 av VR-katten 3 Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Man bør stemme hvis man liker å stemme. Det vil si, hvis selve handlingen å stemme gir deg en god følelse sammenliknet med alternativet. Man bør ikke stemme for å prøve å forbedre sin egen situasjon eller påvirke politikken som føres i landet. Det er ikke rasjonelt. Sannsynligheten for at din stemme faktisk påvirker noe er tilnærmet lik null. Hvis du mot formodning skulle "vinne i lotto" og gi en avgjørende stemme, så er du uansett bare med på å påvirke valget av en "representant". Han er antakelig ikke enig med deg i alle ting. Og han trenger ikke å gjøre det han sa han skulle gjøre før valget. Og hvis han forsøker å gjøre det han sa han skulle gjøre vil han bare ha begrenset mulighet til å lykkes. Og hvis han faktisk lykkes så er det slettes ikke sikkert at det var det objektivt beste for deg eller for samfunnet som helhet. 3 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 13. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2017 Man bør ikke stemme for å prøve å forbedre sin egen situasjon eller påvirke politikken som føres i landet. Det er ikke rasjonelt. Sannsynligheten for at din stemme faktisk påvirker noe er tilnærmet lik null. My point exactly Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 #VRkatta Hvis du stemmer på et av de små fillepartiene, så er jeg enig. Bli i sofaen! Stemmer du på AP eller H, så er det viktig at du stemmer. Vil du ikke ha en pålitelig og beslutningsdyktig regjering? Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 13. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2017 Stemmer du på AP eller H, så er det viktig at du stemmer. Vil du ikke ha en pålitelig og beslutningsdyktig regjering? Har du lest tråden? Du berører jo ikke problemstillingen i det hele tatt Lenke til kommentar
blinc Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Hvis du stemmer på et av de små fillepartiene, så er jeg enig. Bli i sofaen! Det er jo faktisk det som er feil. Sofavelgerne teller over 20%. Endel av dem er nok tilhengere av mikropartier, men ser ikke poenget med å stemme fordi de tror ikke partiet kommer høyt uansett. Derfor blir det bare en selvoppfyllende profeti. 4 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 Ved å stemme støtter man et system som ikke burde være der. Ikke stem! 4 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 Ved å stemme støtter man et system som ikke burde være der. Ikke stem! Det var det da. Blir ting bedre av at fler blir sofaslitere på valgdagen? Tror noen at myndighetene ville gjort noe annerledes selv om valgdeltagelsen falt under 50%? 2 Lenke til kommentar
blinc Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 Ved å stemme støtter man et system som ikke burde være der. Ikke stem! Ved å ikke stemme gjør man overhodet ingenting for å forandre "et system som ikke burde være der". 1 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 Stemmer du på AP eller H, så er det viktig at du stemmer. Vil du ikke ha en pålitelig og beslutningsdyktig regjering? Har du lest tråden? Du berører jo ikke problemstillingen i det hele tatt Ja jeg har lest tråden, og jeg har intet til overs for de som ikke stemmer fordi de ikke gidder! Tråden er uten problemstilling. Latskap er ikke et argument. 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 14. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2017 Som en på forumet sa, hvis stemming hjalp ville det vært ulovlig. 1 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 15. juli 2017 Del Skrevet 15. juli 2017 Om jeg stemmer, hvor mye skattelette får jeg? Null. Hvor mange tullelover får jeg opphevet? Null. Hva er da vitsen med å kaste bort tid på å stemme? Hvorfor ikke heller være hjemem og kose seg med en god film, eller et glass rødvin til god musikk? Det er ett og annet parti som faktisk kan forverre din situasjon dersom de kommer til makta. Finn ut selv hvem det er og stem på alternativet. Har du hørt om krise-maksimering? Det er ikke alle som stemmer på det partiet som de er mest enige med. Er man sinna eller drittlei nok, så kan en finne på å stemme på noe helt annet. Jeg er ganske trofast til sofa-partiet :-) Lenke til kommentar
Steinhjerte Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Stemmen din har bare en bitteliten effekt på valgresultatet, men valgresultatet påvirker til gjengjeld veldig mange. Hvis du bryr deg om dine landsmenn bør du informere deg og reflektere og deretter stemme. (Men hvis du ikke gidder å gjøre forarbeidet er det best om du lar være å stemme.) 1 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Stemmen din har bare en bitteliten effekt på valgresultatet, men valgresultatet påvirker til gjengjeld veldig mange. Hvis du bryr deg om dine landsmenn bør du informere deg og reflektere og deretter stemme. (Men hvis du ikke gidder å gjøre forarbeidet er det best om du lar være å stemme.) Verden er ikke *så* rasjonell. Protestvalg og taktisk stemme-giving spiller en større rolle enn man kanskje liker å tro. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 (endret) Folk som stemmer over hvem som skal være leder er dårlige mennesker og bidrar til at vi ikke får frihet. Alle skal lede seg selv (internt monarki), ingen skal lede andre (eksternt anarki). Endret 18. juli 2017 av BadCat Lenke til kommentar
Gamasj Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 En stemme er som en dråpe i et uendelig hav, men hva er vel ikke et hav om ikke en mengde dråper? 2 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Glem ikke at både vann og "saueflokken" av mennesker velger den veien med minst motstand. Lenke til kommentar
Gamasj Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Minst motstand i et demokrati vil være å sitte i sofaen og ikke stemme. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå