Gå til innhold

Hvorfor stemme?


Anbefalte innlegg

Om jeg stemmer, hvor mye skattelette får jeg? Null. Hvor mange tullelover får jeg opphevet? Null. Hva er da vitsen med å kaste bort tid på å stemme? Hvorfor ikke heller være hjemem og kose seg med en god film, eller et glass rødvin til god musikk?  :w00t:

Endret av VR-katten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Om jeg stemmer, hvor mye skattelette får jeg? Null. Hvor mange tullelover får jeg opphevet? Null. Hva er da vitsen med å kaste bort tid på å stemme? Hvorfor ikke heller være hjemem og kose seg med en god film, eller et glass rødvin til god musikk?  :w00t:

Det er ett og annet parti som faktisk kan forverre din situasjon dersom de kommer til makta. Finn ut selv hvem det er og stem på alternativet.

Lenke til kommentar

Vær glad du bor i Norge og ikke Nord-Korea. Er ikke så mye stemmerett der, men heller stemmetvang.

 

Tenk deg det; Der blir du piska opp av sofaen for å vise din lojalitet. Her kan man velge å drikke seg sørpe full i stedet for å stemme, og ingen sier en shitt om det ^^ Fint land.

Endret av Taurean
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Belgia som var uten regjering i 500 dager fordi ingen fikk majoritet eller ville samarbeide :wee:

 

Det er bare èn ting å gjøre, og det er å stemme enten på det partiet som ligger nærmest deg selv, eller på en viktig enkeltsak, eller avlegge en proteststemme.

 

Jeg stemmer på hu gærne kristne Talibankjerringa Sylvi Listhaug selv om jeg hater religion, fordi noen ganger må man sette hardt mot hardt og hun tilsynelatende er det eneste fremtredende norske politikeren som er villig til å stå opp i mot den nye venstreautoritære bevegelsen, og imot koloniseringen av landet vårt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det sitter veldig langt inne, men jeg skal innrømme at det kan være greit å ha noen som virker som en motvekt mot islamiseringen i Norge.

 

Men det endrer jo ingenting. De må "demokratiséres" før eller senere uansett. Rett og slett underkaste seg lover og regler som gjelder i samfunnet. Blir spennende å se når denne omskjæringen, og andre vaner de har, blir satt under sterkere søkelys.

 

Alle har jo rett til å dyrke sin egen religion i et "fritt" demokrati. Men likevel er det lover og regler som skal gjelde. Spørs om de greier å tilpasse seg demokratiske lover og regler.

 

Jeg tror personlig at det må én verdenskrig til. Demokrati/rødt/sosialisme på én side, diktatur/kapitalisme/blått på én side, og ekstrem fanatisme/religiøse på én side. Vinneren får verdensherredømme. Når det skjer, er umulig å si. For å si det sånn, så pågår det på en måte alleréde. Russland, Kina og østen spionérer og tester/krenker militære grenser, USA driver med masseindoktrinéring via media og krigshissing, og Islam, som jo har 1.5 milliarder muslimer, driver med terror og "snik-islamiséring". Dette vil jo ikke opphøre, på noe vis. Blir en fin suppe til slutt. Det er som Lemmy sa, når han ble spurt om "What do you expect for the future of mankind: "Oh, awful terror, unnecessary violence, and mutigated hell. We're all gonna go down in the soup made of ourselves. And we're all gonna run the spoon."

Lenke til kommentar

Jeg tror personlig at det må én verdenskrig til. Demokrati/rødt/sosialisme på én side, diktatur/kapitalisme/blått på én side, og ekstrem fanatisme/religiøse på én side. 

 

Hva i all verden har diktatur med kapitalisme å gjøre? Du vet at alle diktatorer er sosialister, ikke sant? 

Lenke til kommentar

 

Jeg tror personlig at det må én verdenskrig til. Demokrati/rødt/sosialisme på én side, diktatur/kapitalisme/blått på én side, og ekstrem fanatisme/religiøse på én side. 

 

Hva i all verden har diktatur med kapitalisme å gjøre? Du vet at alle diktatorer er sosialister, ikke sant? 

 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Benevolent_dictatorship

 

Nja, jeg vet nå ikke det. Sosialismen vil oss jo ikke særlig mye godt, vil den vel?

 

Det finnes gode eksempler på gode diktatur også. Tviler på at samtlige av disse var sosialistiske, hva tenker du/dere?

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...