Barry White Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 DHPC skal gå da!! jeg anbefaler at du fjerner alt av ting i egenskaper for nettverkstilkobling og legger inn på nytt, du kan også prøve å endre maskin navn og arbeidsgruppe, mange ganger slike små uforklarerlige ting som gjør susen Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Høyre klikk på my computer-properties-coputer name,workgroup navnet må verelikt som de andre. Trenger ikke være i samme arbeidsgruppe om man bruker ip til adressering. (Trenger det som regel ikke ellers heller, bare man vet hva maskina heter.) man kan finne hverandre uten at de er i samme arbeidsgruppe enten om det er DHPC eller fast IP Ok godt og vite(kansje noe som henger igjen fra Win98?). Bruker hvertfall samme workgroup og fast ip på hjemme nettverket mitt, og det fungerer uten broblemer. Er det ikke mulig og lage en ny oppkobling for samme nettverkskortet med fast ip adresse for lan spilling uten at det går utover internett oppkoblingen? Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 nei, bare en IP per nettverkskort er jeg ganske sikker på.... her er et tips...aktiver netbios i IPX/SPX i w98 for å få kontakt me XP...den er kjekk!! Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Tenkte kansje det gikk ann å enable og disable disse oppkoblingene etter behov for å unngå konflikter. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Høyre klikk på my computer-properties-coputer name,workgroup navnet må verelikt som de andre. Trenger ikke være i samme arbeidsgruppe om man bruker ip til adressering. (Trenger det som regel ikke ellers heller, bare man vet hva maskina heter.) man kan finne hverandre uten at de er i samme arbeidsgruppe enten om det er DHPC eller fast IP Men det hender en sjelden gang at det føkker opp om du bruker maskinnavn og de ikke er i samme gruppe. Det hender det føkker om de er i samme gruppe også. Det som alltid virker er å adresere med ip i steden for navn. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 nei, bare en IP per nettverkskort er jeg ganske sikker på.... her er et tips...aktiver netbios i IPX/SPX i w98 for å få kontakt me XP...den er kjekk!! på xp pro og w2k kan man hvertfall ha flere ip'r pr netverkskort. Vet ikke hvordan det er med xp home, men tror det er det samme. klikk på avansert knappen i tcp/ip instillingene (der du normalt setter ip adresse) Man kan ikke ha fast ip og dhcp på samme netverkskort samtidig. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Har samme problem som trådstarter, jeg kan pinge, browse, laste ned fra og opp til alle maskiner gjennom windoze fildeling, men ingen av maskinene kan pinge meg. Vi er alle i 192.168.0.0/24 subnettet, og alle maskinene har skrudd av firewall og bruker enkel fildeling, har delt mapper og har gjest-kontoen aktivert. Jeg begynner å mistenke at det er switchen min som er problemet, at den har lagret en feil rute til maskinen min elns., men da burde det jo ikke funke å både laste opp og ned til andre maskiner, og det burde jo endret seg hvis jeg byttet port på switchen eller resatte den. Mistanke nr. 2 går til at det er en bad xp-install jeg bruker. Lenke til kommentar
jseim Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Hei. Jeg har samme problemet. Når andre skal koble til delte filer eller printere på denne pcen får de den samme feilmeldingen som alle andre her. Brannmur er av og jeg har fulgt at det som står her fra før. Jeg kan: Bli pinget pinge andre net send Jeg kan ikke: Pinge meg selv Andre kan ikke åpne min pc Takker på forhånd for hjelp. Lenke til kommentar
Prytz. Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 mener du at du har skrudd av tillegs brannmurene eller xp sin egen brannmur? disable den ogsaa... prov aa dele en mappe paa gjestebruker, som sagt ovenfor, eller skru av passordet for "din" konto... prov om dette ikke funker.... aa pinge hverandre...fryktelig goy du gjor folgende... start-> kjor/run-> cmd -> ping "ipaddresse" en annen mulighet er jo aa bruke "net send" kommandoen... fryktelig toft aa laere seg...saerlig paa heldagsprover foran datamaskinen.... Vi har vel ikke Language bar satt til English, har vi vel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå