Gå til innhold

Wi-Fi tethering og forvirring av brukt data


Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste delt mitt mobile nettverk fra mobilen en del, men skjønner på ingen måte hvor mye jeg faktisk har brukt.

 

3G Watchdog viser dette:

 

 

Min side hos Komplett mobil viser 2 707 MB.

 

Hvor mye har jeg faktisk brukt?

 

Jeg skjønner det kan være noe forskjell mellom 3G watchdog og mobiloperatør, men hva med disse 10,7 GB jeg har brukt på Wi-Fi tethering? Jeg har forresten sett et par filmer på Netflix (medium kvalitet), så jeg burde jo ha brukt litt, i hvert fall...

 

Er det forresten noen som kjenner til en app for datatelling som kan ta høyde for rollover?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg brukt mer siden jeg skrev innlegget, men den innebygde telleren viser litt mindre enn 3G Watchdog sitt totalforbruk.

 

Så hvor kommer disse 10,7 GB fra? Og hvordan kan jeg ha sett på film på Netflix i flere timer uten å ha brukt mer enn ca 3 GB? Mener Netflix selv sier at medium kvalitet skal bruke 0,7 GB i timen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Min erfaring er at disse appene ikke alltid stemmer, man må liksom prøve seg frem på hvilken app man faktisk kan stole på.

 

Man kan heller ikke stole på Komplett, eller de andre leverandørene, hvor forsinkelsene på faktisk forbruk ofte er langt større enn de sier.

(Har opplevd å få varsel om at 80% av datakvoten er nådd fem dager inn i neste måned!!!)

 

I dette tilfellet ville jeg rett og slett gått for snittet av hva komplett viser og tatt høyde for oppgitt forsinkelse, i tillegg sett på hva den innebygde android måleren sier.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Men samme måler viser jo forskjellige tall. Summen av de forskjellige appenes forbruk blir langt, langt høyere enn totalen.

Ja, nettopp. En dårlig app, eller noe feil med innstillingene?

 

Tror de kanskje de nederste grafene ikke gjelder for perioden, men fra oppstart av appen og må nullstilles manuelt?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Komplett mobil er en videreselger av Telenor, og bruker Telenors system for å måle forbruk. Det er allment kjent at det er store forsinkelser i dette systemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...