Gå til innhold

Hvor mange kcal i pose-gryteretter?

Anbefalte innlegg

Er aktiv kaloriteller, men greier ikke finne informasjon om hvor mye av forskjellige ting det er i disse posene man blander sammen med kjøtt og ris, det står bare oppgitt for ferdig rett, men det hjelper ikke meg da jeg pleier bruke andre ingredienser og mengder enn oppgitt.

Noen som vet hvor jeg kan finne denne informasjonen? Gjelder samtlige på bildene vedlagt.

post-74970-0-84016700-1499878832_thumb.jpg

post-74970-0-03068200-1499878845_thumb.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg ble overrasket over hvor mye kalorier det var i potetmos. Ferdig blandet med smør og fløte er det ca 360 kalorier per 100 gram, og i én pose er det nok til å lage 600 gram! Og dét spiser man jo opp på 5 minutter. Crazy shit.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Nå mener jeg ikke å være frekk, men halvfabrikat og kaloritelling, really? Koketiden på en hjemmelagd gryte er jo like lang og du får større kontroll på hva du får i deg mtp mengder av salt, sukker og tilsetninger.

Hva legger du i setningen?

Hvis man først er opptatt av kaloriinntaket, blir man da automatisk en person som kun spiser mat laget fra grunnen av, kun ren og "sunn" mat i dine øyne?

Man får si hva man vil om kaloritelling. Noen er nøye mens andre trives best med å ha en viss oversikt. Andre igjen gir fullstendig blaffen :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...