Gå til innhold

Her kjører elbilen i 379 kilometer i timen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan greier den seg i utholdenhetsløp da? En Tesla Model S P100D greier jo knapt ti minutter rundt en bane før den blir for varm og ytelsen faller. Akselerasjon og toppfart er en ting, men lite interessant om det kun varer en liten stund.

 

Tesla Model S er jo ingen banebil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hvordan greier den seg i utholdenhetsløp da? En Tesla Model S P100D greier jo knapt ti minutter rundt en bane før den blir for varm og ytelsen faller. Akselerasjon og toppfart er en ting, men lite interessant om det kun varer en liten stund.

tja om tesla model S ikke holder mål kan en jo alltids gå for elbilen NIO EP9 som har recorden på Nürbugring med sin rundetid på 6min og 45.9s

Koster mer enn en bugatti, menmen

 

https://nurburgringlaptimes.com/lap-times-top-100/

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

 

Hvordan greier den seg i utholdenhetsløp da? En Tesla Model S P100D greier jo knapt ti minutter rundt en bane før den blir for varm og ytelsen faller. Akselerasjon og toppfart er en ting, men lite interessant om det kun varer en liten stund.

Tesla Model S er jo ingen banebil.

 

Riktig. Det er en dragster.

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan greier den seg i utholdenhetsløp da? En Tesla Model S P100D greier jo knapt ti minutter rundt en bane før den blir for varm og ytelsen faller. Akselerasjon og toppfart er en ting, men lite interessant om det kun varer en liten stund.

Tesla Model S er jo ingen banebil.

 

Riktig. Det er en dragster.

 

 

Å gå fort rett frem er ikke så vanskelig, skulle likt å sett den i Le Mans 24 timersløp  :wee:

Lenke til kommentar

0-100km/t er jo noe man faktisk kan benytte seg av i hverdagen. 379 km i timen kan/tørr man kanskje bare å prøve på et titals steder i verden...

0-100km/t? Når bruker man det? 100 er over er fleste fartsgrenser i Norge og nær den absolutte fartsgrensen.

0-60km/t er nok mer relevant, selv om det er svært sjeldent at det er om å aksellerere fortest mulig.

 

I Norge er det viktigere hvor bra en bil trekker opp bratte bakker. Det er da du føler forskjellen på pinglebiler og kraftmonstre.

Lenke til kommentar

 

0-100km/t er jo noe man faktisk kan benytte seg av i hverdagen. 379 km i timen kan/tørr man kanskje bare å prøve på et titals steder i verden...

0-100km/t? Når bruker man det? 100 er over er fleste fartsgrenser i Norge og nær den absolutte fartsgrensen.

0-60km/t er nok mer relevant, selv om det er svært sjeldent at det er om å aksellerere fortest mulig.

 

I Norge er det viktigere hvor bra en bil trekker opp bratte bakker. Det er da du føler forskjellen på pinglebiler og kraftmonstre.

For oss som bor rundt Oslo fjorden så er det svært mange av oss som pendler via E18 og E6 til jobb. Da benyttes 0-110kmt hver dag faktisk.

Lenke til kommentar

 

0-100km/t er jo noe man faktisk kan benytte seg av i hverdagen. 379 km i timen kan/tørr man kanskje bare å prøve på et titals steder i verden...

0-100km/t? Når bruker man det? 100 er over er fleste fartsgrenser i Norge og nær den absolutte fartsgrensen.

0-60km/t er nok mer relevant, selv om det er svært sjeldent at det er om å aksellerere fortest mulig.

 

I Norge er det viktigere hvor bra en bil trekker opp bratte bakker. Det er da du føler forskjellen på pinglebiler og kraftmonstre.

 

 

Begge deler er jo bestemt av effekten og massen til bilen, så er ikke det ganske likeverdig hva som er "viktigere" av de to?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...