Querke Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Hei. Jeg har adoptert en hannhund på 9mnd og har en tispe fra før. Og får å si det enkelt: love is in the air! Jeg må konstant passe på de at de ikke finner på å lage valper (tispa har også løpetid...). Så med tanke på at disse små tassene skal leve sammen i minimum 14 år, og jeg ikke vil ha valper, så må hannhunden kastreres. Jeg har ringt til 4 forskjellige klinikker i Bergen (plukket tilfeldige jeg fant på google), og minstepris jeg fant var 5500kr på kirurgisk kastrering. Dette er sabla dyrt synes jeg, da min mor kastrerte sin hund i trøndelag for 2600kr. Så er det noen som har tips på en dyrlege i Bergenområdet som ikke koster flesk? (kan gjerne kjøre litt langt utenfor også for en bra pris). Takk for all hjelp, Simon Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Dette er i utgangspunktet ikke lovlig grunn til kastrering, i Norge er det nemlig ikke lov å kastrere hunder ut fra bekvemmelighetshensyn. Ja, man må passe på under løpetiden og eventuelt holde hundene adskilt. Ja, jeg vet svært godt hvordan det er å ha hannhund og tispe i samme hus. 2 Lenke til kommentar
mushi Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Signerer han over. Dette burde du ha tenkt igjennom før du anskaffet to forskjellige kjønn. 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Kanskje man klarer å unngå at de parrer seg, men tenk også på frustrasjonen til dyra. Ja, dette skulle du tenkt på tidligere. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå