Nåla-i-veggen Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Vi overtok i sin tid et hus fra 1965. Overtok også en svær kistefryser nede på matboden som selger ikke så seg noen råd for å ta med. Den ble nok plassert sammen med grunnmuren i sin tid, og så ble matboden og resten av huset bygd rundt. Nå har den tatt kvelden etter 50 år. Det er i hvert fall ikke snakk om å få den ut hel av matboden. Hvordan demonterer man noe sånt uten at kjølevæske (eller hva det heter) kommer ut? Den ble jo montert på fabrikken i sin tid så en eller annen måte å få demontert den på må vel finnes? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Du bør få en kjølemekaniker til å fjerne kjølemediet før du gjør noe med den. Gamle frysere har kjølemedium som er miljøskadelig, og bør samles inn. Når dette er gjort, er det bare å demontere resten. Skru av lokket, demonter kompressor etc, ta ut innerdelen fra ytterdelen, legg alt flatt og få det ut, leveres på gjenbruksstasjonen. Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 12. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2017 Takk for svar! Og hvor får jeg tak i kjølemekaniker? Hvilken type firma? Dette er i Trondheims-området. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Jeg tok et søk og fant disse to: Polar Kuldeservice Trondheim Kulde Finnes helt sikkert flere, men da har du i hvert fall noe å starte med. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 (endret) ? http://www.polarkulde.no/ Edit; Helsike Frank, du slo meg på målstreken Endret 12. juli 2017 av 4 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå