Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjerte-problemer? Forlange sjekk?

Anbefalte innlegg

Det ee derfor jeg har anbefalt å heller ta opp frykten for f.eks hjerteproblemer og kanskje få psykolog.

Sånn jeg ser det er det frykten som er problemet.

Har du sett hvor mange 20-24 åringer i Norge som får hjertetans? Veldig mange. Les deg opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kan en slik side vite hvor mange som har blitt drept av hjertesykdommer?

Hvordan Statistisk Sentralbyrå vet hva folk dør av? Fordi de samler inn slik informasjon, og fører statistikk for Kongeriket Noreg.

Så det antallet de har ført til på antall pasienter som har dødd av hjertestans/infrakt er fullstendig korrekt?

Lenke til kommentar

Det ee derfor jeg har anbefalt å heller ta opp frykten for f.eks hjerteproblemer og kanskje få psykolog.

Har du sett hvor mange 20-24 åringer i Norge som får hjertetans? Veldig mange. Les deg opp.

Du har en rar oppfatning av hva som tilsier "veldig mange". Enten det, eller så prøver du å rasjonalisere en irrasjonell frykt for deg selv eller de rundt deg.

Lenke til kommentar

Du har en rar oppfatning av hva som tilsier "veldig mange". Enten det, eller så prøver du å rasjonalisere en irrasjonell frykt for deg selv eller de rundt deg.

Nei, jeg bare påpeker fakta og legger ved kilder.

Lenke til kommentar

Og selv når vi bruker "worst case scenario" tallene så er det fortsatt ikke så ille å være ung. Det er ingen av tallene som har blitt lagt frem som skulle tilsi at man har noe å frykte når det kommer til å dø av hjerteproblemer som ung voksen.

Men jeg forstår ikke hvorfor det er to forskjellige tall. 

Er det SSB jeg skal stole på? Fordi der står det 10 ble døde av hjerteproblemer i alderen 20-24.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Alle lever livet ut, uansett tilstand. Man lever til man dør. Ingen som har overlevd enda.

Joda, men jeg tenker på medfødt hjertefeil. Er det noen som har levd med en slik feil til dem var 70-80 år?
Ja.

Ah ok. Så medfødt hjertefeil betyr ikke automatisk at man blir drept av det før eller senere? Eller avhenger det kanskje på aktivitet? Jo mer aktivitet, samt medfødt feil vil bare trigge feilen enda mer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Moderatormelding

Ingen grunn til å bumpe tråden med spørsmål som har blitt besvart og diskutert tidligere i tråden

Tråd stenges

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...