aklla Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 De flest frykter ikke slikt nei. Selv er jeg genetisk sett i faresonen, men er på ingen måte bekymret. Hvorfor gå rundt å bekymre seg over alt mulig man kan dø? Det fører ingenting godt med seg å gå rundt med en konstant frykt... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2017 De flest frykter ikke slikt nei. Selv er jeg genetisk sett i faresonen, men er på ingen måte bekymret. Hvorfor gå rundt å bekymre seg over alt mulig man kan dø? Det fører ingenting godt med seg å gå rundt med en konstant frykt... Genetisk betinget, men ikke bekymret? Hvorfor? Anonymous poster hash: 0f7b7...2c9 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Hva godt eller fornuftig kommer der ut av å bekymre seg? Det er uansett utenfor min kontroll om noe skjer. Lenke til kommentar
coby Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Hva godt eller fornuftig kommer der ut av å bekymre seg? Det er uansett utenfor min kontroll om noe skjer. Hvorfor gjør du ikke EKG eller CT av hjertet for å sjekke deg, om du er utsatt? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Legene har ikke sett noe behovet for det. Har tatt en blodprøve en gang, det er det Lenke til kommentar
coby Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 (endret) Legene har ikke sett noe behovet for det. Har tatt en blodprøve en gang, det er det Legene? På hvilken måte vet de at du ikke behøver det? Om du er kraftig genetisk betinget, så holder vel det Blodprøve sier ingenting. Endret 13. juli 2017 av coby Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Ja, fastlege og bedriftslege. De har mer kunnskap og erfaring om det enn jeg noen gang kommer til å få, dermed stoler jeg på de, de kan det de driver med. Lenke til kommentar
coby Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Ja, fastlege og bedriftslege. De har mer kunnskap og erfaring om det enn jeg noen gang kommer til å få, dermed stoler jeg på de, de kan det de driver med. Men kan jeg spørre? Har de sjekka deg, eller går de bare utifra at du ikke er utsatt? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Ut fra blodprøven var det risiko ja. Ut fra jobben min er det også risiko. Jeg vet med sikkerhet at jeg er utsatt ut fra flere grunner også uten at jeg skal gå inn på detaljer. Lenke til kommentar
coby Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Ut fra blodprøven var det risiko ja. Ut fra jobben min er det også risiko. Jeg vet med sikkerhet at jeg er utsatt ut fra flere grunner også uten at jeg skal gå inn på detaljer. Hvordan kan en blodprøve vise det? Er det en spesiell blodprøve? Hvilke verdier er det som gir utslag? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 En kan jo måle troponin som indikerer skade på hjertemuskulatur. Lenke til kommentar
coby Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 En kan jo måle troponin som indikerer skade på hjertemuskulatur. Ja, men hvor mange blodprøver har med tropinin i målingene? Lenke til kommentar
coby Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Det skjer -en og annen ekstremt sjeldent gang- at et friskt menneske faller plutselig død om, men det er så sjeldent at det er meningsløst å tenke på. Dette er det enkelte leger sier. Men ser man på antall nyhetsmeldinger i media, så skulle man jo ikke tro at det skjer EKSTREMT SJELDENT. Hva tenker dere? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 (endret) Som jeg sa, de hadde ikke skrevet om det hvis det ikke var ekstremt sjeldent. Hvis det var vanlig at folk datt daue på flekken, ville du bare lest om det i dødsannonsene. Endret 13. juli 2017 av Isbilen Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2017 Som jeg sa, de hadde ikke skrevet om det hvis det ikke var ekstremt sjeldent. Hvis det var vanlig at folk datt daue på flekken, ville du bare lest om det i dødsannonsene. Joda, men ekstremt sjeldent? Vi snakker vel 25 tilfeller av hjertestopp bare i alderen 20-25 i året. Er vel ikke ekstremt lite tall? Anonymous poster hash: 0f7b7...2c9 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Det er meningsløst å diskutere nøyaktig hvor mye "ekstremt sjeldent" er. Lenke til kommentar
coby Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Nei det var derfor jeg reagerte på hvorfor de sier ekstremt sjeldent. Så det er større sjans å få bli spist av en hoggorm? Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Drikker du mye energidrikk? Lenke til kommentar
coby Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Drikker du mye energidrikk? Nope. Og verken røyker/drikker. Er heller ikke aktiv, men er ikke overvektig. Trente dog fotball i 10+ år Ingen familierelatert historie i familien. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Forresten anbefalte legen min å begynne trening der man får opp pulsen. Det trener hjertet også, hjerte er en muskel som også nå trenes. Men nå er der forskjell på å trene hardt 5 timer hver dag, noe som kombinert med medfødt hjerteproblem kan skape problemer og på vanlig trening der man tar en liten joggetur eller rask gåtur hver dag. Trening er bra også for de med kjente hjerteproblemer, men med måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg