Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjerte-problemer? Forlange sjekk?

Anbefalte innlegg

De flest frykter ikke slikt nei. Selv er jeg genetisk sett i faresonen, men er på ingen måte bekymret.

Hvorfor gå rundt å bekymre seg over alt mulig man kan dø?

Det fører ingenting godt med seg å gå rundt med en konstant frykt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De flest frykter ikke slikt nei. Selv er jeg genetisk sett i faresonen, men er på ingen måte bekymret.

Hvorfor gå rundt å bekymre seg over alt mulig man kan dø?

Det fører ingenting godt med seg å gå rundt med en konstant frykt...

Genetisk betinget, men ikke bekymret? Hvorfor?

Anonymous poster hash: 0f7b7...2c9

Lenke til kommentar

Legene har ikke sett noe behovet for det. Har tatt en blodprøve en gang, det er det :)

Legene? På hvilken måte vet de at du ikke behøver det?

Om du er kraftig genetisk betinget, så holder vel det ;)

Blodprøve sier ingenting.

Endret av coby
Lenke til kommentar

Ja, fastlege og bedriftslege.

De har mer kunnskap og erfaring om det enn jeg noen gang kommer til å få, dermed stoler jeg på de, de kan det de driver med.

Men kan jeg spørre? Har de sjekka deg, eller går de bare utifra at du ikke er utsatt?

Lenke til kommentar

Ut fra blodprøven var det risiko ja. Ut fra jobben min er det også risiko.

Jeg vet med sikkerhet at jeg er utsatt ut fra flere grunner også uten at jeg skal gå inn på detaljer.

Hvordan kan en blodprøve vise det? Er det en spesiell blodprøve? Hvilke verdier er det som gir utslag?

Lenke til kommentar

Det skjer -en og annen ekstremt sjeldent gang- at et friskt menneske faller plutselig død om, men det er så sjeldent at det er meningsløst å tenke på.

Dette er det enkelte leger sier. Men ser man på antall nyhetsmeldinger i media, så skulle man jo ikke tro at det skjer EKSTREMT SJELDENT. Hva tenker dere?

Lenke til kommentar

Som jeg sa, de hadde ikke skrevet om det hvis det ikke var ekstremt sjeldent. Hvis det var vanlig at folk datt daue på flekken, ville du bare lest om det i dødsannonsene.

Joda, men ekstremt sjeldent? Vi snakker vel 25 tilfeller av hjertestopp bare i alderen 20-25 i året. Er vel ikke ekstremt lite tall?

Anonymous poster hash: 0f7b7...2c9

Lenke til kommentar

Forresten anbefalte legen min å begynne trening der man får opp pulsen. Det trener hjertet også, hjerte er en muskel som også nå trenes.

Men nå er der forskjell på å trene hardt 5 timer hver dag, noe som kombinert med medfødt hjerteproblem kan skape problemer og på vanlig trening der man tar en liten joggetur eller rask gåtur hver dag.

Trening er bra også for de med kjente hjerteproblemer, men med måte.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...