Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Faktura ifra DHL etter å ha fått tilsendt returenhet av Sonos

Dapp47

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg reklamerte på 2 stk Sonoser via Sonos direkte og fikk tilsendt 2 nye, hvor jeg så sendte tilbake mine 2 gamle. 

Jeg fikk så en faktura på MVA for disse, og sendte da en mail til Sonos hvor det uteble svar. Tok så kontakt med DHL som skulle se på saken, og satte fakturaen på vent. Det har gått en stund og jeg fikk nå inkassovarsel. 

Det kan vel umulig være meningen at jeg skal betale MVA på dette? Summen er på 1806,- kr + purregebyr nå. 

Sonos sendte meg ferdig betalte returlapper og ba meg kontakte DHL.Sonosene dukket opp på døren via DHL.De gamle ble også hentet på døren. 

Blir neste steg for meg å bestride fakturaen her? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg reklamerte på 2 stk Sonoser via Sonos direkte og fikk tilsendt 2 nye, hvor jeg så sendte tilbake mine 2 gamle. 

Jeg fikk så en faktura på MVA for disse, og sendte da en mail til Sonos hvor det uteble svar. Tok så kontakt med DHL som skulle se på saken, og satte fakturaen på vent. Det har gått en stund og jeg fikk nå inkassovarsel. 

Det kan vel umulig være meningen at jeg skal betale MVA på dette? Summen er på 1806,- kr + purregebyr nå. 

Sonos sendte meg ferdig betalte returlapper og ba meg kontakte DHL.Sonosene dukket opp på døren via DHL.De gamle ble også hentet på døren. 

http://www.toll.no/no/netthandel/retur-reparasjon/

Lenke til kommentar

Hei,

http://www.toll.no/no/netthandel/retur-reparasjon/

Så det vil si at siden dette ikke ble gjort er jeg stuck med regningen? Kjedelig. TIng skjedde litt fort og jeg la ikke merke til at den skulle ut av landet.

Lenke til kommentar

Det er bare å bestride kravet fra DHL og ikke tenke mer på det. Slik jeg ser det er ikke dette ditt problem. 

Tok kontakt med Sonos pr telefon og de ville refundere meg så lenge jeg kunne betale fakturaen først. Ser på saken som løst. Takk for hjelpen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er bare å bestride kravet fra DHL og ikke tenke mer på det. Slik jeg ser det er ikke dette ditt problem.

Tok kontakt med Sonos pr telefon og de ville refundere meg så lenge jeg kunne betale fakturaen først. Ser på saken som løst. Takk for hjelpen.

Få dette tilsendt skriftlig! Hvis ikke får du nok ikke noe refundert.

Anonymous poster hash: 6ca2d...535

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...