Martin Braathen Røise Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Ubuntu kan nå lastes ned direkte i Windows Store Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Kan man bygge linux kompatibel programvare i WSL? Jeg har ikke fått det til, er det noe sær-egent jeg må gjøre eller tenke på? Lenke til kommentar
aaaight Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Man kan enkelt installere xserver og få et gui om man ønsker. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Kan man bygge linux kompatibel programvare i WSL? Jeg har ikke fått det til, er det noe sær-egent jeg må gjøre eller tenke på? Kommer an på hva du snakker om. Du kan selvsagt kjøre alle mulige build tools, men du kan ikke bare trykke på en knapp og få programmet du har skrevet med bindinger til Windows til å kjøre på Linux, nei. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Dette stuntet hjelper nok pent lite for puristene som ikke bruker Win 10 p.g.a corporate interest. De vil heller ha Windows i Ubuntu, hvis de i det hele tatt tar i Windows. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Dette stuntet hjelper nok pent lite for puristene som ikke bruker Win 10 p.g.a corporate interest. De vil heller ha Windows i Ubuntu, hvis de i det hele tatt tar i Windows. Dette er ikke for de. Dette er for de som f.eks. utvikler i Javascript, og derfor bruker CLI ganske tungt. Powershell er helt greit, men det er vanskelig å finne eksisterende scripts for spesifikke oppgaver, og derfor er det enklere å kunne bruker BASH for å binde sammen små jobber. 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Kan man bygge linux kompatibel programvare i WSL? Jeg har ikke fått det til, er det noe sær-egent jeg må gjøre eller tenke på?Kommer an på hva du snakker om. Du kan selvsagt kjøre alle mulige build tools, men du kan ikke bare trykke på en knapp og få programmet du har skrevet med bindinger til Windows til å kjøre på Linux, nei. Så jeg kan ikke builde en deb i WSL som jeg installerer på en annen fullverdig ubuntu maskin? Isåfall, hvorfor? Prøvde også tidligere å bygge noe programvare som brukte make og rtorrent ved en anledning uten å finne ut hvordan jeg skulle få til dette på WSL. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Dette stuntet hjelper nok pent lite for puristene som ikke bruker Win 10 p.g.a corporate interest. De vil heller ha Windows i Ubuntu, hvis de i det hele tatt tar i Windows. Dette er ikke for de. Dette er for de som f.eks. utvikler i Javascript, og derfor bruker CLI ganske tungt. Powershell er helt greit, men det er vanskelig å finne eksisterende scripts for spesifikke oppgaver, og derfor er det enklere å kunne bruker BASH for å binde sammen små jobber. Bash har vært tilgjengelig for Windows i lang tid før dette kom ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå