Gå til innhold

Hva er det man trenger for å flytte snø med maskin?

Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom det er ønske om maskinførerbevis så tyder det på at arbeidsgiver bruker anleggsmaskiner av typen gravemaskin, dozer eller dumper.

Dette er uansett ikkje eit kurs som verken koster så veldig mykje eller tek veldig lang tid å ta. Det er heilt vanlig at arbeidsgiver tilbyr slik kursing for ansatte som har behov for det.

Ein anna ting er at så lenge det kun er foretrukket at søkarane har maskinførerbevis så er det berre å søke om du ellers er kvalifisert til stillinga.

Lenke til kommentar

Jeg VET ikke, men spørs ikke det på hvilke maskiner de bruker til å flytte snø med?

Bruker de traktor trenger du 142. Bruker de lastebil må du ha klasse C....

Det er langt fra sikkert at kode 142 er nødvendig, alt kommer an på redskapen som brukes.

Lenke til kommentar

Dersom det er ønske om maskinførerbevis så tyder det på at arbeidsgiver bruker anleggsmaskiner av typen gravemaskin, dozer eller dumper.

Dette er uansett ikkje eit kurs som verken koster så veldig mykje eller tek veldig lang tid å ta. Det er heilt vanlig at arbeidsgiver tilbyr slik kursing for ansatte som har behov for det.

Ein anna ting er at så lenge det kun er foretrukket at søkarane har maskinførerbevis så er det berre å søke om du ellers er kvalifisert til stillinga.

Jeg vil nå heller si at det tyder på at arbeidsgiver bruker hjullaster til snørydding. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vurderte å søke en relevant jobb innen det jeg driver med, men arbeidsgiveren foretrekker søkere med maskinførerbevis, og det er fordi de driver med noe snøbrøyting om vinteren. Hva er det jeg trenger som et minimum?

Det jeg tror arbeidsgiveren din er ute etter er maskinførerbevis M4 for hjullaster, samt førerkort klasse T eller BE slik at du kan kjøre denne hjullasteren på offentlig vei. 

Bor du i nærheten av Moss kan jeg anbefale dette kurset:

http://www.maskinogtruck.no/maskinforerkurs/

Kurset tar 2 uker og da har du maskinførerebevis for både hjullaster og gravemaskin, det hender også at han har dumper uten tillegg i prisen. Kurset koster 15 000 kr, billigere blir det rett og slett ikke. Tok dette kurset selv og er meget fornøyd. Klasse T eller BE må du eventuelt ta i tillegg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...