Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva kan vedkommende ha ment med dette?

Anbefalte innlegg

Boks holder bedre på kullsyren enn plastflaskene, så boks er bedre

Det selges ikke øl på plastflasker. Og glassflasker med øl er ofte mye dyrere enn boks. Det selges ikke vanlig pils på glassflasker lenger, kun dyrt mikrobrygg og importert (også dyrere).

Anonymous poster hash: 037fb...f5b

Det selges øl på plastflasker

Glassflasker koster som regel mer fordi de er fylt med kvalitet

Boks er lettere å dra med seg, lettere å åpne og en slipper å tråkke på glass skår, derfor er det en fordel at alt billig skvipet er på bokser

Min favoritt for øyeblikket er Founders KBS, som koster 300 kroner litern

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var bare en tørr vits, ikke noe mer. Ikke les mer inn i det.

Det vet man ikke. Anonymous poster hash: 037fb...f5b
Jeg var selvsagt ikke der, men kommentaren var åpenbart av en humoristisk karakter. Du spør i denne tråden hva han kan ha ment med det, jeg svarer.

Det du beskriver er en veldig vanlig sosial situasjon, en helt normal samtale mellom to bekjente som møtes. Han hilste på deg og hadde det litt moro med et ordspill som passet inn i settingen, i og med du plantet bokser og flasker.

Jeg kjenner verken deg eller han, så godt mulig det er en forhistorie som setter samtalen i en annen kontekst. Men det er det kun du som vet, jeg går kun utfra det du sier ble sagt mellom dere.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Jeg stod og pantet flasker, og det kom en bekjent forbi, og vi sa hei til hverandre mens han gikk forbi. Så sa han "det går i boks ser jeg". Og så sa jeg "ja, litt av hvert". Og da sa han "ja". Hva kan han ha ment med dette? Jeg hadde noen ølbokser, men også brusflasker.

Hva slags bekjent? Kjent personen lenge? I hvilken "setting" kjente du personen - i rent formelle situasjoner, eller i situasjoner med fest og lignende? Du må søke etter grunner personen kan ha hatt for å mene noe med det eller ikke. Kan bare ha vært at personen var i litt stresset og dårlig humør, og det kom "litt feil ut"...

Lenke til kommentar

Jeg har mine teorier ja. Men jeg kan ikke skrive det her, man vet ikke hvem som leser.

Forstår. Jeg tipper mellom to teorier: 1) Det var en litt små"krass" kommentar, som følge av litt dårlig dagshumør og sporadisk samtale, og ikke vondt ment. 2) Det kan ha vært ment spydig og sarkastisk, men da er det såfall personen som lever med psykiske problemer, og du bør bare syns synd på personen og gå videre. Bare smil pent neste gang og gjør samtalen/kontakten så kort som overhodet mulig. Bruk minst mulig energi på personen. Hvis sånne folk ikke når inn, så blir de tvunget til å prøve andre strategier. Det er opp til deg å vise skikkelig lederskap. Bare husk at vold avler vold. Godt lederskap avverger vold ved å åpne opp i fastlåste situasjoner.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Man tar ikke en prat med mobberene.

Man kan jo ignorére, hvis man føler dét er riktigst. Man kan jo være opptatt, ha mye å gjøre, mye å tenke på. Men da gir man dem oftest bare en grunn til å være jævlig.

Som skrevet, smil pent og svar høflig, men avvikende. Dét er all energien de er verdt for deg på dette tidspunktet i livet. Det som er viktig er at du skal kunne leve med deg selv, og være et forbilde for dine fremtidige barn med dine handlinger og verdier. Det er en treningssak som varer hele livet. Like greit å bli en leder først som sist. Mobbere blir aldri ledere, de blir tyranner, ingen vil jobbe for dem, verdiene deres dør ut før eller siden, og -du- som en god leder må vise dem via din holdning at det er mulig å vise storsinn selv under voldsomt press.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

han mente at du er ikke riktig god som drikker fra boks, da flaske er mye bedre.

prøv det neste gang så kanskje det blir en date på deg.

Umulig å vite hva som ble ment. Med mindre du er han... men tviler på det.

Hvorfor tviler du på det? bli med på en date så skal jeg kjøpe glassflaske til deg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Hvorfor tviler du på det? bli med på en date så skal jeg kjøpe glassflaske til deg

Er jeg så lite date-bar?

hva mener du med det? jeg spurte deg jo, og i tillegg får du øl på glassflaske, er ikke det win win?

Lenke til kommentar

hva mener du med det? jeg spurte deg jo, og i tillegg får du øl på glassflaske, er ikke det win win?

Hvorfor tror du at det er om å gjøre med glassflaske? Det er ikke det det handler om. Det handler ikke om at det er "simpelt" med boks. Jeg lurer på hva han mente gikk i boks ("gikk i orden"). Hvorfor si det slik hvis han ikke siktet til noe?

Jeg drikker heller ikke mye øl, bare så det er sagt. JA, dyrt øl er ofte bedre, men det er ikke saken.

Lenke til kommentar

Det går i boks; pantingen går i orden/ordner seg.

Det går i boks; nettopp det at det var mange bokser.

Ville ikke lagt så mye i det selv om en bekjent eller fremmed sa det til meg siden jeg har knusktørr humor og elsker ordspill, men folk er forskjellige og tolker ulikt.

Kjøpte spiker på byggevaren og ekspeditøren sa 'du spikrer den'...

Endret av LabWeiler
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Hvorfor tror du at det er om å gjøre med glassflaske? Det er ikke det det handler om. Det handler ikke om at det er "simpelt" med boks. Jeg lurer på hva han mente gikk i boks ("gikk i orden"). Hvorfor si det slik hvis han ikke siktet til noe?

Jeg drikker heller ikke mye øl, bare så det er sagt. JA, dyrt øl er ofte bedre, men det er ikke saken.

Det betyr ingenting det som ble sagt, det går i boks ser jeg betyr bare at du har bokser eller liker bokser, ikke noe mer ikke noe mindre, bare en måte å eventuelt komme i kontakt med deg Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...