Rudde Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Hei. Jeg har en sekketralle jeg bruker 2-3 ganger i året for å flytte ting og tank, bruker den svært sjelden og de står i utebod når den ikke er i bruk. Problemet er at jeg bruker den så sjelden at hjulene er blitt helt morkene. De holder ikke godt på lufta og den lekker ut etter noen minutters bruk. Jeg ønsker ikke å kjøpe nye hjul til den vært år for 2-3 gangers bruk og lurer på om det er noe jeg kan gjøre med disse morkene hjulene for å få de til å gjøre jobben, men kanskje ikke like godt. Pleier sjelden å laste den med så mye den skal være i stand til å løfte. Er det noe billige triks jeg kan gjøre for å få litt mer bruk av tralla mi? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Når gummien holder på å disintegrere er det ikke mye du kan gjøre bortsett fra å sette på nye hjul. Kanskje du finner noe billig på Biltema eller noe? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Vil anta dekkene holder lengre om du oppbevarer den inne i litt mer stabil temperatur. I uteboden blir det antagelig både veldig varmt og veldig kaldt, noe som raskt ødelegger gummi. Ellers kan du kanskje fylle de opp med dekkfiks, da vil de jo holde selv om det er hull. Altså noe slikt: http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Tetning/Beskyttelse-og-tetningsmiddel/Dekkfiks-2000017072/ Jeg er ikke 100% sikker her, men ser for meg at det vil gjøre dekkene tette og brukbare. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Dekkfiks kan tette hull men hvis gummien holder på å smuldre opp vil det bare fortsette å sprekke. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Vil tro at dekk holder seg bedre i en kald kjeller enn en varm bod Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Da trillebårhjulet mitt sprakk en vinterdag første vinteren jeg hadde den båra tok jeg turen innom Chlass Olson og de hadde mange typer hjul i forskjellige størrelser. Ser også at Jula har et godt utvalg så sikkert ikke dumt å ta turen innom der også om du ikke finner noe på chlassern. For min del endte jeg opp med skumhjul som holder seg i mange år og aldri vil pungtere. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Du kan sikkert med fordel bytte hjula til gummi/plasthjul utan luft. Slike hjul vil ofte holde seg lenger sidan gummien/plasten ikkje treng å være fleksibel. Som f.eks. denne typen: link som er oppgitt til å tole 40-200kg og frå -60 til +250 grader. Ulempen med slike hjul er at det blir litt meir "humpete" å trille sekkehjulet, så du må være ekstra påpasselig over dørstokkar og trappetrinn slik at det du frakter ikkje hopper av. Det andre alternativet er sjølvsagt å berre fjerne gummien og kjøyre sekkehjulet på felgen. Så lenge det går rundt så fungerer det forsåvidt. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 12. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2017 Tenker at hele hardplasthjul kan bli veldig ille over lett grus, da jeg ikke bare bruker den inne. Har egentlig sett litt på disse tidligere http://www.ebay.com/itm/10-250MM-FOAM-FILLED-GO-KART-WHEELBARROW-HAND-SACK-TRUCK-TROLLEY-WHEEL-PAIR-/171156207485 Men da blir det igjen veldig dyrt for det lille jeg bruker den. Er det ikke noe jeg kan gjøre med de allerede morkene hjulene som lekker litt for å få de til å vare litt mer? Hardplasthjulene linket blir også veldig dyrt. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 http://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/transport/slepeinnretning/transporthjul/ 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå