Fotoskrulla Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Mininaust Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Flott bilde med en artig effekt som passet fint til dette motivet . Har kun prøvd denne effekten på denne måten en gang , men da på en timelapse . Ellers har jeg brukt den til å skape uklar bakgrunn . Alec Lenke til kommentar
Arnfinn....... Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Miniatyreffekten passer veldig bra her. Og så er jeg enig om at en tur med kameraet gjør underverker, for det kan man jo se her Det er bare å fortsette med den gode fotojobben du gjør Helene. Arnfinn 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 12. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2017 Flott bilde med en artig effekt som passet fint til dette motivet . Har kun prøvd denne effekten på denne måten en gang , men da på en timelapse . Ellers har jeg brukt den til å skape uklar bakgrunn . Alec Hei, Alec! Det er vanskelig å finne fine motiver å bruke dette på synes jeg, men det kan bli riktig morsomt hvis man lykkes. Hyggelig at du likte dette. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 12. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2017 Miniatyreffekten passer veldig bra her. Og så er jeg enig om at en tur med kameraet gjør underverker, for det kan man jo se her Det er bare å fortsette med den gode fotojobben du gjør Helene. Arnfinn Hei Arnfinn! Tusen takk for dine hyggelige ord. Fotografering er som terapi for meg, dessuten får det meg ut på mange nye turer. Når livet blir litt for mye "hverdager", så er det fint å gå inn i fotobobla mi og se verden litt fra en annen kant en liten stund. Og så er det jo utvilsomt veldig moro å få tilbakemelding på det man gjør også. .) Lenke til kommentar
h-a Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Fikk her en følelse av å skulle måtte være forsiktig så en ikke tråkker på husene ved et uhell. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 12. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2017 Fikk her en følelse av å skulle måtte være forsiktig så en ikke tråkker på husene ved et uhell. Hehehe..det var hele poenget! Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Lurte først på hvorfor brygge og båter var blitt uskarpt her. Gøy å leke, men jeg ser faktisk ikke hvorfor dette filteret er laget. Men det fyller kanskje behov hos noen som jeg ikke aner hva kan være. Dette bildet tror jeg faktisk kunne blitt et fint bilde uten fiksfakseriet som kanskje var mest moro for den som skapte dette filteret eller hva det nå er. Kan kanskje være en ide' om man ønsker bare å beholde det i midten og sløre ut oppe og nede? Roar 1 Lenke til kommentar
sussss Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Det kendte jeg slet ikke ..viste slet ikke man kunne stille kameraet til denne funktion..ja hvorfor ikke der er mange muligheder..ligner næsten noget fra et lege land til børn..herligt billede..anderledes...Hilsen Suss 1 Lenke til kommentar
Arnfinn....... Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Lurte først på hvorfor brygge og båter var blitt uskarpt her. Gøy å leke, men jeg ser faktisk ikke hvorfor dette filteret er laget. Men det fyller kanskje behov hos noen som jeg ikke aner hva kan være. Dette bildet tror jeg faktisk kunne blitt et fint bilde uten fiksfakseriet som kanskje var mest moro for den som skapte dette filteret eller hva det nå er. Kan kanskje være en ide' om man ønsker bare å beholde det i midten og sløre ut oppe og nede? Roar Der må jeg si meg uenig med deg igjen. Dette er ikke fiksfakseri, det er slik effekt man kan få av Tilt/Shift objektiver, eller etterbehandle. Noen kamera har også denne funksjonen innebygd. Synes effekten som Helene har lagt til passer bildet meget bra. Dette er faktisk en meget kjent effekt, som er mye brukt - ikke bare blant amatører, men superproffe fotografer med et vell av fotografiske priser. Å komme å si at dette er fiksfakseri holder bare ikke. Det er bare å lese seg opp på effekten. Helene har etter min mening stor forståelse for fotografering, men kan som oss alle utvikle seg til å bli en bedre fotograf med øving, trening og læring - som oss alle andre her. Jeg vil gjerne se flere bilder fra Helene med denne effekten, fordi hun forstår når effekten skal brukes - noe ikke alle gjør Takk Helene :-) Hilsen Arnfinn 1 Lenke til kommentar
Jimmyag Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Flott bilde med en fin effekt som jeg likte. ;-) 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 13. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2017 Lurte først på hvorfor brygge og båter var blitt uskarpt her. Gøy å leke, men jeg ser faktisk ikke hvorfor dette filteret er laget. Men det fyller kanskje behov hos noen som jeg ikke aner hva kan være. Dette bildet tror jeg faktisk kunne blitt et fint bilde uten fiksfakseriet som kanskje var mest moro for den som skapte dette filteret eller hva det nå er. Kan kanskje være en ide' om man ønsker bare å beholde det i midten og sløre ut oppe og nede? Roar Hei Roar! Det er helt i orden at du ikke synes noe om denne teknikken, som faktisk har et navn:Tilt/shift. Det deler skjermen i tre deler der to deler er uskarp og en del er skarp, så det hele er bare en illusjon faktisk. En kan selv velge hvordan en vil ha fordelt disse feltene og om man vil ha dem horisontalt eller vertikalt. Neste gang jeg tar bilde av disse naustene lover jeg å ta et helt alminnelig bilde av dem til deg. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 13. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2017 Det kendte jeg slet ikke ..viste slet ikke man kunne stille kameraet til denne funktion..ja hvorfor ikke der er mange muligheder..ligner næsten noget fra et lege land til børn..herligt billede..anderledes...Hilsen Suss God morgen Suss! Jeg tror ikke det er mange kamera som har dette innebygd, men det kan redigeres i etterkant også. Det er en funksjon som heter Tilt/Shift. Det hele er bare en illusjon, der man har to felt uskarpe i bildet. Hyggelig at du likte bildet. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 13. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2017 Lurte først på hvorfor brygge og båter var blitt uskarpt her. Gøy å leke, men jeg ser faktisk ikke hvorfor dette filteret er laget. Men det fyller kanskje behov hos noen som jeg ikke aner hva kan være. Dette bildet tror jeg faktisk kunne blitt et fint bilde uten fiksfakseriet som kanskje var mest moro for den som skapte dette filteret eller hva det nå er. Kan kanskje være en ide' om man ønsker bare å beholde det i midten og sløre ut oppe og nede? Roar Der må jeg si meg uenig med deg igjen. Dette er ikke fiksfakseri, det er slik effekt man kan få av Tilt/Shift objektiver, eller etterbehandle. Noen kamera har også denne funksjonen innebygd. Synes effekten som Helene har lagt til passer bildet meget bra. Dette er faktisk en meget kjent effekt, som er mye brukt - ikke bare blant amatører, men superproffe fotografer med et vell av fotografiske priser. Å komme å si at dette er fiksfakseri holder bare ikke. Det er bare å lese seg opp på effekten. Helene har etter min mening stor forståelse for fotografering, men kan som oss alle utvikle seg til å bli en bedre fotograf med øving, trening og læring - som oss alle andre her. Jeg vil gjerne se flere bilder fra Helene med denne effekten, fordi hun forstår når effekten skal brukes - noe ikke alle gjør Takk Helene :-) Hilsen Arnfinn Tusen takk for oppklarende ord og ikke minst din hyggelige tilbakemelding! Det er ikke så ofte man kommer over motiver der denne effekten har noe poeng, men det er jo litt moro når det gjør det. Noe av det fine med foto som hobby, er jo at man blir aldri utlært! Det er stadig noe man kan utforske og prøve seg på. Ha en fin dag Arnfinn! Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 13. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2017 Flott bilde med en fin effekt som jeg likte. ;-) Tusen takk for fin tilbakemelding Jimmy! Lenke til kommentar
Gunnar Fagerli Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Jeg ser det er delte meninger om dette. Jeg har ikke sansen for dette. Et godt motiv som jeg foretrekker naturlig. Mvh Gunnar Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 13. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2017 Jeg ser det er delte meninger om dette. Jeg har ikke sansen for dette. Et godt motiv som jeg foretrekker naturlig. Mvh Gunnar Det er helt i orden Gunnar, jeg setter pris på din tilbakemelding uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg