Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cinnamon rolls passer perfekt. Det er som å spise kanelsnurrer til kaffen din.. Det passer rett og slett perfekt. Fyldig og rik smak.

Jeg gleder meg til å smake den.... plukket opp på posten i dag Cinnamon Rolls, Hot Cinnamon, Frensh Vanilla og Caramelized Cappuchino... akkurat kommet hjem, så nå skal det testes :)

[Edit] Fy flate... Dette var andre boller :D

Jeg skjønner akkurat hva du mener Buffy, Cinnamon Rolls er fantastisk... Synd det er litt sent å drikke kaffe, for det hadde smakt akkurat nå :)

Endret av Brosmen
Lenke til kommentar

Nice! Skriv gjerne hva du syns om de forskjellige greiene funker for deg etterhvert som du prøver dem, det er verdifull informasjon for andre vapere og de som er nysgjerrige :)

Kom til skade for å drikke meg snydens og sovne med alle klærne på her, før jeg fikk ladet batteriet ferdig.

Så skal få testet litt utover dagen idag :)

Lenke til kommentar

Fra alt jeg har lest så langt, er vel svaret på det at det er umulig å svare på basert på at det er ingen som vet, Det manglet forskning på det punktet da det ikke er noen som vet hvor mye nikotin som forsvinner i overgangen fra væske til damp og det er heller ingen som vet helt hvor mye av det som er i dampen som tas opp i kroppen og hvor mye som er bunnet opp i PG/VG og dermed ikke tas opp.

Mangler masse forskning på dette området.

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det er en sigarett ca 18 mg nikotin, men etter forbrenning er det ca 1 mg igjen i røyken.

Det er ukjent hvordan nikotinmengden blir påvirket av atomiseren i forhold til dette.

Det må samtidig nevnes at 1mg væske tilsvarer mye mer enn en sigarett :)

Endret av Brosmen
Lenke til kommentar

Men hvis en 10 ml flaske er på 10 mg, og en cigarett på ca 1 mg.. det burde da kunne regnes på det utifra det? Jeg er ikke spesielt god på mattematisk hodebry.. :p

Forskjellen i hvordan nikotinen opptas i kroppen gjør det nesten umulig å sammenligne dem :hm:

http://www.e-cigaret...cigarettes.html

Fikk en haug cartoer, tre 18350 batterier og fire nye smaker i dag. Og la meg bare si; 18350 batteriene er mye mindre enn jeg trodde de skulle være! Lurer nå på hvor små man kan få mods som bruker disse. 18650 batteriene er jo ganske store så jeg skjønner liksom hvorfor de fleste mods er ganske store, men om noen lager mods ment for 18350 må de jo være veldig små. Som hadde vært awesome. VAMO med 18350 er ca like stor som en 1000Mah Twist.

post-96473-0-16725200-1356211281_thumb.jpg post-96473-0-96529300-1356211289_thumb.jpg

Minireview av juicene.

Pink Spot: Janes wild juices

- Fanta Exotic. Om dere har smakt den brusen så er det mer eller mindre sånn som jeg synes denne smaker. Nesten en liten kullsyre-smak der også.

Decadent Vapors: Candy Floss

- Tykk sukkerspinn med en søt smøraktig ettermsak. Sved seg fort i cartoen.

Decadent Vapors: Bubblegum

- Smaker og lukter som de gode gamle tyggiskulene.

Decadent Vapors: Real banana

- Mest ekte bananen uten å være en banan jeg har smakt, uten å være for sterk.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Men hvis en 10 ml flaske er på 10 mg, og en cigarett på ca 1 mg.. det burde da kunne regnes på det utifra det? Jeg er ikke spesielt god på mattematisk hodebry.. :p

Som jeg forstår det, så kan en juice med styrke 10mg skrives som 1% Nikotin, 18mg som 1,8% osv..

Den ukjente faktoren man må finne før man kan regne på detta er jo hvor mye av nikotinen som blir tatt opp i kroppen og hvor mye som blir med ut i dampen igjen..

Blir du nikotin "høy" så har du sikkert fått nok og litt til.. :)

Jeg sitter å lurer på hva jeg skal gjøre klart til julaften her..

Noen som har planlagt hva de skal vape på etter julemiddagen? (Hvilket batteri, atty og juice)

Lenke til kommentar

Sitter å koser meg med French Vanilla, men etter julemiddagen blir det Cinnamon Rolls uten tvil :)

Første kommentar jeg fikk etter å ha dampet på den var at det luktet julebakst ^_^

Haha, ikke sant :p

Hmmmm... så da kan man kanskje si at 20 (ish) trekk av en e-cig med juice på 10 mg er ca det samme som en sigarett? Hvis vi ser bort fra at vi ikke er klar over hvor fort lungene tar opp nikotinen i e-cigger.

Har fint fått ''nikotinsjokk'', men det er fordi jeg er så dum som bestiller Coca Cola i 18 mg, det er juicen min jeg bruker når jeg VIRKELIG SKULLE HATT EN SIGARETT, men den er også farlig god, så hvis 20 trekk av den kan regnes som om man ca skulle røyket 2 sigaretter samtidig og jeg kan vape maaaasse av den så er det ikke egentlig rart.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...