Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Amp? Må jeg tenke på det også? Trodde jeg bare måtte tenke på volt, watt og ohm ...

Watt / Volt = Amper - eneste grunnen til at jeg spurte på den måten er fordi min mod gir meg amps. Jeg kjører en 2.8ohm carto på 5.0V og får da 1.6amps - da smaker den snadder.

Denne er veldig kjekk, putt inn V og ohm, så får du ut både watt og amper :)

http://www.wolframal...i=5v%2C+3%CE%A9

Edit: Eller denne:

http://www.rapidtables.com/calc/electric/watt-volt-amp-calculator.htm

Endret av toth
Lenke til kommentar

Ah, da forstår jeg litt mer. Jeg kjører kun et standard VV passthrough-batteri fra eGo på 650 mAh, så jeg har ikke slik fancy terminologi i mitt vokabular enda. :p

Jeg ble ikke noe klokere av de to sidene, men jeg fylte sikkert bare inn feil. Den første gav meg ikke noe annet enn det jeg fylte inn, bortsett fra noen formler jeg ikke husker hvordan jeg bruker. Den andre skrev bare ut NaN.

Damper forøvrig på 3.5 - 3.7 V med en LR carto (aner ikke hva ohm på den er) eller en 2.4 ohm atty i Vivi Novaen min. Vision eGo C5 har vel 1.8 eller noe, bruker ikke den så mye etter at jeg fikk cartoene. Kjører jeg opp mot 4 V, begynner det ofte å smake brent, så 3.5 - 3.7 er det jeg får mest smak og damp ut av.

Lenke til kommentar

Damper forøvrig på 3.5 - 3.7 V med en LR carto (aner ikke hva ohm på den er) eller en 2.4 ohm atty i Vivi Novaen min. Vision eGo C5 har vel 1.8 eller noe, bruker ikke den så mye etter at jeg fikk cartoene. Kjører jeg opp mot 4 V, begynner det ofte å smake brent, så 3.5 - 3.7 er det jeg får mest smak og damp ut av.

LR er Low Resistance, altså det laveste. Hvilke juicer bruker du? Som sagt ovenfor; med tynne juicer så svir det seg fort på en LR Boge carto, mens tykkere juicer fint kan skrus opp til 4 + volt. Mmmmmm... Som f.eks KY4 15 mg på en LR Boge cartomizer på 4,1-4,2 volt gir deg ett helvetes bra throat hit.

Du kan prøve deg frem med andre ohms, kanskje noe høyere. Jeg elsker LR boge cartomizer og har ikke turt å prøve meg på høyere ohm siden jeg syns det blir bra med vape uansett bare på rundt 4 volt, må bare huske å kjøpe inn tykk juice til cartoen, som cinnamon rolls, hawaiian pineapple, french vanilla, KY4, osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...