Bergen5222 Skrevet 13. oktober 2019 Del Skrevet 13. oktober 2019 Nikken / nikotinen Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 13. oktober 2019 Del Skrevet 13. oktober 2019 Ah. Mix 'n Match eLiquids. 220mg kom fra Pink Mule, men denslags er det dessverre slutt på nå. 1 Lenke til kommentar
heblilla Skrevet 14. oktober 2019 Del Skrevet 14. oktober 2019 Her ligger det allerede 1L+ 100mg i fryser'n, pluss litt 220mg og en del hundre ML smakskonsentrat. Ved siden av står en dunk med ca.3.7L ferdigblandet base og i boden står 5L hver av VG og PG. Alt i alt godt forberedt på den nye virkeligheten og jeg behøver strengt tatt ikke tenke på å handle de neste fire årene eller så. Innen da er sikkert reglene forandret uansett.wow!!! Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 Redundancy is a good thing. Føler meg bittelitt som en prepper, men så er det veldig avslappende å ikke behøve å tenke på hva en gjeng dimwits i Oslo som ikke vet en dritt om damping finner på de neste årene. 1 Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 Ah. Mix 'n Match eLiquids. 220mg kom fra Pink Mule, men denslags er det dessverre slutt på nå. Her har jeg ikke fulgt med i timen.. Hvorfor er det slutt? EU regler? De fortsetter vel med 100mg flaskene? Lenke til kommentar
Bergen5222 Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 Candy King har seriøst premium juice 1 Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 Her har jeg ikke fulgt med i timen.. Hvorfor er det slutt? EU regler? De fortsetter vel med 100mg flaskene? Kun inntil 16mg og kun i 10ml flasker ser det ut til. Sørgelige greier, siden 220mg var perfekt for å tilsette nikotin til 0mg kjøpejuice uten å forrykke smakskonsentrasjonen. Lenke til kommentar
heblilla Skrevet 16. oktober 2019 Del Skrevet 16. oktober 2019 Alltid lurt å ha litt på lager. Håper jeg slipper å be legen min om legeerklæring ifb med kjøp av nikotinvæske på nettet. Jeg snakka varmt om e-sigaretter hos ham en gang tidligere i år. Sa han burde anbefale det til røykende pasienter. Hans svar var: Er ikke det ulovlig da? Burde ikke en lege vite om sånne ting? Men det går vel bra. Med hamstringa. Får man håpe. 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Fastlegen min anbefaler damp fordi jeg har snakket om det. Og skriver ut legemelding ang. nikotin til alle dampere. 1 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Kun inntil 16mg og kun i 10ml flasker ser det ut til. Sørgelige greier, siden 220mg var perfekt for å tilsette nikotin til 0mg kjøpejuice uten å forrykke smakskonsentrasjonen. Per i dag så vet vi ikke om det blir ulovlig å importere 100 mg per ml eller ikke. Det som trolig vil skje er at ferdigjuice vil komme i max 20 mg (18 i praksis), og i 10 ml flasker. Men de 10% nikotinvæskene vi importerer (eller 220 mg per ml som du har fått tak i) er ikke dampbart. Det er derimot ofte en ingrediens i ferdigjuice. Og ingredienser er ikke nevnt i TPD. Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Klar over alt det. Svaret mitt over var en henvisning til at Pink Mule nå kun selger base som listet i posten. Lenke til kommentar
heblilla Skrevet 18. oktober 2019 Del Skrevet 18. oktober 2019 Fastlegen min anbefaler damp fordi jeg har snakket om det. Og skriver ut legemelding ang. nikotin til alle dampere. Så bra! Tipper han redder en del lunger fra fortapelsen:-) Lenke til kommentar
mellowman Skrevet 19. oktober 2019 Del Skrevet 19. oktober 2019 (endret) Tollgrensen tar slutt 01.01.2020 for mat og en annen ting jeg ikke husker, men for alt annet er det 01.04.2020, så vi kan slappe av litt til Endret 19. oktober 2019 av mellowman Lenke til kommentar
mellowman Skrevet 19. oktober 2019 Del Skrevet 19. oktober 2019 Fastlegen min anbefaler damp fordi jeg har snakket om det. Og skriver ut legemelding ang. nikotin til alle dampere. Har aldri trengt legenanvisning når jeg har bestillt. Har du? Lenke til kommentar
mellowman Skrevet 20. oktober 2019 Del Skrevet 20. oktober 2019 I forhold til å røyke blir det uansett småpenger. Har man ikke råd får man heller slutte. Nikotin har vel heller ikke noe eget tollgebyr; det er det samme som for alt annet man importerer. Nikotin er et legemiddel i Norge, og tollgebyret er mye høyere. Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 20. oktober 2019 Del Skrevet 20. oktober 2019 Legemidler er ikke tollpliktige i Norge. For å sitere Tolletaten: "Forenklet sagt er det bare toll på klær og matvarer." Alltid lurt å lese seg litt opp på ting før en kommer med påstander i hytt og pine. Lenke til kommentar
mellowman Skrevet 20. oktober 2019 Del Skrevet 20. oktober 2019 Legemidler er ikke tollpliktige i Norge. For å sitere Tolletaten: "Forenklet sagt er det bare toll på klær og matvarer." Alltid lurt å lese seg litt opp på ting før en kommer med påstander i hytt og pine. Det var postens gebyr som var mye høyere. En stund siden jeg bestilte nic for over tollgrensen. Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 20. oktober 2019 Del Skrevet 20. oktober 2019 Postens gebyr er 158 kroner, uansett hva som tollbehandles. Lenke til kommentar
heblilla Skrevet 20. oktober 2019 Del Skrevet 20. oktober 2019 Tollgrensen tar slutt 01.01.2020 for mat og en annen ting jeg ikke husker, men for alt annet er det 01.04.2020, så vi kan slappe av litt til Flott:) 1 Lenke til kommentar
mellowman Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 (endret) Postens gebyr er 158 kroner, uansett hva som tollbehandles. https://www.posten.no/fortolling/motta-fra-utlandet Sendinger med verdi fra og med 3000 kroner – ordinær fortolling Sendinger til private mottakere med vareverdi fra og med 3000 kroner, eller om varen er restriksjonsbelagt (tobakksvarer, alkohol, legemidler og kosttilskudd), må fortolles ordinært. Posten fortoller din sending direkte ved ankomst, dersom tolldokumentasjon finnes utenpå sendingen. Sendingen videresendes så snart som mulig til ditt utleveringssted. Videre gir du Posten fortollingsfullmakt i det du betaler oppkravsbeløpet for sendingen og kvitterer for mottak. Har du reservert deg mot at Posten fortoller, vil vi kontakte deg når sendingen er ankommet lageret vårt. 341,- kroner! Endret 6. november 2019 av mellowman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå