LD93 Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Tips til en E-Juice som ikke gir "besk" ånde? + Gir mye damp ( Elsker dampen.. Bruker den ofte som en "effekt" i videoer jeg redigerer hehe ) Har prøvd Astro og Apple candy sin fra Nosmoke og de gir en ugunstig ånde på morningen uansett hvor mye jeg pusser tenna eller bruke munnskyllevann Er det slik med alle ? Jeg er helt ny på området og har blitt helt hektet av E-Sigg Fruen er litt lei hehe Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Dårlig ånde, hvis det oppstår, skjer pga reaksjoner med ditt eget spytt og VG/PG i juicen. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Akkurat sluttet å røyke og smakssansen er blitt forsterket pga det? Aldri hørt om noen som får dårligere ånde pga damp. Derimot så blir smak og luktesansen forbedret når en slutter å røyke, og derfor kan oppfatte sin egen ånde som dårligere. 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Damp kan tørke ut munnen din så kan være kjekt å alltid drikke på noe vann for å motvirke det. Å være tørr i kjeften gir perfekt grobunn for bakterier som er det som lukter. Lenke til kommentar
HiAceRobin Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Hola! Eg har lagt sigarettane litt på hyllo og prøver ut litt damp i steden. Funker egentlig veldig greit for min del (så langt). Men det som irriterer meg litt er at eg alltid må passe på å ha med meg nok juice før eg går ut døro. Føler eg fyller på tanken rimelig ofta. Har ein 4ml tank i for øyeblikket, men det er i mine auger ikkje så veldig mangen trekk som skal til før det må fylles på igjen. Så mitt enkle spørsmål er jo egentlig bare: er det vanlig å alltid måtte ta med rikelig mnd juice, for å etterfylle omtrent konstant? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Hvis du kjører subohm og/eller dual+ coil, ja. 1 Lenke til kommentar
HiAceRobin Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Okei, har du noke anbefaling på andre tanker som vil gi meg samme glede? Kva er forskjellen på røykegleden når det gjelder valg av tanker/coil? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Jeg har to oppsett. Jeg har ett oppsett jeg kjører på 40-60W med en Petri RTA, og ett oppsett jeg kjører på 10-12W med en gammel Squape R. Førstnevnte oppsett har jeg 4mg/ml juice på, og det andre har jeg 18mg/ml juice på. Må fylle ganske konstant på det oppsettet med Petri, og det går det ca 2ml juice på. Hvis jeg kun bruker det oppsettet, går det 10-15ml i løpet av en dag. På Squape R går det ca 3,5ml juice, men det varer en hel dag selv om jeg kun bruker det oppsettet. Skaff deg et oppsett som du kan kjøre juice med høyere nikotininnhold på. Lenke til kommentar
HiAceRobin Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Jeg har to oppsett. Jeg har ett oppsett jeg kjører på 40-60W med en Petri RTA, og ett oppsett jeg kjører på 10-12W med en gammel Squape R. Førstnevnte oppsett har jeg 4mg/ml juice på, og det andre har jeg 18mg/ml juice på. Må fylle ganske konstant på det oppsettet med Petri, og det går det ca 2ml juice på. Hvis jeg kun bruker det oppsettet, går det 10-15ml i løpet av en dag. På Squape R går det ca 3,5ml juice, men det varer en hel dag selv om jeg kun bruker det oppsettet. Skaff deg et oppsett som du kan kjøre juice med høyere nikotininnhold på. Er det forskjell på kor mykje nikotin som bør brukast i tanker? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Jeg har to oppsett. Jeg har ett oppsett jeg kjører på 40-60W med en Petri RTA, og ett oppsett jeg kjører på 10-12W med en gammel Squape R. Førstnevnte oppsett har jeg 4mg/ml juice på, og det andre har jeg 18mg/ml juice på. Må fylle ganske konstant på det oppsettet med Petri, og det går det ca 2ml juice på. Hvis jeg kun bruker det oppsettet, går det 10-15ml i løpet av en dag. På Squape R går det ca 3,5ml juice, men det varer en hel dag selv om jeg kun bruker det oppsettet. Skaff deg et oppsett som du kan kjøre juice med høyere nikotininnhold på. Er det forskjell på kor mykje nikotin som bør brukast i tanker? Det spørs helt på deg. Noen trenger 24 mg for å bli tilfreds, noen trenger ikke mer enn noen få mg. Det spørs også på hva slags tank du bruker. Maaange variabler. Skulle jeg dampe på feks 10-15 mg med ejuice så må jeg ha noe som ikke er ett skymonster, så sub ohm er utelukket, mens på lavere nic innhold så kjører jeg dem gjerne på sub ohm. Lenke til kommentar
heblilla Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 Hei, vet ikke om noen har erfaring med Amazon. Jeg bestilte 2 oz med marshmallow-aroma der, men fikk stoppa kjøpet da jeg så fraktprisen. Flaskene kosta 113 til sammen, men fraktprisen var over 300,- Rart syns jeg, men det er kanskje sånn det funker??? Merket var "get suckered". Noen som har et bedre forslag til hvor jeg kan få tak i marshmallow-aroma uten sånne vanvittige fraktkostnader? på forhånd takk i så fall. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 https://www.nosmoke.no/flavor-west-marshmallow.html https://www.nosmoke.no/capella-marshmallow.html https://www.nosmoke.no/tpa-dx-marshmallow.html Lenke til kommentar
heblilla Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 https://www.nosmoke.no/flavor-west-marshmallow.html https://www.nosmoke.no/capella-marshmallow.html https://www.nosmoke.no/tpa-dx-marshmallow.html Kjempe tusen takk Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 Kan ikke påstå at 100% PG var noe spesielt godt. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 Den skal jo blandes ut da... 1;5 ifølge nettsiden. VG er vel den generelt anbefalte ingrediensen Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 De fleste ferdigjuice kommer i enten 70% eller 80% PG. Men jeg tok feil flaske når jeg blandet i dag, så det ble 100% PG istedenfor 60% PG. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 De fleste ferdigjuice kommer i enten 70% eller 80% PG. For noen år siden var dette vanlig. I dag er de fleste ferdigjuicer 60-80% VG. Lenke til kommentar
Nox4o Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Hei på dere som kan dette med e-sigarett. Jeg har en pasient med KOLS som ikke klarer å slutte å røyke. Snus dekker ikke hennes behov da hun sier det er smaken av tobakken hun trenger. Hun er villig til å prøve el-røyk, men det virker som om hun ikke klarer å skaffe seg en, derfor skal jeg bestille en for henne. Kan dere anbefale en grei e-sigarett med tanke på pris=kvalitet med nikotininnhold og tobakksmak? Gjerne med link for bestilling og liste over komponenter som er nødvendige? Hilsen Nox4o Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Hun kan jo prøve en Aspire Breeze. Det følger med coiler på 0.6 ohm, men jeg vil heller anbefale at hun starter med 1.2 ohm coilene (velg 1.2 under motstand). 1.2 varmer ikke opp like mye væske som 0.6, så det blir enklere å finne en styrke som passer hennes forbruk. Hvis hun røyker Prince/Marlboro rød så ville jeg startet med enten 12 mg eller 16 mg nikotin med 1.2 ohm. 0.6 ohm fordamper dobbelt av 1.2 ohm, så halve nikotinmengden er nok på 0.6 ohm. Det som er fint med denne modellen er at den er både automatisk og manuell. Hun kan dermed både suge og trykke for å lage damp. Med manuelle modeller så må man holde inne en knapp for å lage damp, nybegynnere har en tendens til å fortsette å holde denne inne etter at de slutter å suge og dermed brenner opp bomullen i coilen. Med automatiske modeller så er det bare å suge, som på en analog sigarett. Hva gjelder smak på væsken, så er dette 100% subjektivt. Jeg liker ikke smaken av tobakk, så jeg kan ikke anbefale noen. Nikotinholdigvæske må bestilles fra et EØS-land (gi henne legeerklæring på at hun bruker slikt til å slutte med tobakk). Nikotinholdig væske er i dag ikke lov å omsette i Norge. 2 Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 "Dessverre" finnes det ingen dampevæske som kan emulere smaken av en sigarett, inkludert de som bygger på tobakksekstrakter. Grunnen til det er helt enkelt at smaken av en sigarett hovedsaklig skapes av forbrenningen, som ikke er en faktor ved damping. De fleste garva røykere vil ha/tror de må ha noe som ligner sigaretter når de begynner å dampe, men de aller, aller fleste går helt eller delvis over til andre smaker etter ganske kort tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå