Dagner Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Der gikk jeg på en smell gitt. Ikke opplevd dette før, men bestillingen min fra esmokes.se ble stoppet i tollen og nå må jeg betale toll, sykt at jeg må betale 500 kroner i tollavgifter på en pakke til 650 kroner. Noen andre som har opplevd lignende? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Jepp. Du må enten betale eller la den bli sendt tilbake. Lenke til kommentar
Dagner Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Jepp. Du må enten betale eller la den bli sendt tilbake. Prøvd å klage til tollvesenet før? Syns dette beløpet var veldig høyt. Kommer til å dele opp bestillingene mine fra nå av for og unngå dette. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Det er ikke tollavgifter. Det er MVA og behandlingsgebyr, dette utgjør 304,26 på en pakke med elektronikk til 650,-. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Jepp. Du må enten betale eller la den bli sendt tilbake. Prøvd å klage til tollvesenet før? Syns dette beløpet var veldig høyt. Kommer til å dele opp bestillingene mine fra nå av for og unngå dette. Det hjelper ikke. De har loven i bakhånd og kan helt lovlig nekte deg å hente ut pakken hvis du ikke betaler, så her må du enten betale eller la det sendes tilbake. Det er en dyr lekse, og ja, det er smartest å dele opp bestillingene! Bedre å måtte betale frakt 2 ganger og støtte nettbutikken du kjøper fra enn å betale sinnsyke avgifter som går rett til staten som har lyst til å kvele dampen ihjel med reguleringer. Lenke til kommentar
Dagner Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Det er ikke tollavgifter. Det er MVA og behandlingsgebyr, dette utgjør 304,26 på en pakke med elektronikk til 650,-. Om jeg skal være helt nøyaktig kostet det 664 inkludert frakt og jeg måtte betale 497 når jeg hentet ut pakken. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 eSmokes.se är inte på något sätt ansvariga för eventuella merkostnader som lagts till i form av Norska importskatter. I själva verket, eftersom denna situation inte är unik, har vi försökt att hitta ett sätt att hjälpa våra kunder; samtidigt måste vi följa de norska momsreglerna, som lyder: Start 1 oktober 2015; diet-, farmaceutiska och nikotinbaserade produkter (som e-juice) debiteras med 315 NOK av Norska Tullen. Med start samma datum; nikotinfria e-juicer och hårdvara till e-cigaretter debiteras med en 146 NOK av Norska Tullen. Varje köp med ett totalt värde (inklusive frakt) över 350 NOK debiteras även med 25% av det ursprungliga värdet, som motsvarar den moms vi ej debiterar dig. Placerar du en stor order som kombinerar ovan så resulterar det i:Exempel 1: Om din beställning innehåller hårdvara och / eller nikotinbaserade e-juicer, samt har ett värde på över 350 NOK blir dina extra kostnader 315NOK + 25% av paketets kostnad inklusive frakt.Exempel 2: om din beställning endast innehåller nikotinfria e-juicer, och även har ett värde på över 350NOK skulle din extra avgift bli: 146NOK + 25% av paketets kostnad. Vi ser dig mer än gärna som kund hos oss, och informerar därför om möjligheten att placera flertalet mindre beställningar, utan att överskrida 350 NOK. Det är en enkel lösning som skulle kunna göra det lättare för dig att få de produkter du önskar, utan att behöva betala stora importskatter till Norska Tullverket. För att undvika framtida frustration, vänligen använd följande länk: http://www.toll.no/no/verktoy/importkalkulator/ där du enkelt kan räkna ut den totala kostnaden för din beställning. Lenke til kommentar
Dagner Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 (endret) eSmokes.se är inte på något sätt ansvariga för eventuella merkostnader som lagts till i form av Norska importskatter. I själva verket, eftersom denna situation inte är unik, har vi försökt att hitta ett sätt att hjälpa våra kunder; samtidigt måste vi följa de norska momsreglerna, som lyder: Start 1 oktober 2015; diet-, farmaceutiska och nikotinbaserade produkter (som e-juice) debiteras med 315 NOK av Norska Tullen. Med start samma datum; nikotinfria e-juicer och hårdvara till e-cigaretter debiteras med en 146 NOK av Norska Tullen. Varje köp med ett totalt värde (inklusive frakt) över 350 NOK debiteras även med 25% av det ursprungliga värdet, som motsvarar den moms vi ej debiterar dig. Placerar du en stor order som kombinerar ovan så resulterar det i: Exempel 1: Om din beställning innehåller hårdvara och / eller nikotinbaserade e-juicer, samt har ett värde på över 350 NOK blir dina extra kostnader 315NOK + 25% av paketets kostnad inklusive frakt. Exempel 2: om din beställning endast innehåller nikotinfria e-juicer, och även har ett värde på över 350NOK skulle din extra avgift bli: 146NOK + 25% av paketets kostnad. Vi ser dig mer än gärna som kund hos oss, och informerar därför om möjligheten att placera flertalet mindre beställningar, utan att överskrida 350 NOK. Det är en enkel lösning som skulle kunna göra det lättare för dig att få de produkter du önskar, utan att behöva betala stora importskatter till Norska Tullverket. För att undvika framtida frustration, vänligen använd följande länk: http://www.toll.no/no/verktoy/importkalkulator/ där du enkelt kan räkna ut den totala kostnaden för din beställning. Takk for utfyllende svar. Endret 28. februar 2017 av DårligNavn Lenke til kommentar
Dagner Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Link. På kvitteringen har jeg følgende; - Utlagt mva 166 - Pris fortolling 331 Men for all del, ingen verdenskrise dette, ble bare litt sjokkert over beløpet. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Link.På kvitteringen har jeg følgende;- Utlagt mva 166 - Pris fortolling 331 Men for all del, ingen verdenskrise dette, ble bare litt sjokkert over beløpet. Det er vanlig fortolling på ejuice, så det er riktig. Skjønner dog sjokket hvis man ikke har satt seg inn i det. Trikset er å holde seg under 350,- med litt margin. Eventuelt kan du bestille for veldig mye om gangen slik at fortollingen ikke utgjør så stor del av prisen. Lenke til kommentar
Dagner Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Link.På kvitteringen har jeg følgende;- Utlagt mva 166 - Pris fortolling 331 Men for all del, ingen verdenskrise dette, ble bare litt sjokkert over beløpet. Det er vanlig fortolling på ejuice, så det er riktig. Skjønner dog sjokket hvis man ikke har satt seg inn i det. Trikset er å holde seg under 350,- med litt margin. Eventuelt kan du bestille for veldig mye om gangen slik at fortollingen ikke utgjør så stor del av prisen. Jepp. Har gått fint med store bestillinger tidligere, men kommer til å dele opp fra nå av. Lenke til kommentar
ChrisNukem Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Har nettopp kjøpt Aspire X30 Rover sett med Nautilus X tank. Fungerte fint en liten stund, men så begynte det å sprute glovarm e-væske i munnen. Skifta coil, men nå er den blitt tett. Hva skjer?? Lenke til kommentar
ChrisNukem Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Har du lukket luftveiene? Jepp, var ikke at det gikk an å justere luftventilen Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Hvor lang tid gikk det før coilen måtte byttes? Uke? Par uker? Lenke til kommentar
ChrisNukem Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Hvor lang tid gikk det før coilen måtte byttes? Uke? Par uker? Var vel mer snakk om timer... Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Skal nå funke i minst en uke. Mininautets coiler funka hvertfall minst en uke, Triton sine i rundt en måned. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Det spørs på hvordan du damper og hvor mye du damper, og om du er flink til å ikke la den bli for tørr, etc. Mange faktorer, dessverre ingen fasit. Bytt den ut når du smaker at det begynner å bli brent, det er ikke så bra å innhalere brent materiale :/ Lenke til kommentar
TheodorBjork Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Kan noen anbefale et nettsted innefor EU som selger "Innokin T18 / T22 coil"?Dampshop er utsolgt. Trenger noen ganske snart.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå