Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er forresten ingen e-juice-leverandører som jeg har sett, som legger ut informasjon om hvilke stoffer deres e-juice inneholder. Molinshop fx, skriver bare "pg-basert smaks-essens" og det er det. Hvorfor skal jeg tro at deres juice er så mye tryggere enn idun vanilje-essens, der innholdet står opplyst på flaska?

Meget mulig at det finnes mange e-juice leverandører som gir nøyaktig innholdsdeklarasjon, men jeg har ikke sett det hittil. (og jeg gidder ikke å sette i gang noen leteaksjon heller)

Lenke til kommentar

Hos endel e-juice leverandører får man testrapport for visse uønskede stoffer, som viser om disse er tilstede i uakseptable mengder. 

F.eks. acetoin, diacetyl, og acetyl propionyl, som her hos Liberty Flights: 

https://www.liberty-flights.co.uk/upload/mediaupload/productgroup/1/1132.pdf

Juicen bør være designet for lavest mulig innhold av slike stoffer, noe som ikke nødvendigvis gjelder ting som Iduns vanilje-essens og lignende som ikke er beregnet for damping overhodet.

Lenke til kommentar

Tror nok at kake-essens i brunn og grunn er det samme som e-juice- essens i mange tilfeller.

Et annet spørsmål: Blir det god tobakk-essens av Petterøes 3? Har sett en del videoer med instruksjon i hvordan lage sin egen. Har tilfeldigvis litt tobakk igjen siden røykestopp. Å røyke den kommer ikke på tale, da selv den verste e-juicen smaker bedre enn vanlig røyk nå. (og det er jo bare bra da)

Lenke til kommentar

Husker jeg kjøpe juice med nikotin fra danmark i 2014 og noen ganger i 2015 uten problemer

Er det nylig at det ikke er lov fra danmark?

Har aldri vært lov å kjøpe nikotin fra Danmark. Du kan kjøpe fra alle EU land for unntak av Danmark, Finland og Ungarn. 

Jeg handlet flere ganger fra Danmark før m/nikotin ble klassifisert som legemiddel. De selger sprit øl og hele døgnet, men e-sigaretter er vel blitt strengt for å beskytte tobakksindustrien de har. Det er typisk!

Lenke til kommentar

Trenger mer juice, og tenkte å bestille fra sverige. Har lest en eller annen plass om en svensk vapeshop som automatisk trekker fra svensk mva på prisen når de sender til norge. Og sparer man moms så er jo det hyggelig. 

Noen som vet hvilken nettbutikk det er som trekker fra svensk moms?

Esmokes

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...