Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Ja, det er VG som er den tykke og lager mest damp. Jeg bruker nå 70% VG. Mulig jeg går tilbake til 50%.

halvblander 50-50 med ren vg halvt om halvt , det blir mye røyk og får klage også vanskelig å dampe i smug., tåka ligger tett, må teste en 50 -50 på mitt nye utstyr :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går fint å bestille nikotinbase. Men jeg ville vært forsiktig med mengden. Jeg har selv fått 100mg/100ml gjennom tollen (med sjekk) uten problemer, og jeg har sett andre få 200ml gjennom. Men jeg har også sett andre få krav om legeerklæring på samme mengde.

Du kan fint bestille fra Sverige. Mange bestiller fra, for eksempel, cigge.se.

Lenke til kommentar

Sluttet for et pr måneder siden, og opplever ofte litt cravings når jeg skal sove. Det som holder meg unna er nok helse aspektet. Altså, ikke at damping er så voldsomt farlig men det beste for kroppen er nok likevel å avstå. Nikotinavhengighet er også litt kjipt. Men skulle ikke overraske meg om jeg plukker opp tråden igjen en eller annen gang.

Lenke til kommentar

Fikk Ceravape Cerabis Ceramic Sub-Ohm Tank og Wismec Reuleaux RX200S TC i dag. Spendt på å prøve, og om jeg liker denne type coil. Det er visst elsk eller hat med keramiske coiler. :)

En grei tank for 50W+, og det er først ved den styrken jeg følte at keramisk coil var på nivå med bomull. Ved 40W måtte coilen forvarmes før trekket. Tanken svetter litt, noe som plager meg mer og mer med de fleste tanker. Har bestilt en Joyetech Cuboid Mini Atomizer til tilhørende batteri. Blir spennende om den klarer å leve opp til "leak free".

Noen som har lokalisert Kangertech CUPTI i norske butikker?

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar

Blir ikke enig med meg selv. I det jeg har bestemt meg for kjøp så kommer en å advarer mot nettopp det jeg ønsker å kjøpe.

Jeg trenger en bra mod og tank til munn til lunge, men som også kan brukes til lungedrag. Må ha toppfylling eller sidefylling, og fysisk størrelse må holde seg lik eller mindre enn istick + naut mini.

Vil Pico og Cubis pro være et greit valg?

Lenke til kommentar

Er ikke Cubis pro omtrent samme størrelse som Triton?

Jeg kan anbefale Triton til både munn- og lungedrag. Brukte den til lungedrag på 1.8 ohm i rundt 6 måneder. Og nå bruker jeg den til lungedrag på .4 ohm.

Det er litt vanskelig å gå mindre enn mininautet uten å gå over til dripper. Mininaut er latterlig små.

Lenke til kommentar

Får i hus en original Kayfun v5 her i morgen/fredag. Skal bli interessant å teste. Rent bortsett fra det at den er litt mer luftig enn tidligere versjoner, så er de som liker den veldig positiv, mens andre er litt meh. 

Lenke til kommentar

Har dampet etpar timer på Kayfun v5, og her er noen observasjoner.
13181299_253322401723905_998572575_n.jpg

Første build: 8 wraps med 26g SS316L på 3mm indre diameter, 0,64Ω.
Valgte å gå for relativt høy resistans pga. anbefaling om å holde den over 0,5Ω
Tenker jeg tester en 0,4Ω build med 24g senere.

Veldig enkel å bygge på, og wicker rimelig bra på første forsøk. Fyldig og smakfull damp, godt definert throat hit.
Regner med at det er litt build-avhengig som vanlig, så neste kan være litt forskjellig. Funket bra på første forsøk her.

Potensielle issues:
Airflow:
Litt mer luftig enn jeg er vant med på MTL, men også litt høyere trekkmotstand på DL enn jeg er vant med.
Helt nydesignet AFC i forhold til tidligere kayfuns, dette er deres første med ekstern kontroll. Jeg hadde likt muligheten til å ha litt mer trekkmotstand, men det kan nok fikses på. Det er også tilgjengelig et originalt reduksjonskit for dette. Veldig smooth og stille trekk.

510-connector:
Relativt kort connector, kan være litt kresen på modden. Det kan monteres en tynn avstandsskive eller pakning under skruehodet. Jeg gjorde dette, tredde en liten pakning på senterskruen, skrudde godt igjen, og monterte på en VTC mini uten problemer. Uten den pakningen ble det ikke kontakt. Senterskruen kan skrus ut, men dette har med assembly å gjøre, den er ikke ment å være justerbar. En ekstra pakning inni der tilsvarer ca. to rotasjoner ut på gjengene sånn at den strekker seg litt lenger nedi kontakten på modden. Man kan evt. bruke en annen egnet (marginalt lengre) skrue med like gjenger, istedenfor å tre en ekstra pakning på skruen.

Så litt barnesykdommer sånn sett, men når den var skikkelig oppsatt fikk jeg antagelig den mest velsmakende vapen jeg har vært borti, og den absolutt mest smoothe luftstrømmen. At K5 er konstruert uten fjærer og sånt (forenklet design ift. tidligere) gjør at den ser ut til å være dønn stabil igjen på TC.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Det skjønner jeg, Kayfun er godsaker. De har gjort seg litt mer flid med detaljer som trekkmotstand/trykkbalanse, utforming av kammer osv. som bla. resulterer i mer fremhevet smak mm. Høy presisjon, lave toleranser på maskineringen, solid konstruksjon, fin gjenging, godt arbeid. Men det koster også litt mer enn de fleste "vanlige" tanker, hvorav mange gjør en stort sett god jobb. 

Oppdatering til K5 observasjonene ovenfor:

Ny build: 7 wraps 24g SS316L på 3mm, ca. 0,38Ω.

Den er veldig lett å bygge på sammenlignet med f.eks. subtank pga. utformingen av festene. Mindre knoting.

Testet etpar timer på TC, og etpar timer på 22W uten TC.

Igjen er den veldig smooth, men kanskje ørlite luftig for MTL. Ihvertfall ved full tank.

Wicket denne to ganger fordi den første var litt i overkant og ble en juicebrems. Når det var ordnet var det igjen en smakfull fyldig vape. Bruker Berry Nice fra Liberty Flights i den her nå, 12mg og MTL.

Ligger antagelig litt høyere i metning på bomullen (gir også litt mer metning i dampen), men ingen lekkasjer. Noterer meg ørlite kondens ved ventilene nederst. Akkurat nok til at overflaten blir litt foggy på metallet akkurat der, men ikke synlige våte dråper. Dukket opp etpar ganger, men ble borte av seg selv etter etpar minutter.

Den bruker kanskje litt mer juice enn en del andre tanker på MTL, et inntrykk basert på den litt mer fyldige dampen. Det vil vise seg etterhvert, neppe den altfor store forskjellen. Men det er ikke en cloud chaser, mer en aroma chaser. Kan nok likevel lage noen ok skydotter om en åpner opp ventilene, men det er ikke hovedpoenget med Kayfun.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...