Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Prøvd Kanger T3? :)

 

Ja, faktisk! Fikk en sånn en av en kompis, med utbyttbar atomizer og sånne ting. Smakte plast så jeg la den ned for en liten stund for å se om smaken forsvant, og da hadde jeg masse juice på skrivebordet etter den, lokket hadde ''sprukket'' før jeg fikk brukt den skikkelig.. :p

 

Hm jeg topper sjelden off mine cartos, kanskje en gang annenhver dag eller så :s .

 

Jeg holder dem fuktig for å få flere dager ut av dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, faktisk! Fikk en sånn en av en kompis, med utbyttbar atomizer og sånne ting. Smakte plast så jeg la den ned for en liten stund for å se om smaken forsvant, og da hadde jeg masse juice på skrivebordet etter den, lokket hadde ''sprukket'' før jeg fikk brukt den skikkelig.. :p

Åj, sikker på det var en T3, ikke T2?

 

T3 har bunncoil, og jeg har ikke opplevd eller lest om lekkasjer selv. Hvilket "lokk" mener du?

Lenke til kommentar

Buffy: hm har hatt mine i to uker nå, bør jeg pælme dem av en eller annen grunn?

 

Merker at det blir mindre damp utover mens jeg bruker batteriet. Er best i starten, så lunkner det av.

Ingen grunn til å pælme en carto så lenge den gir deg tilfredsstillende smak og damp. om den begynner å bli tett eller smake brent, så er det på tide med rens eller bytte.

Personlig har jeg og flere cartos som har levd i mange mange uker, uansett om jeg bruker dem sporadisk(og har på hetter i mellomtiden) eller jevnlig.

Lenke til kommentar

Buffy: hm har hatt mine i to uker nå, bør jeg pælme dem av en eller annen grunn?

 

Merker at det blir mindre damp utover mens jeg bruker batteriet. Er best i starten, så lunkner det av.

Det du sier med at det funker best når batteriet er nylada er nettop pga at batteriet har mere Volt å gi når det er nylada.

Når det begynner å bli skikkelig dårlig så er det fordi batteriet snart er tomt.

Har du en VV mod/batteri, så slipper du det problemet der. ^^

 

Som Toth sier, det er ikke noe poeng i å kaste en carto før den enten ikke funker lengere eller den smaker brendt..

Lenke til kommentar

Åj, sikker på det var en T3, ikke T2?

 

T3 har bunncoil, og jeg har ikke opplevd eller lest om lekkasjer selv. Hvilket "lokk" mener du?

 

Er ikke helt sikker, men ser helt bom lik ut, og den jeg fikk hadde utbyttbar atomizerhode.

 

Det var topplokket som sprakk og lakk juice over hele, selv om jeg kun hadde prøvd den litt og fylt den og skrudd på lokket en gang. Med lokk mener jeg tuppen du skrur av og på for å helle på juice, den du ''sutter på'', if you will :p

 

Buffy: hm har hatt mine i to uker nå, bør jeg pælme dem av en eller annen grunn?

 

Merker at det blir mindre damp utover mens jeg bruker batteriet. Er best i starten, så lunkner det av.

 

Nei, du MÅ ikke hvis du ikke vil. Forøvrig vil jeg anbefale deg å kaste den når den begynner å smake svidd.

 

Jeg bytter mine hver 3-5 dag på grunn av smaken rett og slett. Jeg har ikke lyst på noe som smaker ''gammal'' og ''sur'' juice, og denne smaken kommer utelukkende på grunn av at cartomizerens fyll begynner å bli dårligere og dårligere på å holde juice, og at den periodisk svir seg selv om jeg fyller på juice som en gal. Det er en smakssak tenker jeg :)

Lenke til kommentar

Ja etter jeg har kjøpt Joyetech eGo-C ifra https://www.vaper.no.../Joyetech-eGo-C, så finner jeg ut at det er en diskusjon side på e sigaretter :confused:

 

MEN er vaper.no en bra side å handle ifra?

 

Og er Joyetech eGo-C et god produkt? Er det "enkelt" å bruke?

 

Hvor mye tilsvarer 1 petters rød 3 badle iforhold til juice? Tenker på mengde juice?

 

Som en sikkert forstår, så røyker ikke jeg, dette er til min mor.

 

Deler som ble kjøpt:

Joyetech eGo-C

- Ekstra patroner: 5 stk, 1 pakke med 5..

- Batterikapasitet: 1000 mAh

- Farge / Finish : Svart

- Elektrisk motstand i fordamper: Standard (2.2 ohm)

- Stardust Clearomizer: 1 Ekstra fordamperpa..

 

 

Og juice som ble handlet inn ble 30ml Tobacco (18mg) - Ingen aning om at dette er bra greier...

http://www.juicycigs...bacco-18mg.html

Idag fikk jeg Juicen som ble bestilt igår!!!

Er det muligt?

Det kaller jeg rask leveranse :-)

 

 

EDIT

Den vaper.no var vel kanskje ikke like så rask nei :-(

 

Ordrehistorikk

Dato Status

03/12/2012 Complete

03/12/2012 Processing

06/12/2012 Pakking

Endret av Ray001
Lenke til kommentar

Hei og hurra!

 

Nå har 510 startkitet fra ecigwizard kommet og jeg er ganske fornøyd. Smaken, french vanilla er nydelig, men jeg vil kjenne trekket mer føler jeg.. Så jeg har bestilt et eGo Variable Voltage (VV) Passthrough Batteri.

Lurer på om jeg like gjerne skulle bestilt en eGo Twist med det samme? Så en veldig overbevisende video på Youtube.. ;) Noen som har forslag på hvor jeg får kjøpt det rimelig? :hmm:

Endret av Ms J
Lenke til kommentar

Hei og hurra!

 

Nå har 510 startkitet fra ecigwizard kommet og jeg er ganske fornøyd. Smaken, french vanilla er nydelig, men jeg vil kjenne trekket mer føler jeg.. Så jeg har bestilt et eGo Variable Voltage (VV) Passthrough Batteri.

Lurer på om jeg like gjerne skulle bestilt en eGo Twist med det samme? Så en veldig overbevisende video på Youtube.. ;) Noen som har forslag på hvor jeg får kjøpt det rimelig? :hmm:

http://www.spaincigar.es/epages/eb8032.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/eb8032/Products/JOYETECH-TWIST-BATTERY/SubProducts/JOYETECH-TWIST-BATTERY-1000-BLACK

ca 160,- + Frakt ca 74,-

Jeg er veldig fornøyd med min. :)

Du får mindre batterier også, så du behøver ikke gå for 1000mAh batteriet.

Hvilken type atty bruker du å ha juicen din i?

 

Velkommen med i dampegjengen.. :)

Lenke til kommentar

Skal bestille en starter kit imorgen tenkte jeg. Har sjekket litt å går kanskje for en Ego-c starter kit, men vil gjerne ha no feedback om denna pakka er bra for en "nybegynner" some meg.

 

Hadde også vært fint om noen kunne anbefalle meg noen bra sider innenfor EØS område som selger sånne nikotin flasker.

 

Håper på svar! :)

Lenke til kommentar

Takk! :)

 

Jeg bruker cartomiser til juicen for jeg syntes det virker enklere og kanskje man ikke trenger å fylle på så ofte.. Trodde jeg hadde i litt for mye juice, men jeg har allerede fylt på igjen i dag- disse flaskene kommer jo til å gå unna utrolig fort! :ohmy: Har jo sett på forumet her at hvis det er antydning til brent smak bør de fylles på, så ikke de blir helt ødelagt med en gang.. Og jeg har jo bare 3 stk.

 

Merker jeg må shoppe så det står etter, jeg har bare lyst å dampe hele tiden! :yes:

Lenke til kommentar

Skal bestille en starter kit imorgen tenkte jeg. Har sjekket litt å går kanskje for en Ego-c starter kit, men vil gjerne ha no feedback om denna pakka er bra for en "nybegynner" some meg.

 

Hadde også vært fint om noen kunne anbefalle meg noen bra sider innenfor EØS område som selger sånne nikotin flasker.

 

Håper på svar! :)

 

Hei!

 

Jeg har kjøpt e-juice fra ecigwizard, 1 30ml Vermillion River Premium E-Juice French Vanilla 20 mg nikotin styrke eller hva det heter, den var kjempegod! Og koster kun £4.99 og 1 30ml Wizmix Cherry 16 mg til £3.98. Den har jeg ikke smakt ennå, og det er bare PG juice i motsetning til den andre som er 30/70 PG/VG. Det har noe å gjøre med hvor mye smak/ røyk det blir så det er jeg spent på!

 

Har bare sett et annet sted så langt det var vapeescape men de jeg kikket på der kostet fra £9.95..

 

Men jeg er jo helt fersk, det er mange her som har gode, hjelpsomme tips og jeg er sikker på du kommer til å finne det som passer for deg :thumbup:

Lenke til kommentar

Hadde også vært fint om noen kunne anbefalle meg noen bra sider innenfor EØS område som selger sånne nikotin flasker.

I førstepost er den en liten liste over steder som selger utstyr og juice.

 

Vermillion River er mitt favorittmerke av juice og de selges i EØS av ecigwizard.co.uk og uk-eliquid.co.uk. Kan godt hende de blir solgt av flere også, men det er disse to jeg har kjøpt fra. Noe jeg har merket meg er at UK-eliquid oftere har mer på lager enn ecigwizard. Pink Spot er også er veldig godt merke. De selges i EØS av f.eks Liberty-Flights.

 

 

--------

 

Jeg oppdaterte forresten førsteposten for noen dager siden, men trenger litt hjelp. Trenger å fylle ut "Uttrykk, navn og betegnelser innenfor vaping" samt å komme frem til noen starterkits som vi alle kan være enige om at er gode.

Lenke til kommentar

Skal bestille en starter kit imorgen tenkte jeg. Har sjekket litt å går kanskje for en Ego-c starter kit, men vil gjerne ha no feedback om denna pakka er bra for en "nybegynner" some meg.

Hadde også vært fint om noen kunne anbefalle meg noen bra sider innenfor EØS område som selger sånne nikotin flasker.

Håper på svar!

Har du en link til den pakka du snakker om?

Jeg kjøpte et eGo-c starter kit selv når jeg skulle starte å dampe.

Det er et godt batteri, men jeg bruker det ikke lengere.

Jeg mener at når du først skal ha et batteri i den størrelsen så kan du like gjerne velge deg ut enten en eGo-c Twist eller VV Passthrough.

Prisforskjellen er ikke så stor men du får et mye bedre batteri med flere valgmuligheter når det kommer til smak.

Linker til forskjellige butikker finner du i den første posten i denne tråden.

Det er en oversikt over nettbutikker vi på forumet har handla fra allerede.

Takk! :)

 

Jeg bruker cartomiser til juicen for jeg syntes det virker enklere og kanskje man ikke trenger å fylle på så ofte.. Trodde jeg hadde i litt for mye juice, men jeg har allerede fylt på igjen i dag- disse flaskene kommer jo til å gå unna utrolig fort! :ohmy: Har jo sett på forumet her at hvis det er antydning til brent smak bør de fylles på, så ikke de blir helt ødelagt med en gang.. Og jeg har jo bare 3 stk.

 

Merker jeg må shoppe så det står etter, jeg har bare lyst å dampe hele tiden! :yes:

 

Persjonelig så liker jeg ikke cartomisere fordi jeg aldri har oversikt over hvor mye juice som er igjen..

De er fine å ha en tank utenpå, for da kan jeg se hvor mye som er igjen.

Kan anbefale deg å prøve en ViviNova eller en annen type clearomiser, da har du oversikt og det eneste du trenger å passe på er at du holder veika våt.

 

Lykke til. :)

Lenke til kommentar

 

Jeg oppdaterte forresten førsteposten for noen dager siden, men trenger litt hjelp. Trenger å fylle ut "Uttrykk, navn og betegnelser innenfor vaping" samt å komme frem til noen starterkits som vi alle kan være enige om at er gode.

Jeg kan sikkert hjelpe til litt der jeg.

Det blei kanskje et par øl og noen cognac for mye på meg i går, så det her blir en slækk dag uansett.. :p

 

Det første jeg vil påpeke er at linkene til starterkita ikke virker lengere..

Så kunne det kanskje stått "juice" "juice og utstyr" bak de linkene til netbutikkene som er lista opp.

 

Kan sikkert sette opp en oversikt over det jeg kommer på av forkortelser også.

 

Vil du ha det her i chaten, eller skal vi ta det på PM?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe imot å snakke om det her i tråden. Jo flere som kan kime inn med sin mening jo bedre.

 

Da jeg først spurte om vi kunne satt sammen en liste over butikker lurte jeg på om jeg skulle dele den opp som du forslår. Til slutt fikk jeg litt dårlig tid den dagen og bare limte den inn. Jeg tenker at det egentlig ikke er så veldig viktig nøyaktig hvilket land butikkene ligger i, det er mer viktig om de ligger i et EØS-land eller ikke. Så da lurer jeg på om lista kan bli mer som dette:

 

EØS

Butikk 1 (Juice) (UK)

Butikk 2 (Juice og utstyr) (UK)

Butikk 3 (Utstyr) (ESP)

Butikk 4 (Juice og utstyr) (DK)

Butikk 5 (Juice) (NO)

 

Ikke EØS

​Butikk 1 (Juice) (US)

Butikk 2 (Juice og utstyr) (CA)

​Butikk 3 (Juice og utstyr) (US)

​Butikk 4 (Utstyr) (CH)

​Butikk 5 (Juice) (THA)

 

Men jeg er litt skeptisk til hvordan vi skal kategorisere dem. Det er mange butikker som selger både utstyr og juice, men som har et fokus på f.eks juice. Skal man si at denne butikken er en "juice-butikk" eller skal man si at den er begge deler selv om det de selger gjerne er generiske ting som cartoer og batterier?

Lenke til kommentar

Kanskje rett og slett sette kun juice på de butikkene som har et dårlig utvalg av utstyr, så kan man jo bare redigere det seinere hvis de utvider sortimentet til noe mer interesant..

 

Så kan jeg jo starte med "Ordboka"

Kanskje greit å ha den i alfabetisk rekkefølge..

 

510 - En spesiell type gjenger på batteriet og Atty. Kjøper man en Atty med 510 gjenger, så må man ha 510 gjenger på batteriet for å bruke dem sammen. Man får også overganger mellom de forskjellige gjengene.

Analog sigarett - Gammeldags og helsefarlig sigatett. Mulighetene er store for at du prøver å slutte med disse siden du er her å leser nå.. :)

APV - Andvanced Personal Vaporizer. Eller en avansert E-sigarett.

Atty - Her finnes det et enormt utvalg, men det er den delen av e-sigaretten du har juicen din i og som fordamper denne.

Clearomizer/Clearomiser - En atty med gjennomsiktig glass eller plast.

Coil - Det er denne som gløder og fordamper E-juicen. Det er en motstands tråd av metall som er surret rundt en veike.

DIY - Gjør det selv. Blanding av egen juice ved å tilsette VG/PG, smaks essens og evt nikotin.

Drip tip - Et munnstykke. Disse får man i mange forskjellige utførelser og i forskjellig materiale.

Dripping - Noen drypper juicen sin rett ned i munnstykket, men dette vil ikke fungere på de fleste Atty's.

E-juice/E-liquid/Juice - Ferdigblandet væske.

eGo - En spesiell type gjenger på batteriet og Atty. Kjøper man en Atty med eGo gjenger, så må man ha eGo gjenger på batteriet for å bruke dem sammen. Man får også overganger mellom de forskjellige gjengene.

Kanthal tråd - En av de vanligeste motstands trådene som blir brukt til å lage en coil. Består av jern, krom og aliminium. Tåler høye temperaturer. Lengde og tykkelse avgjør hvor mange Ohm man får.

Mesh - Netting laget av rustfritt stål. Rulles sammen og brennes for å lage en veike til spesielle Atty's. De vanligeste er #400 og #500. hhv. 400 og 500 hull pr kvadrat tomme.

Mod - En mere avansert og gjerne større e-sigarett som man må ha egene batterier til.

Nichrome - Motstands tråd bestående av Nikkel og Krom. Denne tråden tåler mindre varme enn Kanthal tråd.

Passthrough - Et E-sigarett batteri med USB plugg som muliggjør damping mens man lader batteriet.

PG - Propylene Glycol. En av de to mest brukte basene i E-juice. http://en.wikipedia.org/wiki/Propylene_glycol

PV - Personal Vaporizer eller E-sigarett

RBA/Repairable Atomizer - En Atomizer der man lager egene Coiler og veiker.

TH/Throat Hit - Følelsen man får bak i halsen av Nikotinet man trekker ned.

VG - Vegetabilsk Glycerin. En av de to mest brukte basene i E-juice. http://en.wikipedia.org/wiki/Glycerin

VV - Variabel Volt

VW - Variabel Watt

 

Det er sikkert mye jeg har glemt her nå, men noen kan jo bare fortsette.

Skrivefeil er det sikkert nok av også, men jeg regner med at noen tar seg bryet med å regnskrive dette. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I førstepost er den en liten liste over steder som selger utstyr og juice.

 

Vermillion River er mitt favorittmerke av juice og de selges i EØS av ecigwizard.co.uk og uk-eliquid.co.uk. Kan godt hende de blir solgt av flere også, men det er disse to jeg har kjøpt fra. Noe jeg har merket meg er at UK-eliquid oftere har mer på lager enn ecigwizard. Pink Spot er også er veldig godt merke. De selges i EØS av f.eks Liberty-Flights.

 

 

--------

 

Jeg oppdaterte forresten førsteposten for noen dager siden, men trenger litt hjelp. Trenger å fylle ut "Uttrykk, navn og betegnelser innenfor vaping" samt å komme frem til noen starterkits som vi alle kan være enige om at er gode.

 

Når det gjelder starterkits vil jeg anbefale denne http://www.ecigwizard.com/en/starter-kits-67/all-starter-kits/xmas-starter-bundle.html

litt dumt at de ikke følger med juice med nikotin i, men det er jo billig uansett :p også kanskje anbefale og kjøpe en ego VV samtidig da.

Lenke til kommentar

 

 

Er ikke helt sikker, men ser helt bom lik ut, og den jeg fikk hadde utbyttbar atomizerhode.

 

Det var topplokket som sprakk og lakk juice over hele, selv om jeg kun hadde prøvd den litt og fylt den og skrudd på lokket en gang. Med lokk mener jeg tuppen du skrur av og på for å helle på juice, den du ''sutter på'', if you will :p

da var det heldigvis en T2, på T3 jan man ikke skru av toppen, bare bunnen :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...