BuffyAnneSummers Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Det å ha smakløs juice er faktisk det mange dampere bruker, altså de gamle, hardcore damperne som har vært med i 5-7 år allerede Bare å blande sammen litt PG og VG så har du juice Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Ser ut som FHI snakker ut av ræva som vanlig. Denne artikkelen forklarer det. http://www.ecigarette-research.org/research/index.php/whats-new/whatsnew-2015/204-niph Noen som har sendt en e-post til FHI angående dette ? Elsker forskningsrapporter og forskere som produserer resultater ut fra hva de ønsker å presentere. De har som utgangspunkt bestemt seg for at e-sigg er farlig, så skriver de konklusjonen, så produserer de resultatene fra "forsøk" som passer til konklusjonen. 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Jeg er alltid kritisk til rapporter som er bestilt og betalt av staten (og dermed BigTobacco). Staten har massive økonomiske interesser i tobakk. En ganske stor andel av helsedelen av statsbudsjettet kommer nemlig fra avgiftene på tobakksvarer. Utadvent er staten selvfølgelig 100% mot tobakk. Men når en 20pk sigaretter gir 60-70 kr i avgifter, så ser man at å tillate folk til å starte med et avvenningsprodukt uten avgifter vil være en negativ ting for staten. Det finnes ikke en eneste politiker i Norge som ønsker at folk slutter å røyke, på samme måte som at ingen politiker ønsker å fjerne momsen på dopapir. Penger styrer landet, og tobakken er penger. 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Noen som vet om man kan få kjøpt Heatvape Invader Mini 50W i Norge? Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Det å ha smakløs juice er faktisk det mange dampere bruker, altså de gamle, hardcore damperne som har vært med i 5-7 år allerede Bare å blande sammen litt PG og VG så har du juice Men hva smaker den? Er det virkelig ingen smak, bare som luft? Bør jo være en eller annen bismak eller noe sånt som man merker? Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Egensmaken er lett søtlig, jo mer VG, jo søtere blir det. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Stemmer. Men nå liker jeg å smake dampen også, det er stort for meg Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Det å ha smakløs juice er faktisk det mange dampere bruker, altså de gamle, hardcore damperne som har vært med i 5-7 år allerede Bare å blande sammen litt PG og VG så har du juice Men hva smaker den? Er det virkelig ingen smak, bare som luft? Bør jo være en eller annen bismak eller noe sånt som man merker? PG sørger for halsrøsk, lettflytende væske. VG er som regel litt søt på smak, veldig tyktflytende, sørger for mye damp utvikling. Man kan fint blande vg/pg etter ønske, med litt deionisert vann for å balansere ut evt. Man kan skippe både nikotin og aroma tilsetting og fint dampe bare det. Jeg husker når var liten gutt og hadde fått kjøpt leke sigarett på Ringo butikken. Lyste som en tradisjonell analog sigarett (og så ut som en..) og kom ut det som vi da tenkte på som røyk. Det var ikke noe annet enn ren vg væske mest sannsynlig når tenker tilbake på det.. Nikotin mengde avbalanserer også sterk aroma tilsetning. Så om en har en aroma som er veldig sterk konsentrasjon på, og det er vrient mixe det til, kan en øke på nikotin, blande opp mer vpg... Heldigvis finnes det et stort utvalg av kalkulatorer for dette. Det er lurt å lese guider for aromaer og hvordan blandingsforholdet bør være i 100 % PG og 100% VG, da får man en god pekepinn på hvor man bør lande hen for ønsket VG/PG i forhold til ønsket nikotin mengde. 1 Lenke til kommentar
TheodorBjork Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Egensmaken er lett søtlig, jo mer VG, jo søtere blir det. Hmm, kan man da kjøpe med... 70% PG eller noe? Slik den er minder søt? (har allerede bestilt den som er 50/50). Da er det kanskje enklest å bare kjøpe ren pg, vg og nikotin og blande selv (selv om det, som sagt, virker risky) Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Ikke noe farlig med å mikse selv, så lenge du finner ut av hvor mye du skal ha av alt mulig for å få nøyaktig prosent FØR du setter deg ned for å mikse så er det null problem. Jeg suger også i matte, og jeg klarte fint å finne ut av hvor mye jeg skulle ha av hvert for å komme frem til sånn ca styrken jeg ville ha på alt. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Bytta fra 2,2ohm til 1,8ohm coils. Har gått fra 24mg til 12mg i det siste. Med lavere ohm føles 12mg nesten ut som 24mg. Hvorfor det egentlig? Får jeg mer av nikotinen i meg i 1,8ohm? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Jo lavere ned du går i ohm jo mer vil det røske i halsen din. Basically gå ned i ohm = øker ''kraftigheten'' til utstyret ditt. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Jeg damper på 10-12 mg helst, min coil er på 1,1 ohm Man trenger ikke mer for å si det sånn. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 da skjønner jeg Men det føles som jeg får i meg mer nikotin også, jeg gjør ikke det? Men med lavere ohm så går det jo fint å gå ned til enda mindre enn 12mg også Greit å slippe å bruke 24mg, ikke like avhengig etter jeg gikk ned til 12mg Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Det er bare juicen som fordamper fortere, så du får i deg like mengder nikotin vil jeg tro, spesielt i starten til du er blitt mer vandt til å dampe på lavere styrke. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Tråden er ekstremt lang allerede, og ikke noe jeg leser hyppig (skyldes kanskje at jeg er en ikke-røyker). Kom over noe spennende i dag. Poster det selv om det eventuellt skulle ha blitt nevnt før: http://forskning.no/royking-samfunnsmedisin/2015/04/smakstilsetningen-i-e-sigaretter-kan-vaere-skadelig Anonymous poster hash: 7b21a...670 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Leste du kommentarene? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Bytta fra 2,2ohm til 1,8ohm coils. Har gått fra 24mg til 12mg i det siste. Med lavere ohm føles 12mg nesten ut som 24mg. Hvorfor det egentlig? Får jeg mer av nikotinen i meg i 1,8ohm? Hvor mange mi dampet du om dagen med 24mg, og hvor mye damper du nå med 12ml? Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Bytta fra 2,2ohm til 1,8ohm coils. Har gått fra 24mg til 12mg i det siste. Med lavere ohm føles 12mg nesten ut som 24mg. Hvorfor det egentlig? Får jeg mer av nikotinen i meg i 1,8ohm? Hvor mange mi dampet du om dagen med 24mg, og hvor mye damper du nå med 12ml?Med 24mg dampet jeg rundt 1,8ml per dag. Med 12mg damper jeg mellom 2-4ml. Kommer an på Lenke til kommentar
toth Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 da skjønner jeg Men det føles som jeg får i meg mer nikotin også, jeg gjør ikke det? Men med lavere ohm så går det jo fint å gå ned til enda mindre enn 12mg også Greit å slippe å bruke 24mg, ikke like avhengig etter jeg gikk ned til 12mg Bytta fra 2,2ohm til 1,8ohm coils. Har gått fra 24mg til 12mg i det siste. Med lavere ohm føles 12mg nesten ut som 24mg. Hvorfor det egentlig? Får jeg mer av nikotinen i meg i 1,8ohm?Hvor mange mi dampet du om dagen med 24mg, og hvor mye damper du nå med 12ml?Med 24mg dampet jeg rundt 1,8ml per dag. Med 12mg damper jeg mellom 2-4ml. Kommer an på Du svarer jo deg selv egentlig - det du får i deg av nikotin styres kun av hvor mange ml du damper av en gitt væske. Hvis du damper 2ml 24mg får du da i deg 24*2=48mg den dagen. Damper du 3ml 12mg får du i deg 12*3=36mg nikotin den dagen. Det du kjenner er at du få i deg mer væske(og da fhvs mer nikotin) pr trekk - jo høyere watt du kjører på. Altså, høyere volt eller lavere ohm gir en varmere coil, som da fordamper mer væske på hver fyring. Dog har du halvert nikotinstyrken din, så med mindre du dobler forbruket ditt vil du fortsatt få i deg mindre nikotin gjennom dagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå