Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er generellt fornøyd med mitt enkle 510 starter sett, men føler batteriet har kort levetid og føler settet gir lite damp, samt er det "high" ejuie som er litt for sterkt.

Vurderer å kjøpe en slik, eller burde jeg gå rett på en slik? og ett par slike cartomizers.

Vil dette gi meg mer damp? og en større følelse av att noe går ned halsen min?

Vil denne passe til en Boge low res cartomizer?

Lenke til kommentar

Er generellt fornøyd med mitt enkle 510 starter sett, men føler batteriet har kort levetid og føler settet gir lite damp, samt er det "high" ejuie som er litt for sterkt.

Vurderer å kjøpe en slik, eller burde jeg gå rett på en slik? og ett par slike cartomizers.

Vil dette gi meg mer damp? og en større følelse av att noe går ned halsen min?

Vil denne passe til en Boge low res cartomizer?

Jeg ville bestilt to til batterier hvis jeg var deg, ett vanlig ego batteri (gjerne passthrough) og ett Ego VV passthrough. VV vil gi deg høyere volt og dermed mer ''kick'', mens det vanlige batteriet har goooooood batteritid :) Ego VV har dessverre ulempen med å gå så fort tom for strøm.

Whistletip funker fint på Boge, og er fine de, men jeg foretrekker heller de som er runde.

Lenke til kommentar

Du får mer, varmere damp. Forskjellen med en LR Boge Cartomizer på 3,7 volt og 4,2 volt er som to forskjellige verdner.

Okei. Kan noen hjelpe meg å tyde hvor mye volt det er på batteriene i de forskjellige start kittene på Apollo siden? Jeg vurderer å kjøpe VTube kittet, om det er det beste der. Det er 30% på det der nå, i tillegg til at jeg får 20% ekstra.

http://www.apolloecigs.co.uk/category-s/2.htm

Lenke til kommentar

Det de kaller en VTube er egentlig en Lavatube laget av Volcanoecigs og produsert ett eller annet sted i Kina. Den går fra 3.0v og hele veien opp til 6.0v, som er det meste de aller fleste noensinne vil trenge. Den bruker 18650 batterier som gjerne kan ha 2000-2600Mah - standard er 2000Mah. Det betyr veldig god batterilevetid og en del kraft om den er matchet med det riktige utstyret. Problemet mitt med Lavatube oppstår - som sagt tidligere - at den har en Ampere-begrensning på 2,5. Det er ikke noe problem så lenge du matcher volt fra batteriet med ohm på utstyret; 4v og 2ohm blir 2 Amp. 5v og 3ohm blir 1,6 Amp osv. Problemet oppstår den dagen du kjøper en Dual Coil cartomizer, som er en ganske stor forskjell fra vanlige single coil cartomizere. Veldig mange sverger til at Dual Coil er bedre, gjerne sammen med en tank - derav uttrykket DC Tank. En 1.5ohm DC vil trenge 5 volt for å fungere som den skal, men det gir 3.3 Amp og Lavatuben lar deg rett og slett ikke gjøre det. Den beste måten å bruke en Lavatube er å holde seg til 3 ohm utstyr. Da kan du bruke hele rekkevidden fra 3v til 6v.

Men om du får den til 50% avslag er det egentlig ikke noen tvil - disse svakhetene kan sees bort ifra til den prisen.

PS: Hvorfor tror du de har 30% avslag så lenge lageret holder? De tømmer lageret fordi den er ute av produksjon.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

PS: Hvorfor tror du de har 30% avslag så lenge lageret holder? De tømmer lageret fordi den er ute av produksjon.

Tenkte det samme jeg også, men siden jeg får den såppas billig, tenker jeg at det kan være en grei måte å teste denne typen på. Om det kommer noe nytt og bedre der snart, så kan jeg alltids bytte ut den gamle om den ikke har kostet meg så mye.

Takk igjen, for nok ett utfyllende svar :)

Lenke til kommentar

Jeg kan vel forsåvidt tipse om at det er en side som selger en "VAMO" inklusive batterier til under 200kroner. De opererer fra USA og sender fra Kina. Har lest varierende erfaringer om de, men det har handlet om at cartomizerne deres ikke har vært gode og den typen ting. Og det er forsåvidt greit nok. Det blir produsert utrolig mye dritt over hele verden og at man støter på det dårlige utstyret i de billigste butikkene kommer vel ikke som noe sjokk. Poenget mitt er det at en VAMO er en VAMO, de blir bare produsert ett sted og det å kjøpe en innebærer ikke den samme risikoen som f.eks en cartomizer som kan ha vært produsert en rekke steder. Så om noen har 200 kroner de ikke vet hva de skal bruke på tror jeg dette kan være verdt et forsøk. Jeg har selv bestilt meg en av disse for å se hva snakkisen handler om, men det var fra en annen side da jeg ikke fant denne før i dag.

http://www.vaporbreak.com/en/173-cheapest-vv650-vamo-starter-kit-no-atomizers.html

VV, variabel volt.

VW, variabel watt.

Ohm-måler som forteller deg utstyrets ohm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...