Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Tipper det er batteriet/modden hans som feilfyrer. Tviler på at 4 stk coils på rappen er DOA.

Nja.. det er det jeg er redd for.. virker som at nesten alt har potensiale til

å være feil, så det er ikke lett å sette fingeren på hva som er galt.. Men det

er kanskje ikke urimelig å anta at det er batteriet som er mest sannsynlig. 

Spesielt med tanke på hvordan smaken har oppført seg ettersom juicen

har mye eller lite smak. 

Hadde jeg kjøpt en RTA kunne jeg nesten kjøpt en rimelig box mod med

pengene jeg hadde spart på coiler.. Jeg tror jeg sier meg ferdig med ferdig

coiler uansett, jeg liker kontroll. Spesielt det å kunne systematisk ordne 

eventuelle feil nettopp fordi at du kan lett plukke alt ifra hverandre å ha

grei oversikt, og ikke sitte der med mysterie coiler. Så er en RTA mer

fleksibel for ikke å snakke om alle pengene du sparer. Ser haugevis med

folk som klager på rare ferdig coiler uansett om batteriet mitt er dårlig eller

ikke. 

Med tanke på å holde helse risikoen nede så er det kanskje best å ikke 

sitte der å dampe på en coil full av brent guffe, da er det mer økonomisk

og du har bedre kontroll med egne coiler. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper det er batteriet/modden hans som feilfyrer. Tviler på at 4 stk coils på rappen er DOA.

Hva mener du med feilfyring, og hvordan kan det påvirke smak? Har på 5 år ennå ikke opplevd at batteriet er feilkilde til annet enn manglende/dårlig power.
Lenke til kommentar

Hvis batteriet feilfyrer og gir for mye kraft til coilen, så vil coilen bli for varm og dermed svi juicen. Opplevde noe lignende på min Spinner2, når jeg fyrte av billigdripperen på 4,8v istedet for 3,3v. Smakte bare svidd kjemikalier.

Derfor anbefaler jeg at han går til innkjøp eller låner et meter (som jeg linket til tidligere) for å sjekke om batteriet gir det det skal gi. Har han et dampebutikk i nærheten så er de nok villige til å teste der.

Og det kan jo være at det rett og slett ikke er noe galt med verken batteri eller coils, og at han faktisk er hypersensitiv.

Dette er grunnen til at jeg ikke anbefaler nybegynnere til å kjøpe noe annet enn VV og vanlig ohm-coils/tanker.

Lenke til kommentar

Jeg vil egentlig ikke bruke mer penger.. men siden jeg har gitt opp hele 

nautilusen så er vel ikke det en mulighet.. 

Litt dumt at den bare fungerer mens du fyrer av batteriet, så den er ikke 

brukbar til å sjekke om en coil kommer til å sette fyr på batteriet mitt eller

ikke? 

Endret av tobben?
Lenke til kommentar

Ser på nosmoke.no og der har de rabatt. 25kr for en coil, 15kr per coil om man kjøper 10 osv.

Men de har ikke mer igjen av 2,2ohm som jeg bruker til vanlig. Jeg har kanger evod, det starter kittet man kjøper på samme side. Går det fint å bruke 1,8ohm isteden, evt hva blir forskjellen?

Lenke til kommentar

Ser på nosmoke.no og der har de rabatt. 25kr for en coil, 15kr per coil om man kjøper 10 osv.

Men de har ikke mer igjen av 2,2ohm som jeg bruker til vanlig. Jeg har kanger evod, det starter kittet man kjøper på samme side. Går det fint å bruke 1,8ohm isteden, evt hva blir forskjellen?

lavere ohm på samme volt: mer trøkk. Mer smak, damp og temperatur.
Lenke til kommentar

Noe mer trøkk, så mer damp og drikker med dampvæske.

https://dampshop.no/catalogsearch/result/index/?cat=18&q=kangertech+evod+fordamperhoder<- her får du 5pk til 89,- noe som tilsvarer i underkant av 18,- pr coil.

Lenke til kommentar

lavere ohm på samme volt: mer trøkk. Mer smak, damp og temperatur.
Men er det negativt? Mer smak, mer damp er jo positivt. Men den blir ganske varm til tider (på 2,2ohm)
Lenke til kommentar

Selvfølgelig blir den varm. Hvordan skulle den ellers lage damp?

Jeg damper fast på (oppgitt) 1,8ohm.

Tenkte på selve batteriet. Har skjedd et par ganger at den har blitt såpass varm at man brenner seg om man tar på den etter kort tid. Skjer selvsagt veldig sjeldent.

Jeg bare lurer på om det er trygt å kjøpe 1,8ohm til kanger evod :)

Lenke til kommentar

Tenkte på selve batteriet. Har skjedd et par ganger at den har blitt såpass varm at man brenner seg om man tar på den etter kort tid. Skjer selvsagt veldig sjeldent.

Evod er fast på 3.7V? Da er 2.2 ohm alt for høyt, 1.6-1.8 vil passe batteriet mye bedre.
Lenke til kommentar

Evod er fast på 3.7V? Da er 2.2 ohm alt for høyt, 1.6-1.8 vil passe batteriet mye bedre.
Daså...Ja jeg visste ikke det. Da kjøper jeg 1,8ohm neste gang da, takk for hjelpen :)
Lenke til kommentar

Ny rapport fra Folkehelseinstituttet i dag, e-sigaretterrøykere får i seg nikotin i samme mengder som ved sigarettrøyking, med risiko for de samme skadene: Passiv røyking ved e-sigaretter gir helserisiko

De samme skadene - som kan skyldes NIKOTIN - ikke de samme skadene som tobakk. Ergo, minimale:

"Rapporten konkluderer også med at e-sigaretter er et positivt alternativ til tobakksrøyking, fordi røykeren og omgivelsene ikke får i seg tobakksrøyk. Det reduserer risikoen for ulike typer kreft betraktelig."

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så siterer vi videre der du slapp: ... "Men at det er et bedre alternativ, gjør ikke akkurat e-sigaretten sunn. Inntak av nikotin under graviditet ser også ut til å være forbundet med risiko for nedsatt lungefunksjonsutvikling hos fosteret og senere i livet, prematur fødsel og dødfødsel. Hva da hvis en gravid, intetanende kvinne sitter kloss ved konstant e-sigarettdampende personer på bussen eller jobben?"

Lenke til kommentar

det eneste som overrasker meg her er at Bent Høie sier han er overasket

over at folk kan få i seg nikotin via passiv damping... Når det er snakk om

offentlig damping, hvor ofte er det dere ser folk som damper når de er ute?

for ikke å snakke om buss eller på jobben... Bare lager problemer ut av

hypotetiske situasjoner som ikke eksisterer enda. Så tror jeg faktisk vi er

i stand til å oppføre oss som siviliserte mennesker og ta hensyn til hverandre.

er det et lite rom med dårlig eller ingen luftsirkulasjon er det vel kanskje

ikke nødvendig å dampe så sant ufrivillige mennesker faktisk blir påvirket.

Endret av tobben?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...