James Bond Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 ADVARSEL! Hvis noen vurderer å bestille ferdige coils som jeg gjorde - dobbeltsjekk motstanden! Jeg bestilte 1.5 og 1.0 - alle på 1.5 er spot on, men alle som skulle være 1.0 er 0.5..! De sendte åpenbart feil pose. Altså, coilene er flotte og gode, men å få for lav ohm kan være farlig med feil batteri. Heldigvis bruker jeg et 35A batteri, men hadde jeg ikke sjekket og bare kjørt på med et standard 18350/18650 i en mech som jeg pleier, kunne det gått galt. Ellers, noen som har prøvd eGo ONE? Den ser ganske fin ut..! Ja det er viktig å dobbeltskjekke sånn at det blir riktig. Det er en forskjell mellom å ha hell og uhell. Lenke til kommentar
toth Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Jeg skrev et innlegg her - tror jeg - for litt over et år siden hvor jeg spurte om anbefaling av en god e-sigarettpakke for ca 5-600 kr. Flere veldig dyktige mennesker kom med gode anbefalinger, men dårlig økonomi gjorde at jeg alt på hylla. Men nå som jeg har litt ekstra "mad money" tenkte jeg å skaffe meg en allikevel. Men jeg lurer på om ikke teknologien har kommet seg noen steg videre siden da. Så: Kan du/dere anbefale en god e-sigarett til ca. 500-600 kr (pluss nikotinvæske) og et sted hvor jeg kan bestille det? Vil du rett på de avanserte godsakene?https://www.fasttech.com/products/0/10011393/1981100-authentic-eleaf-lemo-rta-rebuildable-tank + https://www.fasttech.com/products/0/10011027/2082301-authentic-eleaf-istick-30w-2200mah-variable Enklere: http://www.damping.no/collections/produkter/products/aspire-start-kit Pluss dette for variabel trøkk: http://www.damping.no/collections/produkter/products/1300mah-vision-spinner Da jeg ikke gidder ta med meg de store sakene ut og rundt, har jeg brukt k1 som følger det settet der noen dager - ekstremt god tank til å være enkel og eGo. Lenke til kommentar
TheodorBjork Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Jeg skrev et innlegg her - tror jeg - for litt over et år siden hvor jeg spurte om anbefaling av en god e-sigarettpakke for ca 5-600 kr. Flere veldig dyktige mennesker kom med gode anbefalinger, men dårlig økonomi gjorde at jeg alt på hylla. Men nå som jeg har litt ekstra "mad money" tenkte jeg å skaffe meg en allikevel. Men jeg lurer på om ikke teknologien har kommet seg noen steg videre siden da. Så: Kan du/dere anbefale en god e-sigarett til ca. 500-600 kr (pluss nikotinvæske) og et sted hvor jeg kan bestille det? Vil du rett på de avanserte godsakene?https://www.fasttech.com/products/0/10011393/1981100-authentic-eleaf-lemo-rta-rebuildable-tank + https://www.fasttech.com/products/0/10011027/2082301-authentic-eleaf-istick-30w-2200mah-variable Enklere: http://www.damping.no/collections/produkter/products/aspire-start-kit Pluss dette for variabel trøkk: http://www.damping.no/collections/produkter/products/1300mah-vision-spinner Da jeg ikke gidder ta med meg de store sakene ut og rundt, har jeg brukt k1 som følger det settet der noen dager - ekstremt god tank til å være enkel og eGo. Wow, disse er ikke slik de jeg så sist gang. Er det slutt med sånne med "coils" (altså tråder inni)? To spørsmål til (til eksperten) Hvor får man kjøpt nikotinvæsken? Og erfaringsmessig hvordan sammenlignes det med vanlige sigaretter? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Du må fortsatt ha coils. Det er coils som lager dampen. Regner med at du snakker om ferdigblandet juice med nikotin når du sier "nikotinvæske". Dette får du kjøpt fra nettbutikker i EØS-land. Anbefaler å bestille rett fra produsent. Når det gjelder nikotininnhold og sammenligning med sigaretter, så er det ingen fasit. Begynn høyt (2,4 mg/2,4%) og jobb deg ned til et nivå hvor du ikke får vondt i hodet og/eller blir svimmel. Lenke til kommentar
TheodorBjork Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Du må fortsatt ha coils. Det er coils som lager dampen. Regner med at du snakker om ferdigblandet juice med nikotin når du sier "nikotinvæske". Dette får du kjøpt fra nettbutikker i EØS-land. Anbefaler å bestille rett fra produsent. Når det gjelder nikotininnhold og sammenligning med sigaretter, så er det ingen fasit. Begynn høyt (2,4 mg/2,4%) og jobb deg ned til et nivå hvor du ikke får vondt i hodet og/eller blir svimmel. Så, det du sier er at det er coils inni denne? Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Du må fortsatt ha coils. Det er coils som lager dampen. Regner med at du snakker om ferdigblandet juice med nikotin når du sier "nikotinvæske". Dette får du kjøpt fra nettbutikker i EØS-land. Anbefaler å bestille rett fra produsent. Når det gjelder nikotininnhold og sammenligning med sigaretter, så er det ingen fasit. Begynn høyt (2,4 mg/2,4%) og jobb deg ned til et nivå hvor du ikke får vondt i hodet og/eller blir svimmel. Så, det du sier er at det er coils inni denne? Ja, ingen coil, ingen damp. Det er coilen som varmer opp væsken til det fordamper. 1 Lenke til kommentar
TheodorBjork Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 (endret) Når det gjelder nikotininnhold og sammenligning med sigaretter, så er det ingen fasit. Begynn høyt (2,4 mg/2,4%) og jobb deg ned til et nivå hvor du ikke får vondt i hodet og/eller blir svimmel. Takk. Men i forhold til... opplevelsen, dvs føles det som en sigarett eller blir det som... sukkefribrus? Endret 6. april 2015 av TheodorBjork Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Nei føles ikke som en sigarett. Men etter litt tilvenning føles det mye bedre. Etter over to år med damping er enhver sigarett en skuffelse, og orker knapt en halv. Er vel ca 10 måneder siden sist nå. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Dampen kan ta over for røyken helt fordi den kan gi mye mye mer futt. Prøv å sutt på en kayfun eller noe sånt en stund, så prøver du en sigarett, da ser du veldig tydelig hva jeg mener 1 Lenke til kommentar
TheodorBjork Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Ok, men gir det den samme tilfredstillelsen som, f.eks, "den første røyken om morgenen" (Snart er vel Harry-politiet på døra mi her. Bobildøra... ) Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Åja, det gjør det. Du må kanskje dampe litt mer for å tilfredstille den der første røyken om morgenen men det er bare å dampe videre med god samvittighet. Damp øra av deg, det er fremdeles 4000 ganger bedre enn røyk! Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Åja, det gjør det. Du må kanskje dampe litt mer for å tilfredstille den der første røyken om morgenen men det er bare å dampe videre med god samvittighet. Damp øra av deg, det er fremdeles 4000 ganger bedre enn røyk! Jeg bruker 24mg, så jeg merker det like godt (eller mer) på kort tid. Bare noen trekk gi en sykt hit om morran Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Kan ikke dampe 24 mg. Damper jeg for mye på 18 mg blir jeg svimmel Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Haha. Må nesten bruke det jeg Men bruker en del 12mg også 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Ja jeg liker å holde meg rundt 15-10 mg, da kan man kosedampe, og det er så kooos Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Haha tipper det er ingen her som kunne klart å være 1 dag vekk fra dampen må si jeg føler meg mer kvikk og oppegående etter full stans. Tror mulig jeg brukte altfor høy styrke i lang tid egentlig. Lenke til kommentar
walkinbalance Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 (endret) Kjøpte i fjor et ego twist batteri, iclear16 fordamper og væske uten nikotin. Litt godtroende at det skulle funke uten nikotin, men den kombinasjonen funket overhodet ikke for meg. Ble litt damp, men langt ifra tilfredsstillende mtp. dampkvalitet og mengde/trykk. Tenkt å kjøpe væske med nikotin nå, forstår at det er et must, samt en bedre fordamper og evt batteri om den kan påvirke dampen annet enn battteritiden..? Kan noen si meg en av de bedre sidene hvor en får kjøpt væske med nikotin? Forslag til overlegen fordamper? Eller helt sett hvis noe er åpenbart bedre enn annet. Får en kjøpt det nyeste og beste på f.eks. damping.no eller må jeg se andre steder og? Pris og "avansert" eller ikke har ikke noe å si så lenge det er bra. Sikkert maange som spør om det samme hele tida, men orker ikke å leite frem nå. Setter pris på konkrete svar, håper å konvertere, men er ganske skeptisk Endret 6. april 2015 av walkinbalance Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Meld deg inn på Norsk DampSelskap og NDS Dampetorget på Facebook, de har oversikt over seriøse aktører i Norge. Skal du begynne med nikotin, eller bytte ut tobakken? Ismokeking.com er en relativt seriøs aktør (de er leverandør til grensebutikkene, og Dragedamp på Biri og Hamar). Jeg synes Aspire Nautilus Mini gir god damp og smak til å være vanlig fordamper. Hvis du skal gå for subohm, så ikke gå for mer enn 0.6 mg nikotin i juice. Jeg kan anbefale FairCityVapes for frukt- og bærsmaker. Lenke til kommentar
toth Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Kjøpte i fjor et ego twist batteri, iclear16 fordamper og væske uten nikotin. Litt godtroende at det skulle funke uten nikotin, men den kombinasjonen funket overhodet ikke for meg. Ble litt damp, men langt ifra tilfredsstillende mtp. dampkvalitet og mengde/trykk. Tenkt å kjøpe væske med nikotin nå, forstår at det er et must, samt en bedre fordamper og evt batteri om den kan påvirke dampen annet enn battteritiden..? Kan noen si meg en av de bedre sidene hvor en får kjøpt væske med nikotin? Forslag til overlegen fordamper? Eller helt sett hvis noe er åpenbart bedre enn annet. Får en kjøpt det nyeste og beste på f.eks. damping.no eller må jeg se andre steder og? Pris og "avansert" eller ikke har ikke noe å si så lenge det er bra. Sikkert maange som spør om det samme hele tida, men orker ikke å leite frem nå. Setter pris på konkrete svar, håper å konvertere, men er ganske skeptisk veldig likt spørsmål rett ovenfor her:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1414116&page=674&&do=findComment&comment=22432207 En eGo twist /spinner med Aspire K1 eller Aspire BDC ET vil gi deg en god begynnelse. Gå for 1.6 eller 1.8ohm hoder, ikke høyere. Cph-vapours i DK og thebestshop i Irland leverer juice på et par dager med standard frakt. Evt google pastorjuice Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 (endret) BDC er vræl. Alltid gå for BVC. Og alltid gå for glass. Ikke alle markerer juicene sine skikkelig. Endret 6. april 2015 av Dragen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå