Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Er det noen som har testet ferdige coiler fra FT? Bestilte 2 forskjellige da prisen er latterlig lav, 3 dollar for 50 pene coils vs min timelønn for å knote med det.

Bestilte det med en Lemo, da jeg har skjønt at foggeren min, dog pen, er et mareritt å sette coilen på med det skjørtet.

Har ikke testet de, men kjøp kuro coil, gjør det utrolig lett å lage selv.

https://www.fasttech.com/products/0/10012175/2066300-kuro-koiler-wire-coiling-tool-3-piece-set

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere tanker.

Ja, det var det jeg fikk inntrykk av, men så ble jeg litt usikker på hvor

praktisk det er å gå fra en tank til en annen, samt hvor mange deler

du trenger + tank, for å gå fra en til en annen. med tanke på at veken

trekker til seg væsken. Du trenger kanskje forbrenner hode + tank?

blant det dyreste er vel kanskje forbrenneren/luftjusteringen som du

forhåpentligvis ikke trenger å ta av når du bytter tanker? litt vanskelig

å se for seg når jeg ikke har utstyret selv :p

Du trenger en tank med minst et fordamperhode, og burde ha noen fordamperhoder i reserve. Har du kun en tank så må du bytte fordamperhode hver gang du skal bytte smak og styrke på tanken.

Si meg. Har du prøvd å legge coilene i meget varmt vann en 10 min tid, skylle, vannbad igjen et par ganger. Når man da bytter smak så er det litt bismak de første 10-20 trekkene også kan man ikke lengere smake forskjell

Lenke til kommentar

This ^ er hvorfor jeg lager mine egne coils :p

This x2, å være avhengig av ferdigcoiler er håpløst. :)

Kanger Subtank med rba er genialt enkelt å lage coil til. Tar noen få minutter, og man har overraskende god plass til å jobbe. Genial sak

å bruke <150 kroner på 5 coiler til nautilus virker ikke så gærent

økonomisk sett hvis det varer i gjennomsnitt 1-2 uker hver. Men

allikevel, RBA virker ganske genialt, så er du ikke avhengig av

at produsenten fortsetter å produsere nok coiler..

jeg er forelsket i Aspire nautilus utsende messing, men er det noen

RB tanker dere vil anbefale istede? kanskje med litt varmere damp?

Endret av tobben?
Lenke til kommentar

Kanger Subtank med rba er genialt enkelt å lage coil til. Tar noen få minutter, og man har overraskende god plass til å jobbe. Genial sak

økonomisk sett hvis det varer i gjennomsnitt 1-2 uker hver.

Meanwhile, at Fasttech;

Pre-Coiled Wires for RBA RDA RTA Rebuildable Atomizers (50-Pack)

$2.90

1995003-2.jpg

https://www.fasttech.com/products/0/10009432/1995003-pre-coiled-wires-for-rba-rda-rta-rebuildable

• Liker 2
Lenke til kommentar

Generell skepsis til varer man putter i seg = Bra.

Anta at varer fra X er bedre enn fra kina = Feilslutning.

At noe er laget i sverige garanterer ingenting som helst, og at noe er laget i kina garanterer heller ingenting i seg selv. Se PBusardo's video fra fabrikkbesøkene i Kina, så kanskje du får litt mer innblikk og kan kaste av deg et par gamle fordommer.

Det er ikke lenger(har forsåvidt aldri vært) sånn at "made in china = crap".

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke sagt at alt av varer fra Kina er crap heller, men Fasttech selger jo kvalitet og crap omhverandre i en salig blanding...

Jeg sa heller ikke at ting fra Sverige automatisk er bedre, men firmaet Sandvik er verdensener i nevnte produkt.

Jeg har masse Kinavarer av upåklagelig kvalitet og ingen av fordommene du tillegger meg. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har masse Kinavarer av upåklagelig kvalitet og ingen av fordommene du tillegger meg. :)

Ser du sier det, men

"FT kan være wire fra nabofabrikken til Fukusima atomkraftverk"

indikerer jo et snev av fordom ;)

Det gjelder kanskje ikke deg, men det virker som mange tror at Kina er blottet for regelverk ang. produksjon og eksport, dette stemmer overhodet ikke. Jeg jobber med import fra Kina, og tro meg - det er ikke småtteri man skal forholde seg til. Samt at de færreste produsenter tør drite i pålegg fra myndighetene, da ville jeg vært mye mer bekymret for varer fra f.eks italia.

Lenke til kommentar

Ser du sier det, men

Det gjelder kanskje ikke deg, men det virker som mange tror at Kina er blottet for regelverk ang. produksjon og eksport, dette stemmer overhodet ikke. Jeg jobber med import fra Kina, og tro meg - det er ikke småtteri man skal forholde seg til. Samt at de færreste produsenter tør drite i pålegg fra myndighetene, da ville jeg vært mye mer bekymret for varer fra f.eks italia.

Jeg henviser kun til Fasttech, de er jo blottet for skrupler der de selger tvilsomme kopier og originaler side om side.

Har stor respekt for Kanger, Innokin m.fl som viser de kan lage utmerkede saker uten å koiere noen. Er synd de bli offer for sånt.

De har jo holdt det gående lenge og virker fantastisk flinke til å følge markedet.

Damper på en Subtank as I type. :)

Lenke til kommentar

Ser du sier det, men

Jeg henviser kun til Fasttech, de er jo blottet for skrupler der de selger tvilsomme kopier og originaler side om side.

Har stor respekt for Kanger, Innokin m.fl som viser de kan lage utmerkede saker uten å koiere noen. Er synd de bli offer for sånt.

De har jo holdt det gående lenge og virker fantastisk flinke til å følge markedet.

Damper på en Subtank as I type. :)

De fleste "kopiene" jeg har vært borti virker som de er laget på samme fabrikken, men det er bare min erfaring på noen få produkter da.

(Følgende gjelder ikke europeisk-produserte mods)

Yes, én "shady" ting som definitivt er sant om Kina er backdoor-sales. Etter å ha produsert det bestilte antallet for opphavsmannen, produserer man gjerne en batch til og selger ut bakdøra til et spøtt og ingenting.

Og, når det gjelder rene kopier - kopi != dårlig. Ofte moralsk betenkelig, absolutt - men det er ingenting som tilsier at en klone ikke er bedre enn originalen. Grunnen til at originalen er mye dyrere er utviklingskost, forhandlerledd og fortjeneste. M16 mech-moden (fra fasttech) er et godt eksempel. Skamløs kopi inkl logoer, til meget god pris - og meget god kvalitet helt på par med originalen. Sågar en forbedring med fjæret 510-pin.

Endret av toth
Lenke til kommentar

økonomisk sett hvis det varer i gjennomsnitt 1-2 uker hver. Men

allikevel, RBA virker ganske genialt, så er du ikke avhengig av

at produsenten fortsetter å produsere nok coiler..

jeg er forelsket i Aspire nautilus utsende messing, men er det noen

RB tanker dere vil anbefale istede? kanskje med litt varmere damp?

Bare så du er klar over det, det er ikke veldig vanskelig å bygge nye coiler ut av de gamle, bytte tråd og bommul/ evt annen veke. Vist du rebuilder en dobbel coil, jeg vil annbefale og bygge den om til en enkel coil. Jeg har ikke merket mye forskjell, bortsett på at juice forbruket gikk ned ganske merkbart. Jeg merket egentlig ikke at man fikk mindre damp..

Får man ikke til dette så håper jeg man jobber på kontor,byråkrati eller enda bedre, politiker :D

Endret av ArlionMajere
Lenke til kommentar

Bare så du er klar over det, det er ikke veldig vanskelig å bygge nye coiler ut av de gamle, bytte tråd og bommul/ evt annen veke. Vist du rebuilder en dobbel coil, jeg vil annbefale og bygge den om til en enkel coil. Jeg har ikke merket mye forskjell, bortsett på at juice forbruket gikk ned ganske merkbart. Jeg merket egentlig ikke at man fikk mindre damp..

Får man ikke til dette så håper jeg man jobber på kontor,byråkrati eller enda bedre, politiker :D

Lol, den siste kommentaren :p. Jeg hadde tenkt til å prøve,

men jeg fikk inntrykk av at det var mange mislykka forsøk på

å bygge den om.

Nå er det BVC coilen jeg hadde tenkt til å satse på, med det

keramikk papiret. Ikke den eldre BDC coilen, de fleste ser ut

til å stille seg positivt til BVC coilen. Men nå er det folk som

har laget videoer om den også, så det er sikkert ikke umulig.

Endret av tobben?
Lenke til kommentar

Må bare meddele at blir en stund til jeg returnerer til denne tråden.
Jeg har nemlig sluttet med vaping helt. Jeg craver ikke nikotinen lenger i tillegg til at følte jeg ikke kunne smake smakene like godt som når jeg begynte. I tillegg så følte jeg at nikotinstimuleringen ble helt borte når jeg tok trekk og spilte ingen rolle om det var første trekk på morgen eller kvelden.

Det er ikke første gang jeg har vært av dette greiene men når jeg ikke engang føler jeg kan få noe som helst utbytte av det greiene her, da er det ikke vits å fortsette syns jeg. Kommer sikkert til å være av 2-3 mnd tid så føler jeg det blir spennende igjen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Må bare meddele at blir en stund til jeg returnerer til denne tråden.

Jeg har nemlig sluttet med vaping helt. Jeg craver ikke nikotinen lenger i tillegg til at følte jeg ikke kunne smake smakene like godt som når jeg begynte. I tillegg så følte jeg at nikotinstimuleringen ble helt borte når jeg tok trekk og spilte ingen rolle om det var første trekk på morgen eller kvelden.

Det er ikke første gang jeg har vært av dette greiene men når jeg ikke engang føler jeg kan få noe som helst utbytte av det greiene her, da er det ikke vits å fortsette syns jeg. Kommer sikkert til å være av 2-3 mnd tid så føler jeg det blir spennende igjen.

Hvis du ikke faller tilbake på tobakk er vel dette en gylden mulighet til å kaste av seg alt av avhengighet - gratulerer og fortsett sånn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...