Slai Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Da kjøper jeg ikke DET 808kittet . Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 30. november 2012 Forfatter Del Skrevet 30. november 2012 Er muligens ikke nødvendig med vv? Eller... Hva er fordelene rent praktisk? Varierer dere ofte eller blir det mye det samme? Syntes og den ser litt stor ut, men sånn er det vel bare når man vil ha litt levetid . Hadde i prinsippet tenkt å kjøpe tre 808batterier, da jeg mener å ha lest at de gir 3.7 mot 510ens 3.2, og at dette gir en fyldigere vape. Er jeg helt på jordet? Fordelen med VV er jo helt klart at du er forberedt på mer eller mindre alt utstyr og er ikke nødt til å kjøpe cartomizere osv med 2 ohm. Du kan kjøpe noe med 3ohm f.eks og bare skru opp volten. Jeg varierer opp og ned utifra når på døgnet det er og hva slags ohm det er. På jobb liker jeg å fyre opp med litt ekstra volt og om morgenen liker jeg en litt roligere styrke. Jeg kommer til å fortette og mase om at alle burde prøve VV helt til VV er gammeldags. Kjøp deg et VV-batteri på 650Mah om du vil beholde en mindre formfaktor. De er såpass små at når du holder dem så er det bare cartomizeren som er synlig. Men det er jo klart, jeg kommer til å mase, men jeg skal ikke tvinge noen. Om du er komfortabel med å bruke de minste batteriene og synes det fungerer så er det konge. Whatever keeps you off analogs is awesome. Av minibatterier er 808 min favoritt, nettopp fordi de leverer høyere volt. En 808 med en 2ohm cartomizer er faktisk noe jeg ikke har noe imot å bruke selv nå etter å ha kjøpt meg utstyr med VV, VW, ohm-rating og alt annet av fancy funksjoner. De er etter min mening konge, men de er lite utbredte og kompatibiliteten med andre ecigs der ute er ikke særlig stor. Synd at folk har hatt problemer med dem Om jeg bestiller det Ego VV batteriet og et par cartomizere linket til tidligere så er jeg vel good to go igjen? Absolutely. Du vil være bedre enn good to go 2 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Vettuhva? Da prøver jeg finne et bra 808batteri jeg kan bestille 3-4 av samt cartomizers til den, så kan jeg heller utvikle hobbyen videre om dette blir en storhobby . Noen 808 du kan anbefale? Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 808-D (som jeg bruker) har 2.5 ohm, og 280mAh. Blir det bare en smågutt iforhold til din da? Tilsvarer 2 trekk hos meg.. mwwhwhahahah.... Neida, jeg bruker for det meste en VVPT med en 2.0Ohms Boge Cartomizer og jeg kjører den på rundt 3,7 volt. Da synes jeg Vermillion smaker best. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) Tror vi kan være enige at disse er et god kjøp, selv for nybegynnere som meg eGo Variable Voltage (VV) Passthrough Battery 650mAh - litt mindre eGo Variable Voltage (VV) Passthrough Battery 900mAh - litt større Om du liker å vape og synes det er en erstatting for vanlig sigarretter, så vil et batteri der du kan bestemme volten være et godt kjøp. De to som er nevnt over vil ha denne funksjonen på en lett tilgjengelig måte(VV). Samtidig kan du også bruke enheten med direkte ladning(PT), så lenge den er tilkoblet vil du ikke bruke batteriet. Det vil si timevis med vapeing uten å lade og at du kan bestemme volten selv, dette har direkt effekt på hvordan du opplever dampen som produseres. Jo mer volt, jo mer varme, jo mer damp/vape. Samtidig vil produksjonen av vape være stødig så lenge du har den tilkoblet, et mindre batterid som er i starterkitts vil gi omkring 10-15 trekk, mens en PT vil være uendlig. Kobler du den fra vil mAh styrken bestemme hvor lenge det går mellom lading. Et 650 batteri vil holde deg en god kveld, mens et 900 batteri vil vare nesten dobbelt så lenge. Dette avhenger av frekvens av vaping og det som bestemmes under - Juice styrke, og Ohms. Boge LR (2.0 Ohms) foretrekkes. Dette er refill cartomizers med en Low Resistance og oppfører seg eksemplarisk uansett juice du putter i dem. En Boge LR vil vare alt i fra 3 til 6 dager (omtrent) avhengig av bruk, og de er billige i forhold til effekt og kvalitet. Fordi den er 2.0 Ohms vil den produsere mer vape på en lavere volt, dermed vil den også passe til starter kits som ligger på omtrent 3.2 til 3.7 volt. Jo høyere Ohms jo høyere volt vil kreves for samme produksjon av vape. En 3.0 Ohms vil derfor produsere mindre vape på 3,5 volt enn hva en 2.0 Ohms vil gjøre. En VV PT som linket over vil være en god match og et godt sted å starte. Samlet totalsum vil være omkring 300 kr inklusive jucice, dog det kan være å foretrekke at du deler opp pakkene i 200 kr maksimum på grunn av tollgrense. En juice og cartomizers kan bestilles separat fra en annen distrubutør slik at du er sikker på å få to pakker på under 200 kr. Bestiller du fra UK så vil en totalsum under 21 pund være det du leter etter. Smaker. Veldig inviduelt og til dels avhengig av utstyr du har kjøpt. Med pakken over vil du kunne utforske dette bedre, enn om du feks kjøper et vanlig starter kitt. Dette henger sammen med volt, effekt, juice, feed metode på utsyret. VG/PG blandingen forteller det litt om hvordan du vil oppleve vapen. En VG juice vil gi kraftig røyk, men ikke nødvendigvis mer smak. Det finnes derimot få som velger en VG blanding på mer enn 50%. Vanligvis vil det være en 20vg/80pg eller en 30vg/70pg. Jo større nikotin innhold, jo mindre frekvens av "trekk" for å oppnå samme effekt som en vanlig sigg. Velger du 24mg - og da er du tøff - så trenger du kanskje bare 3 trekk for å oppnå en vanlig sigarett. Foretrukket starer juice smaker - Vermillion River (30VG/70PG) - alle smaker er faktisk gode, bestill etter ønske. - RY4 (PG) en populær tobakksmak som er søt samtidig, en bestselger - Halo (usikker blandingforhold) - Utrolig rene smaker og gode smaker, beskrivelsen stemmer overens med smaken. Butikker som anbefales i denne tråden er samlet i første post --- Diskutabelt ---- Økonomiske forhold med å vape. En vanlig sigarett pakke i Norge koster omkring 50 kr for 10 sigaretter, dvs 5 kr per sigarett. 1 sigarett kan tilsvare omking 0,2 ml juice (avhengig av styrke på juice, feeding system og volt - variabler, alikevel et godt utganspunkt). 10 ml juice kan koste i underkant av 50 kr(det er å ta i). 10 ml vil gi deg omkring 60-70 sigaretter som tilsvarer 1,5 kr pr sigg mot 5 kr pr sigg. Dette må du regne som pluss på utstyret du har kjøpt. For en vanlig røyker så vil du ha "spart" økonomiske utgifter ved bruk av esigg innen en 1,5 ukes bruk. 10 ml juice vil holde deg ca 1 uke på hva som er nevnt i denne posten, dvs om du ikke er overivrig eller vaper konstant døgnet rundt. Så, om du røyker 5 sigg pr dag så vil du bruke 25 kr. Totalt 175kr i uken Så, om du bruker 10ml pr uke, så vil du bruke totalt 50 kr + utgifter for utstyr. 1 måneds vanlig sigaretter (5 om dagen) 700 1 måneds vape (10ml i uken) 200 1 år 8400 1 år 2400 + 170 kr for VVPT og cartomizers 240(om du bruker 2 i uka) = 2810 Endret 1. desember 2012 av Green_Monster 2 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) http://www.heaven-gi...roduct-145.html er den 808 jeg vurderer nå. Vurderer da å kjøpe 3 slike batterier, enten manuell eller automatisk. Sitter veldig på gjerdet mellom automatisk/manuell... Noen som har erfaringer med Heaven Gifts og/eller denne 808modellen? Alternativt blir det http://shop.nhaler.com/N100-Replacement-Batteries-KR808-n100batts.htm jeg bestiller fra. Samtidig tenker jeg 220 vs 380mAh, syntes 380 virker for stort, er det solide grunner til å velge 380en på tross av størrelsen? Endret 1. desember 2012 av Slai Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Har dårlig erfaringer med heavengifts dessverre. Kjøpte atomizers hvor omtrent alle var ''duds'' (altså at de var DOA, dead on arrival), fikk replacements som alle var duds igjen bortsett fra 1 av 10 stk. Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) Ser det er mange som forklarer ting veldig bra, og har peiling her. Så jeg tar meg friheten til å spørre om en spesifikk ting? Jeg har kjøpt dette kittet: http://www.apolloeci...Kit-p/ak108.htm Utifra hva dere skriver her inne, tolker jeg det som at jeg kommer til å ville bytte ut til ett "bedre" kit etterhvert. Lurer da på om en av disse er "gode nok", eller evt hvilket av disse to kit'ene jeg bør velge? http://www.apolloeci...uct-p/akego.htm http://www.apolloeci...kit-p/atube.htm Hva er forskjellen på dissene to typene? Det er sikkert forklart her allerede, men det blir litt mye på engang for en som akkurat har funnet ut hva e-cig er *Edit* Eller kanskje droppe hele start kittet og sette sammen selv? Fant plutselig mange flere produkter på nettsiden her, når jeg begynte å bla igjennom. Endret 1. desember 2012 av Sending! Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2012 eGo Variable Voltage (VV) Passthrough Battery 650mAh - litt mindre eGo Variable Voltage (VV) Passthrough Battery 900mAh - litt større Må bare påpeke at den 900Mah utgaven der er ikke VV. Jeg trodde det selv først, men det er en vanlig Ego. Jeg finner faktisk ikke i 900Mah. Cloudsofvapor.com har Ego twists i både 650Mah og 1000Mah, men med disse må du ha en egen lader da de ikke er passthrough-batterier. Koster likevel under 200 kroner inkludert lader. Alternativt blir det http://shop.nhaler.c...8-n100batts.htm jeg bestiller fra. Samtidig tenker jeg 220 vs 380mAh, syntes 380 virker for stort, er det solide grunner til å velge 380en på tross av størrelsen? Nhaler er en veldig god butikk etter min erfaring. 380Mah batteriene blir veldig lange til å være minibatterier ja. Kjøp 220Mah. Utifra hva dere skriver her inne, tolker jeg det som at jeg kommer til å ville bytte ut til ett "bedre" kit etterhvert. Lurer da på om en av disse er "gode nok", eller evt hvilket av disse to kit'ene jeg bør velge? http://www.apolloeci...uct-p/akego.htm http://www.apolloeci...kit-p/atube.htm Hva er forskjellen på dissene to typene? Det er sikkert forklart her allerede, men det blir litt mye på engang for en som akkurat har funnet ut hva e-cig er Hva er det du har kjøpt utenom det startsettet? Kjøpte ikke du en del juice også eller tenker jeg på feil person? Den første har to vanlige Ego 900Mah batterier, to clearomizere, 1 lader og 10 ml juice. Prisen er 409 kroner + tollavgifter. Hos AltSmoke.com får du 2 to Ego Twists med VV, 1 lader og 3 clearomizere for litt under samme pris. Disse clearomizerne har også utbyttbare atomizere, så når du skal bytte de ut trenger du ikke bytte hele, men bare skru inn en ny av disse som koster halvparten av en ny clearomizer. Den andre er en big battery mod og bruker 18650 batterier med 2000Mah. Prisen er 454 kroner + tollavgifter. Dessverre er det en gammel modell og har en Amp-begrensning på 2.5, som betyr at den er litt begrenset i hva slags utstyr du kan bruke på den effektivt og da er mye av poenget med å kjøpe en av disse store batteriene borte. Skal man kjøpe et stort batteri burde man ha en Amp-begrensning på hvertfall 4 Amp slik at man kan bruke for eksempel Dual Coil cartomizere skikkelig. Disse store er rett og slett ment til å være skikkelige kraftverk, og det er dessverre ikke den der. Jeg hadde en selv i starten og nå vil jeg heller anbefale 2 Ego twists enn 1 av disse. En Twist er mer eller mindre en av disse i mye mindre forpakning, sett bort fra batterilevetiden som tross alt er lavere. Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Det stemmer, jeg har kjøpt 2 stk 30ml med e-juice også. Jeg får 15% avslag på alt jeg handler der, og jeg er 99% sikret å slippe toll da det er en privatperson der borte som tar seg av å sende dette som gave og med en verdi på under 200 kr. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Hvor mye tar Cloudsofvapor i frakt? Jeg hater det, men frakt altså.. Det kan gjøre ting så sinnsykt mye mer dyrere. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) Takk lakus! Plager deg én gang til: god plass å få tak i lavmotstandscartomizere til 808? N100, er det en bra modell, eller har du tips til 808-modell du vil anbefale selv? Endret 1. desember 2012 av Slai Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) Det stemmer, jeg har kjøpt 2 stk 30ml med e-juice også. Jeg får 15% avslag på alt jeg handler der, og jeg er 99% sikret å slippe toll da det er en privatperson der borte som tar seg av å sende dette som gave og med en verdi på under 200 kr. Okei, da har du juice i en stund. Problemet jeg har med å anbefale noe derifra er at det enten ikke har VV eller er utdatert. Generelt sett kan man si at jeg er litt negativ til sider som Apolloecigs fordi de tar produkter som er på markedet, slenger sitt eget varemerke på dem og selger dem i sin egen lille boble med utstyr som det ikke skal så mye til for å sprekke. Ego-batterier uten VV, som de selger, er veldig nær ved å ikke lenger være noe man burde engang vurdere og det store batteriet de selger ble sett litt ned på allerede for ett år siden da det kom på markedet. Om han/hun du kjenner der borte ikke har noen assosiasjon til selve selskapet ville jeg spurt om han kanskje kunne sendt noe fra en annen butikk i stedet slik at du får utstyr som rett og slett er bedre. Men til syvende og sist er det viktigste at du får tak i noe, og ikke nødvendigvis hva du får tak i. Hvor mye tar Cloudsofvapor i frakt? $6 Plager deg én gang til: god plass å få tak i lavmotstandscartomizere til 808? N100, er det en bra modell, eller har du tips til 808-modell du vil anbefale selv? Liberty-fligths, Health-cabin og Smoktek selger 2ohm/LR. Er usikker på fraktprisen på disse tre. Health-cabin har et litt rart rykte, men de har samtidig den helt klart beste prisen. EDIT: N100 refererer bare til størrelsen på batteriene tror jeg. n200 og n300 er større osv. EDIT2. Oh fuck yes! Fikk to ark med #500 SS mesh i posten nå Endret 1. desember 2012 av Lakus Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) Okei, da har du juice i en stund. Problemet jeg har med å anbefale noe derifra er at det enten ikke har VV eller er utdatert. Generelt sett kan man si at jeg er litt negativ til sider som Apolloecigs fordi de tar produkter som er på markedet, slenger sitt eget varemerke på dem og selger dem i sin egen lille boble med utstyr som det ikke skal så mye til for å sprekke. Ego-batterier uten VV, som de selger, er veldig nær ved å ikke lenger være noe man burde engang vurdere og det store batteriet de selger ble sett litt ned på allerede for ett år siden da det kom på markedet. Om han/hun du kjenner der borte ikke har noen assosiasjon til selve selskapet ville jeg spurt om han kanskje kunne sendt noe fra en annen butikk i stedet slik at du får utstyr som rett og slett er bedre. Men til syvende og sist er det viktigste at du får tak i noe, og ikke nødvendigvis hva du får tak i. Takker for utfyllende svar! Han jeg kjenner der borte jobber for Apollo, så han vil nok ikke gi meg noe annet Men jeg er fortsatt åpen for å teste andre merker, om det viser seg at det er ett bedre kjøp. Kommer uansett nå til å teste det start-kit'et jeg har kjøpt, og ser fram til det Endret 1. desember 2012 av Sending! Lenke til kommentar
Slai Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) Konge! Da bestiller jeg 501batterier og LR cartomizers fra ecigwizard til dama, og 808batterier til meg selv samt at jeg tar LR cartomizers fra butikken i UK du foreslo. 15 carts hver holder vel ut året. Bestille juice også, liker KY4 til vermillion, så skal ha et par store av den, så spe på med litt kosetester, cinnamon rolls og after eight og litt slikt . Storkoser oss med 501en vi har nå . Endret 1. desember 2012 av Slai Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Oh fuck yes! Fikk to ark med #500 SS mesh i posten nå Jeg har en Cobra selv.. Det skal visst være den vanskeligste attyen å lage coil og mesh til.. (Måtte jo starte der..) Har banna litt når det ikke har funka, men fant ut av det etter hvert.. Det blei helt konge! Jeg veit ikke hvordan din er å sette opp, men hvis du sliter veldig med hotspots og kortsluttninger, så kan jeg anbefale rizzla metoden.. Klipp/riv til et rizzla papir sånn at det passer 1-2 runder rundt der du skal ha coilen, så tvinner du coilen rundt meshen og fyrer opp power knappen. gjør det til du har brendt vekk papiret, blås vekk askerestene og du har et lag med oksidering under coilen og ingen flere hotspots. Lykke til! Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2012 Ja, jeg så en video om Rizzlapapiret for noen dager siden. Dessverre har jeg ikke det her nå. Og jeg sier dessverre fordi humøret fikk seg en skikkelig utfordring her i kveld Min første coil som jeg faktisk synes smaker godt er ferdig nå - 3,5 timer senere. MIDDAG! Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 I know the feeling.. Men når du først får taket på det så blir det mye greiere. Hva gjør man ikke for vanvittig god damp? hehe Hvilken tråd bruker du og får du målt Ohm? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2012 Mye av frustrasjonen kan det godt hende at kommer fra at jeg har smakt på så mye Cinnamon Rolls de siste timene at jeg nesten ikke lenger husker hvordan den skal smake Jeg bruker Kanthal 32 og får som regel 1,3-1,8ohm. Varierer veldig mellom alle coilene jeg har laget haha. Tror jeg skal gå ned på bensinstasjonen og kjøpe meg Rizzla i morgen. Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 hehe, det høres ut som en plan. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå