ArlionMajere Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Hei folkens, en som aldri noengang har røyket som vurderer sterkt, eller rettere sagt har tenkt til å prøve vaping. Har blitt litt nysgjerrig og jeg synes igrunn det er greit å ha en litt dårlig vane å gå til, og sammenlignet med søppel mat/godis/røyk er kanskje ikke vaping det verste. Synes det kunne vært stilig med en tjukk tank som en klædd på enden av batteriet. vape.PNG Noe alla denne med et ikke så altfor tjukt batteri kanskje? Men jeg har ikke peiling på coils, varierende volts, dripping/tanker/atomizer osv osv... Neppe ute etter å fylle rommet med damp i et drag, vil vel heller ha noe som er økonomisk for å bruke minst mulig penger på juice. Er det noe spesifikt type utstyr eller merker dere vil anbefale? spesifikk juice? kanskje til og med noen butikker eller bestillings-måter for å få tak i det billigst mulig? Noen kjemikere/leger her som kan oppklare om det er farlig å dampe mugg?hehe Jeg kan ihvertfall si at bakterier kan fraktes levende via damp, så det er vel neppe å anbefale Da er det avklart. Jeg skjekket litt opp angående holdbarhet på pg og vg, den er rundt 5 år. Så lag juice nå så burde den ikke bli dårlig før i 2019:D Det var vistnok litt avhengi av kvalitet, men det skilte ikke mye etter som jeg forstod det som. Kilden er en biolog som jobber i mattilsynet. Men seriøst. Du har ikke røyket men vurderer å begynne å dampe? hæ? Flott, husk å si i fra til myndighetene om at dette faktisk forekommer så får de blod på tann! Fra spøk til alvor, Jeg er ny innen damping, men kjøpte et emow mega starter kit på nosmoke.no. Meget bra må jeg si, gir mere damp en en bøtte gir,hehe, det var også meget lett å bygge coilene selv! Lenke til kommentar
toth Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Hva har jeg gjort feil når ny coil gir feil smak? Samme tråd, samme bomull til veke, samme juice(samme flaske). Tenkte veken kunne ha fått skitt på seg så byttet den og juicen, hjalp ikke - så jeg sporer det til selve coilen, men finner ikke logikk i at den gir dårlig smak? Dampmengde og temperatur er riktig, men smaken er svak og lott ekkel. Opplevde det samme i dag. Måtte skifte hode i Aerotanken, og etterpå smakte eplejuicen som gammel cider. Smakte gode grønne epler før jeg skifta.Ja, har jo opplevd det med ferdigcoils/hoder, men der kan det være mye rart - her snakker jeg om hjemmelagd coil fra scratch. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Hei folkens, en som aldri noengang har røyket som vurderer sterkt, eller rettere sagt har tenkt til å prøve vaping. Har blitt litt nysgjerrig og jeg synes igrunn det er greit å ha en litt dårlig vane å gå til, og sammenlignet med søppel mat/godis/røyk er kanskje ikke vaping det verste. Synes det kunne vært stilig med en tjukk tank som en klædd på enden av batteriet. vape.PNG Noe alla denne med et ikke så altfor tjukt batteri kanskje? Men jeg har ikke peiling på coils, varierende volts, dripping/tanker/atomizer osv osv... Neppe ute etter å fylle rommet med damp i et drag, vil vel heller ha noe som er økonomisk for å bruke minst mulig penger på juice. Er det noe spesifikt type utstyr eller merker dere vil anbefale? spesifikk juice? kanskje til og med noen butikker eller bestillings-måter for å få tak i det billigst mulig? Noen kjemikere/leger her som kan oppklare om det er farlig å dampe mugg?hehe Jeg kan ihvertfall si at bakterier kan fraktes levende via damp, så det er vel neppe å anbefale Da er det avklart. Jeg skjekket litt opp angående holdbarhet på pg og vg, den er rundt 5 år. Så lag juice nå så burde den ikke bli dårlig før i 2019:D Det var vistnok litt avhengi av kvalitet, men det skilte ikke mye etter som jeg forstod det som. Kilden er en biolog som jobber i mattilsynet. Men seriøst. Du har ikke røyket men vurderer å begynne å dampe? hæ? Flott, husk å si i fra til myndighetene om at dette faktisk forekommer så får de blod på tann! Fra spøk til alvor, Jeg er ny innen damping, men kjøpte et emow mega starter kit på nosmoke.no. Meget bra må jeg si, gir mere damp en en bøtte gir,hehe, det var også meget lett å bygge coilene selv! Ingenting galt i å begynne å dampe selv om han ikke er en røyker. Mange har damping som hobby og rører ikke nikotin. Bare fordi man er avholds betyr ikke at man ikke kan nyte en god mixdrink uten alkohol. Lenke til kommentar
ArlionMajere Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 (endret) Hei folkens, en som aldri noengang har røyket som vurderer sterkt, eller rettere sagt har tenkt til å prøve vaping. Har blitt litt nysgjerrig og jeg synes igrunn det er greit å ha en litt dårlig vane å gå til, og sammenlignet med søppel mat/godis/røyk er kanskje ikke vaping det verste. Synes det kunne vært stilig med en tjukk tank som en klædd på enden av batteriet. vape.PNG Noe alla denne med et ikke så altfor tjukt batteri kanskje? Men jeg har ikke peiling på coils, varierende volts, dripping/tanker/atomizer osv osv... Neppe ute etter å fylle rommet med damp i et drag, vil vel heller ha noe som er økonomisk for å bruke minst mulig penger på juice. Er det noe spesifikt type utstyr eller merker dere vil anbefale? spesifikk juice? kanskje til og med noen butikker eller bestillings-måter for å få tak i det billigst mulig? Noen kjemikere/leger her som kan oppklare om det er farlig å dampe mugg?hehe Jeg kan ihvertfall si at bakterier kan fraktes levende via damp, så det er vel neppe å anbefale Da er det avklart. Jeg skjekket litt opp angående holdbarhet på pg og vg, den er rundt 5 år. Så lag juice nå så burde den ikke bli dårlig før i 2019:D Det var vistnok litt avhengi av kvalitet, men det skilte ikke mye etter som jeg forstod det som. Kilden er en biolog som jobber i mattilsynet. Men seriøst. Du har ikke røyket men vurderer å begynne å dampe? hæ? Flott, husk å si i fra til myndighetene om at dette faktisk forekommer så får de blod på tann! Fra spøk til alvor, Jeg er ny innen damping, men kjøpte et emow mega starter kit på nosmoke.no. Meget bra må jeg si, gir mere damp en en bøtte gir,hehe, det var også meget lett å bygge coilene selv! Ingenting galt i å begynne å dampe selv om han ikke er en røyker. Mange har damping som hobby og rører ikke nikotin. Bare fordi man er avholds betyr ikke at man ikke kan nyte en god mixdrink uten alkohol. Ja, det var det da. Nå skal det være sagt at nikotin neppe er veldig farlig i seg selv, så er dette farlig så hjelper det vel ikke å røyke uten nikotin? Faren er vel rundt hva man røyker på, samt muligheten for å lage nye stoffer ut av juicen under diverse tempraturer? Om det er noe galt i det? Jeg syns vel ikke det, men jeg mener jo at alt av substanser burde legaliserers,hehe Endret 11. mars 2015 av ArlionMajere Lenke til kommentar
toth Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Er det noen som har testet ferdige coiler fra FT? Bestilte 2 forskjellige da prisen er latterlig lav, 3 dollar for 50 pene coils vs min timelønn for å knote med det. Bestilte det med en Lemo, da jeg har skjønt at foggeren min, dog pen, er et mareritt å sette coilen på med det skjørtet. Lenke til kommentar
tobben? Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 (endret) å kvotere/svare på dette forumet er et mareritt. Noen tips til spesifikt utstyr for å få mest mulig ut av juicen? Men seriøst. Du har ikke røyket men vurderer å begynne å dampe? hæ? Flott, husk å si i fra til myndighetene om at dette faktisk forekommer så får de blod på tann! Fra spøk til alvor, Jeg er ny innen damping, men kjøpte et emow mega starter kit på nosmoke.no. Meget bra må jeg si, gir mere damp en en bøtte gir,hehe, det var også meget lett å bygge coilene selv! Wow, ser ut som bra verdi for pengene den der, skal man slappe av er det greit å slippe å suge for mye på den lille tuten. Kanskje ikke helt det jeg var ute etter estetisk sett men, den har klasse, ville kanskje heller hatt noen en smule mer.. personlig? Alternativt kan man vel bytte ut tanken og munnstykket? Selve juice forbruket kan vel begrenses hvis du minker lufttilførsel litt og kjører på lav volt? Du nevnte det med å lage coil selv, de fordamperhodene er vel igrunn full pakke med alt du trenger, men alternativt kan jeg bytte ut enkelt deler framfor å kjøpe hele hoder, eller? Kanskje jeg glemmer selve fordamperen? Edit: ærlig talt så har jeg manglende info om hvordan de faktisk er bygd opp Ingenting galt i å begynne å dampe selv om han ikke er en røyker. Mange har damping som hobby og rører ikke nikotin. Bare fordi man er avholds betyr ikke at man ikke kan nyte en god mixdrink uten alkohol. Du nevnte det at jeg kunne kjøpe i butikk hvis jeg skal ha nikotinfritt. Men nå finner du vel ikke butikker som selger e-juice overalt? er det butikker bortsett fra en par enkelte dedikerte vaping butikker som selger juice? Ja, det var det da. Nå skal det være sagt at nikotin neppe er veldig farlig i seg selv, så er dette farlig så hjelper det vel ikke å røyke uten nikotin? Faren er vel rundt hva man røyker på, samt muligheten for å lage nye stoffer ut av juicen under diverse tempraturer? Om det er noe galt i det? Jeg syns vel ikke det, men jeg mener jo at alt av substanser burde legaliserers,hehe Ja, strengt talt så bryter analogien litt sammen, men prinsippet er der. Lurt litt på den med kvalitet, utstyr og juicer og hva som er anbefalt. Når det gjelder nikotinen, så var planen å kjøre nikotinfritt. Men nikotin kan vist ha visse fordeler med konsentrasjonsevne? Endret 12. mars 2015 av tobben? Lenke til kommentar
toth Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Når det gjelder nikotinen, så var planen å kjøre nikotinfritt. Men nikotin kan vist ha visse fordeler med konsentrasjonsevne? IKKE begynn med en avhengighetsskapende substans i voksen alder, ærlig talt..! Hvis du har klart deg gjennom barn-/ungdommen uten å bli avhengig av nikotin er det IKKE på tide å begynne når du er gammel nok til å forstå konsekvensene. Jada, e-sigg er mye bedre nikotinleverandør enn tobakk, men ingen nikotin er selvsagt mye bedre..! Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Ingenting galt i å begynne å dampe selv om han ikke er en røyker. Mange har damping som hobby og rører ikke nikotin. Bare fordi man er avholds betyr ikke at man ikke kan nyte en god mixdrink uten alkohol. Du nevnte det at jeg kunne kjøpe i butikk hvis jeg skal ha nikotinfritt. Men nå finner du vel ikke butikker som selger e-juice overalt? er det butikker bortsett fra en par enkelte dedikerte vaping butikker som selger juice? Jeg kjenner kun til Dragedamp(.no) på Biri og Hamar. Men det er flust av norske nettbutikker som selger ejuice uten nikotin. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Vel svigermor liker ikke at jeg bruke elsiggen fordi den er mye farligere sier hun. (Mest pga nokotinet, pg hun sier man får i seg mye mer). Og hun har overbevist kjæresten min og, nå driver hun og nevner det hele tiden.. hva skal jeg si imot? Kommer ikke med gode nok grunner.. Svigermor røyker selv, og kjæresten røyka tidligerr (og brukte elsigg litt før hun ble gravid) Og jeg bytta fra røyk til elsigg. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Si at en vanlig sigarett inneholder flere tusen direkte giftige stoffer, og at en vanlig ejuice med en smak og nikotin inneholder 4 hvor kun et er kvalifisert som direkte skadelig av helsemyndighetene. Og si at nikotinmengden som blir tatt opp av kroppen fra damping er 50% av mengden nikotin i ejuice, som i seg selv inneholder opptil normalt sett 2,4% nikotin (bytt ut 2,4 med styrken du selv bruker). Et vanlig trekk tobakksrøyk kan inneholder så mye som 15% nikotin. Damper man uten nikotin, så er det flere helsefarlige elementer i vannet du får i krana enn i dampen fra esiggen. Også kan du jo true med at eventuelle barnebarn ikke får lov til å være i nærheten av henne, da både passiv røyking og røykos fra henne er direkte farlige, i mot setning til damp hvor det lille nikotinnivået i utpustdampen etter 5 minutter er så lite at man får i seg mer nikotin fra tomater og poteter Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Prøvd å fortelle henne mye av det du sier der, men hjelper ikke. Så spør hun om hvor jeg har fått info fra. Så sier jeg diverse forskerapporter, men det tror hun ikke på, men at de er falske. Og alle de som sier at det er så farlig, tror de blindt på :/ Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 12. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2015 Det er da man drar frem den gamle; "Tro hva du vil, din eldgamle ku" Lenke til kommentar
tobben? Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 (endret) Dette forumet skulle virkelig vært drevet av noe annet programvare. IKKE begynn med en avhengighetsskapende substans i voksen alder, ærlig talt..! Hvis du har klart deg gjennom barn-/ungdommen uten å bli avhengig av nikotin er det IKKE på tide å begynne når du er gammel nok til å forstå konsekvensene. Jada, e-sigg er mye bedre nikotinleverandør enn tobakk, men ingen nikotin er selvsagt mye bedre..! Jeg har ikke tenkt til å begynne med det helt uten videre. Jeg er vel heller nysgjerrig på om det er legitime positive sider ved nikotin. Jeg har på følelsen at mye av det som ligger ute er blåst ut av proporsjoner, folk vil jo gjerne blåse opp de positive sidene og bruke det som argument når det gjelder noe som er så sterkt kritisert som røyk. De er nok ikke så kritiske som de burde være. På en annen side er jeg vel egentlig ikke redd for at jeg skulle bli kronisk avhengig av å prøve det en kort periode. For meg er det nok verre med vanedannende ting som selve vapingen Endret 12. mars 2015 av tobben? Lenke til kommentar
ArlionMajere Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 (endret) Dette forumet skulle virkelig vært drevet av noe annet programvare. IKKE begynn med en avhengighetsskapende substans i voksen alder, ærlig talt..! Hvis du har klart deg gjennom barn-/ungdommen uten å bli avhengig av nikotin er det IKKE på tide å begynne når du er gammel nok til å forstå konsekvensene. Jada, e-sigg er mye bedre nikotinleverandør enn tobakk, men ingen nikotin er selvsagt mye bedre..! Jeg har ikke tenkt til å begynne med det helt uten videre. Jeg er vel heller nysgjerrig på om det er legetime positive sider ved nikotin. Jeg har på følelsen at mye av det som ligger ute er blåst ut av proporsjoner, folk vil jo gjerne blåse opp de positive sidene og bruke det som argument når det gjelder noe som er så sterkt kritisert som røyk. De er nok ikke så kritiske som de burde være. På en annen side er jeg vel egentlig ikke redd for at jeg skulle bli kronisk avhengig av å prøve det en kort periode. For meg er det nok verre med vanedannende ting som selve vapingen Joda, det er gjort forsøk på nikotin og utholdenhet bla.a. Husker jeg ikke feil så viste det seg at syklistene kunne sykle lengere under påvirking av nikotin. Effekten var selvsagt kun der når det ble tatt med plaster og ikke røyking,usikker på hvordan det blir med damp,hehe. Andre forsøk på rotter har vel vist at nikotin kan virke bra på hjernen og gi bedre læringsevne. Andre forsøk har vel vist at det kan stagnere lidelser som alzheimer o.l. Nikotin har blitt forsket på siden 60 tallet med gjevne mellomrom, så vist du søker på google er jeg sikker på du vil finne litt. Noe som er hevet over en hver tvil er at det er meget avhengihetsskapende, men nikotin i seg selv er ikke skadelig for deg. Endret 12. mars 2015 av ArlionMajere Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Det er da man drar frem den gamle; "Tro hva du vil, din eldgamle ku"Haha, tror ikke jeg ville sagt det til dama og Men nikotin, det er vel omtrent ikke skadelig så lenge man ikke tar for mye. Og omtrent som koffein? Lenke til kommentar
ArlionMajere Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Det er da man drar frem den gamle; "Tro hva du vil, din eldgamle ku"Haha, tror ikke jeg ville sagt det til dama og Men nikotin, det er vel omtrent ikke skadelig så lenge man ikke tar for mye. Og omtrent som koffein? Koffein og nikotin er meget like. Ingen er farlige i fornuftige doser. Ingen forskere maser om nikotinen heller,snarere nye stoffer som kan oppstå under damping. Be svigers lese seg opp på nikotin. Spesielt vist ho drikker kaffe! Det kan være grunn til å være skeptisk til damping,men foreslår man røyking over damp er man passe trangsynt. Det er uannsett ikke nikotinen som er farlig,i verken damp eller røyk Lenke til kommentar
toth Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Alle substanser som er såpass avhengighetsdannende bør man holde seg unna om man har et reelt valg - avhengighet i seg selv er en uting. 2 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Noen laster må man jo ha. Og døden bør være selvforskyldt. Tenk så bortkastet å dø av naturlige årsaker... 1 Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Vel svigermor liker ikke at jeg bruke elsiggen fordi den er mye farligere sier hun. (Mest pga nokotinet, pg hun sier man får i seg mye mer). Og hun har overbevist kjæresten min og, nå driver hun og nevner det hele tiden.. hva skal jeg si imot? Kommer ikke med gode nok grunner.. Svigermor røyker selv, og kjæresten røyka tidligerr (og brukte elsigg litt før hun ble gravid) Og jeg bytta fra røyk til elsigg. Be henne lese denne du. http://www.sirus.no/publikasjon/rapporter/2013-2/hva-er-elektroniske-sigaretter-hvor-farlige-er-de-og-hvordan-bor-de-reguleres/ (Statens institutt for rusmiddelforskning) Lenke til kommentar
tobben? Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 (endret) Men seriøst. Du har ikke røyket men vurderer å begynne å dampe? hæ? Flott, husk å si i fra til myndighetene om at dette faktisk forekommer så får de blod på tann! Fra spøk til alvor, Jeg er ny innen damping, men kjøpte et emow mega starter kit på nosmoke.no. Meget bra må jeg si, gir mere damp en en bøtte gir,hehe, det var også meget lett å bygge coilene selv! Nosmoke.no har faktisk en ganske ok innføring i dampere. Emow mega starter kit ser ut som en ganske bra pakke. Men et par ting som jeg lurer på, mange klager på at brennhodene/coilene blir utbrent motbydelig fort, snakk om 2-3 dager framfor eventuelt en par uker med de forrige. Noe du har erfaring med? Batterier skal vist også være dårlig? skulle trodd at det holder lenge siden det er 1600 mah? Så stusser jeg litt på det med juice forbruk, bruker dual coil oppsettet uvanlig mye juice? ideelt sett vil jeg bruke minst mulig tid på vedlikehold og ikke bøttevis med penger på e-juice Og hva er den mest lettvinte metoden for å bytte mellom forskjellige smaker/juicer? Endret 13. mars 2015 av tobben? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå