Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg kanger emow megaen. Forskjellen fra joyetech ecab til denne er som natt og dag :D

 

Jeg må bare skryte litt av nosmoke.no.

 

Jeg bor i nærheten av Kristiansand og kunne bare komme innom og hente varer,uten å ha bestilt først! Kontant betaling med kvitering. Snakkesalig var han også:D

Endret av ArlionMajere
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanger emow mega

 

Når jeg lader, så lyser laderen rødt, men med rundt 2 sek mellomrom blinker den grønt? Manualen som fulgte med sier ingenting om fargekoder, desuten var det manualen til emow, ikke mega som fulgte med :D

Sånn er evod sine ladere. Rødt og blinkende grønt betyr at den lader, mens helt grønt er den ferdig. Synes det er en grei løsning. Merker ikke noen forskjell i blinkefrekvensen dog..
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kanger emow mega

 

Når jeg lader, så lyser laderen rødt, men med rundt 2 sek mellomrom blinker den grønt? Manualen som fulgte med sier ingenting om fargekoder, desuten var det manualen til emow, ikke mega som fulgte med :D

Sånn er evod sine ladere. Rødt og blinkende grønt betyr at den lader, mens helt grønt er den ferdig. Synes det er en grei løsning. Merker ikke noen forskjell i blinkefrekvensen dog..
Ok. Den er i allefall blitt ladet. Dampet opp 3ml i dag,til nå. På ecab er det dobbelt så mye som går på en dag,grådig tank og coil dette.. Ecab bruker jeg rundt 1.4ml om dagen

Men for en smak og effekt!

 

Tips til andre med kanger tanker. Det er meget lett å "lage nye" coiler. Detaljert beskrivelse på youtube.

 

Spm. Noen som vet hvor lav ohm jeg kan bruke? Vist jeg går for lavt,er det farlig eller slutter bare batteriet å virke? Jeg vil nødig få over 1000mah midt i trynet for å si det slik.

Endret av ArlionMajere
Lenke til kommentar

Jeg gikk litt amok med juicene her, så har nå vel mye.

Er det noe "best før" dato på disse greiene? Hvor lenge har dere dem stående, og hvordan oppbevarer dere det (over lenger tid)?

her brytes jo loven over en lav kam uannsett,hva med å selge litt av det? Merker har du? Det er faktisk forhandlere som gir faen i loven å selger nikotinholdig fra Norge. Så vidt jeg vet er det enda ikke dømt noen for salg av nikotin:D

 

Angående holbarhet. Frem til det mugler er det bare å røyke på. Smaken blir dårlig lenge før den "har gått ut på dato". Nå regner jeg med du snakker om når det "kan bli farlig" å røyke juicen.. Noen kjemikere/leger her som kan oppklare om det er farlig å dampe mugg?hehe

Endret av ArlionMajere
Lenke til kommentar

Skal ikke selge noe av disse batchene. Det var mer for å teste litt forskjellig, så jeg blanda like godt ut totalt 100ml (10 flasker) med smak. Ga jo en DEEEEEL ferdig juice ^^ Jeg kjøper et nytt parti med smaker nå, men ikke mer fra TW, de har klart ikke de beste konsentratene.

 

Prøvde litt forskjellige smaker, lemon/lime, blåbær/banan og vanilje/jordbær f.eks.. Jeg lurte bare på om det var en tidsbegrensning her å forholde seg til. Ett år er sagt, det er jo OK. Jeg setter bare noen av batchene ut på jobb til alles forlystelse :)

Lenke til kommentar

Skal ikke selge noe av disse batchene. Det var mer for å teste litt forskjellig, så jeg blanda like godt ut totalt 100ml (10 flasker) med smak. Ga jo en DEEEEEL ferdig juice ^^ Jeg kjøper et nytt parti med smaker nå, men ikke mer fra TW, de har klart ikke de beste konsentratene.

 

Prøvde litt forskjellige smaker, lemon/lime, blåbær/banan og vanilje/jordbær f.eks.. Jeg lurte bare på om det var en tidsbegrensning her å forholde seg til. Ett år er sagt, det er jo OK. Jeg setter bare noen av batchene ut på jobb til alles forlystelse :)

Nei. Det blir som med alkohol.. Holdbar til det er mugg,ikke videre farlig da heller,tror vi. Det du skal passe på er å ikke brenne coilen,det er kreftfremmkalende. Så lenge juicen smaker greit er det bare å røyke. Tror man....

 

Jeg tar forbehold mot feilinfo. Dette er ny vitenskap. Potensielt kan nye juicer også være farlig. Nye bindinger kan skapes på slike varmer it av 5 i seg selv harmløse substanser. Men dette går på e sigg generelt. Ingen vet enda,det vi vet er at det er sunnere en alternativet. Røyk til smaken er dårlig

 

Jeg dobbeltskjekket med en kamerat som jobber som kjemiker, jeg har selv bare 1år i "bransjen" men man lærer mye,hehe. Røyke mugg på de tempraturene skal ikke være farligere en å røyke fersk juice. Holbarheten er "uendelig" da. Smaken bestemmer. Farlig er det nok uannsett

 

IKKE RØYK MED BRENT SMAK. KJØP heller en pakke prins,mye sundere

 

Edit ørten ganger: Coil fra kangertech er lett å bygge selv. De nye typene er litt forvirrende siden de har et ekstra "skall" men meget enkelt når man vet hvordan man skal gjøre det. Emow burde blitt solgt som rbc

Endret av ArlionMajere
Lenke til kommentar

Den biten som går innover med en sirkel på. Har egentlig samme elsigg, men den jeg har er like brei helt til tuten og fyringsknappen er på batteriet

Da har du ikke samme... Det er av/på knappen på det batteriet

 

hvor lang tid pleier det å ta på å bli godkjent på damp siden? Norskdampselskap osv.. Venter på bekreftelse enda,så får ikke lov å søke på forumet:x

Endret av ArlionMajere
Lenke til kommentar

Hei folkens, en som aldri noengang har røyket som vurderer sterkt, eller rettere

sagt har tenkt til å prøve vaping. Har blitt litt nysgjerrig og jeg synes igrunn det er

greit å ha en litt dårlig vane å gå til, og sammenlignet med søppel mat/godis/røyk

er kanskje ikke vaping det verste.

 

Synes det kunne vært stilig med en tjukk tank som en klædd på enden av batteriet.

post-274426-0-33906500-1426105321_thumb.png

Noe alla denne med et ikke så altfor tjukt batteri kanskje?

 

 

Men jeg har ikke peiling på coils, varierende volts, dripping/tanker/atomizer osv

osv... Neppe ute etter å fylle rommet med damp i et drag, vil vel heller ha noe som

er økonomisk for å bruke minst mulig penger på juice.

 

Er det noe spesifikt type utstyr eller merker dere vil anbefale? spesifikk juice? kanskje

til og med noen butikker eller bestillings-måter for å få tak i det billigst mulig?

 

 

Noen kjemikere/leger her som kan oppklare om det er farlig å dampe mugg?hehe

Jeg kan ihvertfall si at bakterier kan fraktes levende via damp, så det er vel neppe

å anbefale :p

Endret av tobben?
Lenke til kommentar

Hva har jeg gjort feil når ny coil gir feil smak?

Samme tråd, samme bomull til veke, samme juice(samme flaske). Tenkte veken kunne ha fått skitt på seg så byttet den og juicen, hjalp ikke - så jeg sporer det til selve coilen, men finner ikke logikk i at den gir dårlig smak? Dampmengde og temperatur er riktig, men smaken er svak og lott ekkel.

Lenke til kommentar

Hei folkens, en som aldri noengang har røyket som vurderer sterkt, eller rettere

sagt har tenkt til å prøve vaping. Har blitt litt nysgjerrig og jeg synes igrunn det er

greit å ha en litt dårlig vane å gå til, og sammenlignet med søppel mat/godis/røyk

er kanskje ikke vaping det verste.

 

Synes det kunne vært stilig med en tjukk tank som en klædd på enden av batteriet.

attachicon.gifvape.PNG

Noe alla denne med et ikke så altfor tjukt batteri kanskje?

 

 

Men jeg har ikke peiling på coils, varierende volts, dripping/tanker/atomizer osv

osv... Neppe ute etter å fylle rommet med damp i et drag, vil vel heller ha noe som

er økonomisk for å bruke minst mulig penger på juice.

 

Er det noe spesifikt type utstyr eller merker dere vil anbefale? spesifikk juice? kanskje

til og med noen butikker eller bestillings-måter for å få tak i det billigst mulig?

Jeg har en Aspire Nautilus Mini (mindre utgave av den du har der) skrudd fast i en Eleaf Istick Mini. Gir behagelig mengde damp og smak med rett juice. Siden du ikke skal ha nikotin, så kan du kjøpe juice i butikk i Norge. Men jeg kan anbefale Lime Sparkle fra Fair City Vape.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

post-44445-0-20225600-1426107324_thumb.jpg
Nevnte oppsett. Med Lime Sparkle. Munnstykket er en pipedriptip for enklere liggedamping.

 

Ejuice inneholder PG, og PG tar kverken på ting som mugg. Ingen fare der. Men damping fører til dehydrering, så det kan oppstå soppdannelse i munn og luftveier hvis man ikke drikker nok når man damper.

Endret av Dragen
Lenke til kommentar

Hva har jeg gjort feil når ny coil gir feil smak?

Samme tråd, samme bomull til veke, samme juice(samme flaske). Tenkte veken kunne ha fått skitt på seg så byttet den og juicen, hjalp ikke - så jeg sporer det til selve coilen, men finner ikke logikk i at den gir dårlig smak? Dampmengde og temperatur er riktig, men smaken er svak og lott ekkel.

Opplevde det samme i dag. Måtte skifte hode i Aerotanken, og etterpå smakte eplejuicen som gammel cider. Smakte gode grønne epler før jeg skifta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...