Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Hva er dampetunge? Når man har brukt en smak over lengre tid, og den ikke smaker noe lenger?

Må alltid ha minst to typer og bytte mellom. Mister smaken av den ene typen etter 1-2 dager (den sterke gode smaken). Hvis jeg bytter mellom, går det helt fint, og sterk smak hele tiden :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

100mg base er veldig sterke ting å leke med som førstegangsblander.......

Jeg foretrekker forsåvidt det enkle:

1l 6mg 70/30 pg/vg base.

En liten gjeng t-juice aroma.

Blande 2-400ml i slengen.

Men nå har jeg gått ned en del i niktotinstyrke også...

Godt svar.

Hva slags blandingsforhold på tjuice har du på si 200ml pg/vg base?

Og hvor kjøper du base og aroma?

Takk.

Lenke til kommentar

Noen i Oslo har noe juice de kunne donert bort eller solgt billig? Er gått helt tom, og trenger nikotin før jeg tar en røyk igjen..Har bestilt, og det har kommet fram, men moren min har mista nøkkelen, og nekter å gjøre noe med det enda, så jeg får ikke juicen enda. Begynner å bli ganske desperat :p

Lenke til kommentar

Tusen takk til @Ram's som redda helga for meg, veldig fornøyd med smakene :)

[bilde fjernet]

Du fikk alt dette? Sosialismen er tydeligvis sterk i landet :D

Nei, jeg betalte jo litt for det, men jeg får ikke tak i noen juice på en god stund, og da hjalp dette virkelig :)

Lenke til kommentar

Tusen takk til @Ram's som redda helga for meg, veldig fornøyd med smakene :)

[bilde fjernet]

Du fikk alt dette? Sosialismen er tydeligvis sterk i landet :D

Nei, jeg betalte jo litt for det, men jeg får ikke tak i noen juice på en god stund, og da hjalp dette virkelig :)

Jeg regnet jo med du betalte, men syntes alikevel det var spenstig av mannen og komme og bryte loven for å hjelpe deg. Ironisk nok hadde man vel ikke brutt loven vist man hadde gitt det bort gratis

Endret av ArlionMajere
Lenke til kommentar

Hva er dampetunge? Når man har brukt en smak over lengre tid, og den ikke smaker noe lenger?

Korte verisjonen, ja.

Lange verisjonen, er vel at man har "vapet for mye" og muligens overbelastet hjernen og smakssansene,

derfor kan man ikke lenger "smake" smaken i tillegg til at man kan være litt for mye dehydrert.

Mange tror alt har med tunga å gjøre, men det er feil, det sitter alt oppe i hjernen. Skrape tunga etc vil ikke hjelpe.

https://www.youtube.com/watch?v=qrhTJd3NZ5I

Har man først klart å få vapors tongue (og tilogmed uttrykket er feil, fordi det er ikke tunga det står på),

altså Vapors Fatigue, så det beste man kan gjøre og som jeg har gjort er å være vekk fra vapingen i 1 uke.

Kjipt men sånn er det. Beste er å ha 1 uke's rotasjon med bytting av smaker.

Lenke til kommentar

Trenger ikke være dampeløs i en uke for å bli kvitt tunga. 2-3 dager med menthol-, kanel- og mint-damp så er man back in business. Jeg damper på 5-15 forskjellige smaker hver eneste dag. Med store kontraster mellom flere av smakene. Jeg passer også på at jeg tar noen puff med menthol, kanel eller mint hver eneste dag.

Lenke til kommentar

Det kommer helt ann på Flodec, jeg brukte nettopp menthol smak fra UKecigstores Blue Crush (Blueberrry Menthol) en gang i fjor sommer, det tok ikke mer enn 3-4 dager så hadde jeg vapors tongue eller vapers fatigue og det var på en ego CE5 med moderat bruk.

Så mint, menthol smaker kan ødelegge også men alle er forskjellige, jeg har bare hatt det en gang, og dette var tilfelle. Er litt mer skeptisk til menthol smaker pga. det ødela såpass for meg. Jeg tror det viktigste er å holde seg nok hydrert, drikke nok vann etc..

Lenke til kommentar

Må si jeg ble imponert over produksjonen. Hadde ikke sett for meg en slik kontroll av produksjonen. Det er jo bedre en mange veslige fabrikker! Meget interesan "serie" hvor han er i Kina å besøker inokin , kanger og Aspire

Endret av ArlionMajere
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...