Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er bare på utkikk etter en skikkelig jordbærjuice, som faktisk smaker mye. Noe ala Lime Sparkle i smaksstyrke. De tre (LF, Dekang, Dekang SBMint) har bare gitt et hint av jordbær.

I det ene draget jeg fikk av morsmelka, så var det også bare et hint av jordbær. Men da passet det med vaniljesmaken.

Lenke til kommentar

Mothers milk er god men det er jo en dessert. Det er jordbær, dragefrukt, custard og vanilla swirl. God fyldig smak på riktig utstyr. Kraftfulle smaker i ferdig ejuice har du feks de fleste av Mystic. Strawberri fra T-Juice. Anbefaler deg også å kjøpe 10 ml av smaker du kanskje tror du ikke liker, var sånn jeg utvidet smakshorisonten min :-)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje kunne Post#1 inneholdt en liste over gode juicer? Jeg skjønner det er litt personlig hva man liker, men et knippe av de råeste juicene som de aller fleste kommer til å like hadde jo vært kult å se.

Jeg har frem til nå bestilt alt på totally wicked slik at jeg har fått tak i nikotin. Men smakene der er dårlige. Har vært gjennom mye av disse nå, og flere av de har bare gått rett i søpla (eple, tutti frutti, melon, alt av tobakkssmaker ble kastet momentant). Jordbær er litt god, lemon/lime er spiss men smaker oppvaskvann (kan kanskje brukes sammen med noe søtt for å gi litt spissere smak).

Det er jaggu ikke lett dette her. Og hver gang jeg lager en kjip batch med juice, så må jeg jo rengjøre tanken også :p

Hmm .... :hmm: Jeg trenger et nytt parti med væsker snart.

Hvor kjøper dere de forskjellige komponentene?

Lenke til kommentar

Bor på sørlandet så dropper det.

Her er miksekittet mit.

BTW: Hvorfor må blandingene stå en stund (noen dager) etter man har mikset dem? Jeg visste ikke det og har aldri ventet på en batch. He he .. som sagt noob på dette, men vil gjerne bli flinkere.

dZNdQG.jpg

Lenke til kommentar

Ejuice er som vin, i begynnelsen smaker det lite og gjerne syntetisk. Smakene sitter ikke ordentlig osv. Etter blanding, rist de veldig godt. Sett dem på et mørkt romtemperert sted å glem dem i minst 3 uker. Smakene endrer totalt karakter, smakene kommer frem, det er en modningsprosess. Er vel kun Heisenberg fra copsa som jeg synes har vært best med det samme, den mister smak. Alle andre får smak. Jeg tester alltidd smakene etter noen få dager. Noen har smakt ingenting og blitt smaksbomber. Noen har smakt grusomt, og blitt favoritter. Tar litt tid før man lærer seg hva slags smaker som er fine å blande sammen. Men ser du er godt igang

Lenke til kommentar

Ejuice er som vin, i begynnelsen smaker det lite og gjerne syntetisk. Smakene sitter ikke ordentlig osv. Etter blanding, rist de veldig godt. Sett dem på et mørkt romtemperert sted å glem dem i minst 3 uker. Smakene endrer totalt karakter, smakene kommer frem, det er en modningsprosess. Er vel kun Heisenberg fra copsa som jeg synes har vært best med det samme, den mister smak. Alle andre får smak. Jeg tester alltidd smakene etter noen få dager. Noen har smakt ingenting og blitt smaksbomber. Noen har smakt grusomt, og blitt favoritter. Tar litt tid før man lærer seg hva slags smaker som er fine å blande sammen. Men ser du er godt igang

Lenke til kommentar

Hmm spennende. Og jeg merker litt til det du sier, men har ikke tenkt over det. Smaker jeg har syntes smaker helt for jæ** og syntetisk blir bedre over tid. Jeg har bare trodd dette har med at jeg blir vandt til smaken, og litt "dagsform" åssen jeg opplever smakene. Nå som jeg vet at det faktisk skjer en syntese oppi der så skal jeg absolutt begynne å vente.

3 uker er jo enormt lenge. Da må jeg ha mange flasker i omløp. Kanskje bare å handle inn 10 30ml flasker og sette i gang med et system.

Lenke til kommentar

PGen er fin, er det VPG blanding er den ferdig til bruk. VGen kan tynnes ut med deminiralisert vann, men ikke et must, bare litt tungt å trekke opp. VG blir tynnere ved å varme den opp litt i lunket vann. Jeg har bare et høyt forbruk, og har mye venner som damper :-) 2 som damper i huset her. Og går for 30-40 ml i døgnet. Mye effektivt utstyr.

Lenke til kommentar

Bruker ikke 15 liter i uka btw. Men greit å ha et lite lager. I frykt at det blir forbudt. Og har som sagt mange venner som damper, og betaler meg kostpris for å få juice fra meg. Så salg er det ikke, taper igrunn på det, da jeg står for lagring. Men er en hobby og det er gøy:-)

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle teste ut noen av smakene til 'Flavour Art'.

Det jeg la merke til er at de anbefaler 2-5% - mens en kar som heter Lordy bruker opp mot 20%. 10% kan anbefales av han.

På totally wicked så er det ca. 27% som anbefales i mixtabellen.

Er det slik at smakene hos T.W. bare er svakere så man trenger mer?

Satte nettopp to 18ml (18mg) batcher. En med banan og en med blåbær :p

Lenke til kommentar

Flavor Art er veldig konsentrerte, så for meg holder det med 5-6% litt forskjellig fra aroma til aroma, kan anbefale chefsvapour.co.uk kvalitets aromaer fra produsenter som Capaella (sweet strawberry og vanilla custard av de er de beste jeg har prøvd av den typen smaker) peaches and cream er den mad alchemist bruker til å lage peaches & screams (15%) the perfumers apprentice har vanvittig mye bra. Flavor art som du har litt av, har også en del bra. Inawera har noen knall bra smaker. Men super konsentrert. Lukt på aromaen lukter det veldig mye, da er 5% stort sett nok. Er du i tvil om hva det lukter må du ha en del mer som i 10-15. Kommer også veldig ann på hva du blander.

Feks om du lager 7% custard, 2% pear, 1% strawberry. Så får den en søt kremete smak av pære med et hint jorbær. Kjøre du 4% jordbær. Får den mye smak av jorbær krem, med sødmen fra pære.

Det er uendlig hva man kan lage så lenge man har fantasi nok. Jeg tenker oppskrifter døgnet rundt :-p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...