Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Tror det er en fordel om det ligner en vanlig røyk til å begynne med, så overgangen ikke føles så stor.. Prøvde et par forskjellige smaker igår, eple og kanskje vannmelon- det var overraskende godt! Litt søtt liksom, mye bedre enn vanlig sigg :p

Det å fylle på virker litt masete, selv om det sikkert blir en vane etterhvert. Kanskje bedre med bruk & kast i starten?

Tollgrensen på varer som skal inn i Norge er 200 kroner (21,5 pund ca). Det betyr at hver ordre helst ikke burde gå over 200kr (frakten teller ikke mot disse 200 kronene) da det vil medføre tilleggskostnader. 110 kroner i forenklet tollbehandlingsavgift og 25%mva i ekstrakostnader for å være sånn ca nøyaktig. Fraktkostnaden teller ikke mot disse 200 kronene. Jeg går ut ifra at du vil holde deg under tollgrensa.

Ett lite batteri, en lader og tre cartomizere + 2 flasker med 10ml Juice. Vermillion River er mitt personlige favorittmerke.

Med den startpakken der får du bare ett batteri og tre cartomizers, men batteriene lades fort og tre cartomizers kan vare opp til 15 dager avhengig av bruk. Nok tid til å finne ut om du vil fortsette med vaping og eventuelt bestille mer. Grunnen til at jeg anbefaler et sett uten ferdigfylte cartomizere er at det er like greit å bare fylle dem selv med en gang. Ikke bare er det veldig enkelt, men da får du testet akkurat de smakene du selv vil. Butikkene har nemlig vanligvis et begrenset utvalg i hvilke smaker de tilbyr i ferdigfylte saker.

Om du kommer tilbake for å kjøpe mer anbefaler jeg ett av disse batteriene og disse cartomizerne med hele mitt hjerte. De batteriene er en del større og kanskje litt styggere, men de vil vare mye lenger per lading og du kan bruke dem samtidig som du lader. De har noe som kalles Variabel Volt, som si at du kan regulere styrken selv og dermed mengden med damp. Kompatibel med mer eller mindre alt av utstyr du i fremtiden vil kjøpe. De fleste som tar et steg litt inn i "vaping verdenen" kjøper seg en variant av denne. En skikkelig god allrounder. Det er selvfølgelig helt opp til deg om du liker formfaktoren, men når man først har prøvd en av disse er det vanskelig å gå tilbake til de små batteriene.

Vapet endel nå, enda ikke merket at cartomizeren begynner bli tom eller lukte svidd.

Keg liker dette mer og mer. Enda ikke røyker noe annet.

Noen spesielle 501cartomizers dere anbefaler? Dere snakker mye om ohm :| .

Tenker kjøpe de jeg bruker nå som kom med det 501settet fra ecigwizard eller liknende, men jeg vet jo ingenting

Som jeg skrev til madamen i sitatet over vil jeg anbefale å kjøpe ett av disse batteriene og disse 2ohm Boge cartomizerne av samme grunn som ovenfor. Om du ikke liker størrelsen skal jeg ikke drepe deg :p

Hmm, jeg skrudde fra hverandre Vision eGoen min for å rengjøre den for å teste en blåbærjuice, og nå får jeg ikke satt den sammen igjen. -_-

Haha, det virker som du har en tendens til å fikle ting ihjel :p Kjenner meg igjen... Sjekk YouTube for videoer.

En kamerat ordnet akkurat 3 starter kits og 6 e-liquid på 30ml for 1600 kr. Er det en grei pris?

Dette var inkludert express frakt, rett i postkassen (som gave), så jeg slipper toll.

Fikk også med 2 gratis engangs-cig og en "Drip Tip" som han kaldte det.

Tingen er at for 1600kr kan du få blant det råeste som er der ute akkurat nå av batterier (ProVari for eksempel), en hel haug cartomizers, atomizers og juice. De aller aller fleste som har vapet en stund er enige om at de brukte for mye penger på det første kjøpet sitt, meg selv inkludert. Du vil fort merke at andre bruker og snakker om for eksempel batterier med "variabel volt" som gjør hele opplevelsen mye bedre og du vil få lyst til å bevege deg videre fra disse sigarett-størrelse-batteriene. De er flotte til å sjekke ut vaping, men i det store bildet er de inngangsbiletten.

Og hva er egentlig en coil og bør den være dobbel?

Bør man alltid ha med et (eller flere?) batterier hvis man velger en liten type som 510 som jeg nok lander på?

En coil er selve varmeelemtet. Den delen som varmer og fordamper juicen. En dual-coil betyr at det er to av disse varmeelementene. Dual coil krever en del ekstra kraft for å virke skikkelig så det er ikke anbefalt på de små batteriene. De skal helst brukes på noe med Variabel Volt.

Om du vil ha flere av de små batteriene på størrelse med en sigg vil jeg anbefale 3-4 stykker totalt. De går relativt fort tom for strøm og om du tar med deg for få er det kjipt.

Endret av Lakus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tingen er at for 1600kr kan du få blant det råeste som er der ute akkurat nå av batterier (ProVari for eksempel), en hel haug cartomizers, atomizers og juice. De aller aller fleste som har vapet en stund er enige om at de brukte for mye penger på det første kjøpet sitt, meg selv inkludert. Du vil fort merke at andre bruker og snakker om for eksempel batterier med "variabel volt" som gjør hele opplevelsen mye bedre og du vil få lyst til å bevege deg videre fra disse sigarett-størrelse-batteriene. De er flotte til å sjekke ut vaping, men i det store bildet er de inngangsbiletten.

Ja dette var til meg og 2 kammerater da, så har ikke handlet for 1600 kr alene. Men ja, det kan nok hende at dette start kit'et blir byttet ut med noe annet etterhvert, men det får så være. Nå er det bestilt :)

Lenke til kommentar

Det er godt å ha deg her Lakus! :)

Du skriver lange og godt forklarende innlegg og svar.

Hadde det ikke vært for at du starta denne tråden så hadde jeg fortsatt sitti å patta på en sur Lucky Strike til ølen min nå, istedenfor å dampe vanvittig god e-sigg. :) hehe

Åssen går det med genesis attyen din?

Fikk du tak i mesh og tråd tilslutt?

Når du spurte, så hadde jeg ikke kjøpt egen butanbrenner enda, men brukte en på jobb for å teste først..

Nå har jeg kjøpt denne: http://www.jula.no/butangassbrenner-213051

Den fungerer fint, men må få teknikken på å fylle den kjenner jeg..

Kommer mer ut i lufta enn i selve brenner'n.. :p

• Liker 2
Lenke til kommentar

Whew, quote-o-rama på meg i kveld :p

Lite spørsmål: når det ikke kommer vape i det hele tatt, men LEDen likevel lyser, er batteriet tomt ja? :p

Virker selvsagt, men spør bare fordi jeg er redd for å lade batteriet feil eller noe.

Hvor lenge har du brukt batteriet nå? Kan godt hende det er nære ved å være tomt.

Fikk til slutt skrudd sammen Vision eGoen igjen og koser meg nå med 18mg blåbærjuice. Eneste jeg merker er at jeg ikke kan blåse ut røyken og snuse den inn igjen med nesa med denne, da begynner jeg bare å nyse.

Jeg har et par jeg ikke kan la være i nærheten av nesa mi av samme grunn ^^

Åssen går det med genesis attyen din?

Fikk du tak i mesh og tråd tilslutt?

Når du spurte, så hadde jeg ikke kjøpt egen butanbrenner enda, men brukte en på jobb for å teste først..

Nå har jeg kjøpt denne: http://www.jula.no/b...sbrenner-213051

Den fungerer fint, men må få teknikken på å fylle den kjenner jeg..

Kommer mer ut i lufta enn i selve brenner'n..

Har fått coil wire til den fra eBay og venter nå på mesh fra England. Øvd meg litt på å snurre tråden rundt diverse tynne ting jeg kan finne og tror (håper) jeg har fått sånn ca feelingen på det.

Kjøpte en veldig lignende brenner som du kjøpte på jernvaresjappa rundt hjørnet her. Trodde ikke det var lov å selge sånt med gass allerede i "tanken" så jeg skvatt godt da det plutselig skøt ut en flamme før jeg hadde fylt den på selv ^^

Hadde det ikke vært for at du starta denne tråden så hadde jeg fortsatt sitti å patta på en sur Lucky Strike til ølen min nå, istedenfor å dampe vanvittig god e-sigg. hehe

Det er det det handler om; å avvende seg med sigg, så det er jo konge :D

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Da trenger jeg nok tre fulladede batterier om jeg skal på fest, om jeg skal ha disse batteriene.

Eller skal jeg skaffe meg noe som varer litt lengre kanskje... Men føler de da mister følelsen av å være så nette og letthåndterlige, og ser ut som noe C-3PO ville røykt når han ble gammel, fikk skjegg og satt i rullestol.

mitra: kan jeg klattlade? Eller er ikke det anbefalt?

Endret av Slai
Lenke til kommentar

@Slai:

Hvis du syns vaping er noe å satse på, så ville jeg bestillt et eGo batteri med Variabel Volt med en gang.. :)

Jeg tror ikke du kommer til å bruke det lille batteriet til noe annet enn å ha i reserve etter å ha prøvd det.

Jeg tror ikke batteriet ditt kommer til å tape seg nevneverdig på at du klattlader litt altså..

Jeg har med meg enten ProVari med ekstra 18650 batteri, eller iTaste MVP og et eGo batteri på fest..

ProVari og iTaste MVP er store batteri mods, så et eGo batteri på 1000mAh vender du deg fort til.. :)

Så er det en kul icebreaker på by'n også. ;)

Lenke til kommentar

Disse litt mere "avanserte" kittene dere snakker om, kan noen sjekke om det er noe lignende på den siden jeg nettop har handlet på? Tenker at det er greit å fortsette å bruke den samme siden, om jeg skal bestille noe "bedre" etterhvert og de har det på den siden :)

Altså denne siden:

http://www.apolloecigs.co.uk/

Kanskje Ego kittet. Mistenkelig at man ikke får kjøpt batterier for seg selv?

Lenke til kommentar

Ego VV funker på samme måte som mitt batteri, bare varer hele dagen?

Altså funker med 510cartomizers?

Tenker manuelt batteri er bedre enn automatisk, er det rett?

Hbis jeg kan finne et "ikke for stort" batteri som varer en grei dag ca er jo det gull.

Lenke til kommentar

Skal være mulig å kjøpe løse batterier der også. Ser at sortimentet endrer seg ettersom om man velger EU eller US øverst på siden der.

*Edit*

Hvordan fungerer manuelt batteri? Jeg kjøpte automatisk, da jeg det skulle være "standard".

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

Jeg har en følelse av at 3.7 høres veldig fornuftig ut, får jeg et batteri som varer en grei dag med det i tankene? Er muligens ikke nødvendig med vv? Eller... Hva er fordelene rent praktisk? Varierer dere ofte eller blir det mye det samme?

Syntes og den ser litt stor ut, men sånn er det vel bare når man vil ha litt levetid :p .

Hadde i prinsippet tenkt å kjøpe tre 808batterier, da jeg mener å ha lest at de gir 3.7 mot 510ens 3.2, og at dette gir en fyldigere vape. Er jeg helt på jordet? :p

Lenke til kommentar

Da vil jeg bare fraråde alle å kjøpe 808-kitet!

Som sagt tidligere i tråden, så kjøpte jeg et 808-starter kit, og USB-laderen smelta. Det viser seg også at når laderen smelta så ødela den det andre batteriet også! Så nå sitter jeg her med ett batteri, uten mulighet for lading. Kan hende det er et engangstilfelle, men likevel.

Om jeg bestiller det Ego VV batteriet og et par cartomizere linket til tidligere så er jeg vel good to go igjen? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...