Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

KimWhinesAlot ba om noe som røsker i halsen + at jeg tror han er drittlei e-cigs som ikke imponerer, hvis han skal greie å gå over til e-cigs må det imponere og ha visse fordeler og det gjør jo Aspire Atlantis.

Det skader ikke å prøve ut det kittet, men han får ta valget selv hva han vil bruke penga sine på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*Snip

*Snip

Takker for linker og anbefalinger. Synes ikke prisen var så ille heller, da jeg røyker for ca 2000kr pr mnd (2 pakker tobakk pr uke) Visst jeg går for 30ml hvor mange vanlige røyker tilsvarer det sånn ca, sånn at jeg vet hvor mye jeg må bestille.

Endret av KimWhinesAlot
Lenke til kommentar

*Snip

*Snip

Takker for linker og anbefalinger. Synes ikke prisen var så ille heller, da jeg røyker for ca 2000kr pr mnd (2 pakker tobakk pr uke) Visst jeg går for 30ml hvor mange vanlige røyker tilsvarer det sånn ca, sånn at jeg vet hvor mye jeg må bestille.

Det sies (men er helt umulig å gi ett helt 100% nøyaktig svar fordi faktorene vil alltids være forskjellige) men det sies at 30ml E-Juice gjennomsnittlig er 1-2 kartonger med sigaretter, da mener jeg ikke de man kjøper på butikken men på Kiel eller Strømstad ferja da jeg mener en kartong er 10 pakker med 20stk inni som blir totalt 200 sigaretter. Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt 2stk 30ml E-juice i foretrukket smak og når den ene nærmer seg tom/er tom har du neste 30ml å gå på som du kan bruke mens du bestiller ny 30ml. Er hvertfall sånn jeg gjør det, det er en fin måte å ikke gå tom på samtidig som man har full kontroll på økonomien.

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale noen smaker?

Jeg driver å mikser litt selv, og har forløpig kommet frem til følgende oppsett:

For (f.eks) 10 ml blandet løsning:

- 3,2 ml nikotin (54mg/ml)

- 2,7 ml smak

- 4,1 ml tynner, hvorav iallfall 75% er AG (Aqueous Glycerine) for dampproduksjon og resten er PG (Propylene Glycol) for kick.

Jeg fant raskt ut at tobakksmakene ikke var noe for meg. Jeg har lekt meg litt med diverse fruktsmaker som eple, vannmelon osv. En blanding av kirsebær og vanilje var ikke gal.

Men jeg tar gjerne imot tips på smakssammensetninger!

Forøvrig bruker jeg en Eleaf Istick batteripakke sammen med en Kanger Protank mini V3 fordamper.

Prøvd meg med 1,2, 1,5 og 1,8 ohms veke, og lekt meg litt med volt/watt.

Jeg MÅ slutte å røyke vanlige sigg, og ser at for at e-sigg skal fungere må det tweekes. De ferdig-greiene fungerer ikke i det hele tatt for meg. Så tips til smaker/blandinger er hjertelig velkommen.

Lenke til kommentar

Notert.

PS: Styrken jeg bruker er "midt-på-treet" jfr TotallyWicked sin mixtabell.

Kjør istedet 12mg nikotin. Du bør kutte ned, tror ikke 52mg er så bra for deg. Finn noe med 80% PG, så brenner det i halsen ;) Anbefaler slimsejuice.com for billig juice med mye valg. https://www.danielbranch.com/slimsejuice/E-Juice-Flavors/Slim's-Signature-Mixesde fleste fra listen her er konge. 20% av og med "thankyou" koden. Og som jeg sa, du kan tilpasse juicen din heftig mye.

Lenke til kommentar

Aporopos, skulle blande ned en juice her om dagen for å sjekke hvordan smaken holdt seg på denne med 50/50 utblanding.

Blanding ble foretatt trøtt i trynet sånn ca 0545 om morgenen , så istedet for å blande med VG, blandet jeg med 100mg nicbase. Dette oppdaget jeg ikke før jeg kom på jobb, skal si det var god trøkk i 69mg juice! :p

• Liker 3
Lenke til kommentar

Har prøvd litt av hvert, har nå vamo v6 med 2 stk 3200 mha batterier, og mega aerotank, kjøpt på www.nosmoke.no

væske har jeg kjøpt på inawera.com 12 mg og blandet en smak som heter us-mix, synes den er veldig god, mild tobakk

trapper ned litt, er nede i 9 mg , kjøpte noen 6 mg , kjøp 100 ml vpg og 10 ml smaker så kan det testes litt

Lenke til kommentar

Bestilte ipv mini 30 watt for en uke siden. Noen som har erfaring med den? Skal gi min mening når den kommer i posten hvis noen er interesserte :)

hvor bestilte du?

ser den kommer over tollgrensa på fastech

https://www.fasttech.com/products/0/10011256/2104200-authentic-pioneer4you-ipv-mini-5-30w-variable

:)

Bestilte fra elev8vape sammen med en Lemo og en rba! : )

ser bra ut, samme pris der sånn ca, får du moms på dette?

ser fastech skriver value 2,5 $ på pakkene men jeg holder meg under tollgrensa :)

Endret av wyswyg
Lenke til kommentar

Er moms ja, men fant en rabattkupong på 15 prosent, rundt der. Brb seminar.

okey , så det 15% ved å skrive inn feb15 , gratis porto over 50 $

Når du får moms på, så betaler du det på postkontoret?

Det er 25% , er det noe gebyr utenom det, og hva med toll?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...