Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid antatt at de ikke vil gi opp tobakkinntektene og eventuelt at de tjener på folk med KOLS og kreft og hva faen. Sannsynligvis helt bort i natta, men man vet jo aldri.

Det er på grunn av at det er ulovlig å introdusere ett nytt nikotinprodukt, det er faktisk en lov om det, men heldigvis finnes det smutthull som handelsavtale med EU om 'medisiner'.

En av de andre argumentene deres er også at det er en gate way greie til vanlig røyk med alle smakene som sjokolade, bringebær, osv. Drit i at det allerede kan kjøper i norge liksom, bare uten nikotin.. Så det er nok ikke så farlig at de har forbudt det enda. Det virker som om de bare gjør det på trass. Men la nicorette og sånt bullshit som ikke funker komme med dyre, nye, ubrukelige produkter hele tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fått 510settet mitt, batteriet er til lading i tvn, og har fylt opp de tre cartomizerne. Gikk med ca 5ml, høres det fornuftig ut?

Testet ett par drag med en gang de var fylt, men skjedde ingenting. Så satt jeg den i laderen. Luktet litt svidd tror jeg, så mulig juicen ikke var trekt nok inn?

Lenke til kommentar

På alle tre? Joda. Du skal fylle på til stoffet blir ''mettet'', det ser du og lærer deg etterhvert. Lukter det svidd så kan de trenges litt mer juice. Det kan også i sjeldne tilfeller være at du får en ''dud'' (en som ikke funker).

Husk å blåse lett i cartomizeren så juice som har satt seg i sentrumrøret renner ut, husk å ha litt papir på andre enden..

Hvor bestilte du utstyr og juice fra?

Lenke til kommentar

Fra ecigwizard, det 501starter-kitet. Og KY4 juicen til vermillion river.

Noe jeg pleier å gjøre med helt ferske tørre cartomizers er at jeg holder pekefingeren på den enden hvor cartomizeren møter batteriet (blokker hullet med pekefingeren, så å si) så fyller jeg cartomizeren med masse juice, så legger jeg tommelen over den enden, og rister vilt i ca 30 sekunder. Da ''mettes'' foret veldig godt. Dette kan man også gjøre med ''kondomene'' som følger med cartomizeren.

Lenke til kommentar

Hei alle!

Jeg røyker og vil selvfølgelig helst slutte, men synes det er veldig vanskelig. Men igår var jeg på besøk hos en venninne og hun tok fram en pakke med e-sigaretter (!) hun hadde fått av moren sin. Har såvidt hørt om det før og sett for meg en ganske stor og klein plastikksak som ikke frister... så jeg ble utrolig imponert da jeg prøvde hennes Winnersmoke som de het- WOW!

Godt trekk, god smak og så enkelt! Dette tror jeg faktisk kan hjelpe meg å slutte :roll: det hadde jo vært helt fantastisk..

Så jeg googlet winnersmoke og ble ikke like imponert..! Jeg skulle virkelig gjerne hatt noe lignende, er det noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Tror det er en fordel om det ligner en vanlig røyk til å begynne med, så overgangen ikke føles så stor.. Prøvde et par forskjellige smaker igår, eple og kanskje vannmelon- det var overraskende godt! Litt søtt liksom, mye bedre enn vanlig sigg :p

Det å fylle på virker litt masete, selv om det sikkert blir en vane etterhvert. Kanskje bedre med bruk & kast i starten?

Lenke til kommentar

Jeg begynte rett på fyll. Da sparer du mye mer i lengden.

Hva tenker du på i forhold til utseende da? MÅ den ligne en sigarett eller er det greit med en e cig som f.eks er svart som er i ca samme størrelse som en cigarett? Vil du ha manuelle batteri eller automatiske? Forskjellen mellom dem er at automatiske starter du ved å trekke inn og dermed begynner ciggen å varmes opp og lager damp. Med manuelle batterier har du en knapp som du holder inn mens du trekker inn.

Hvor mye røyker du? Hvor sterk ejuice tenkte du deg i forhold til mengde med nikotin i juicen?

Lenke til kommentar

da damper jeg!

ky4 smaker veldig karamell.

Ellers liker jeg dette! Hvor mange batterier av typen 808 evt 510 og hvor mange cartomizers ville være et fornuftig antall å ha for å ha "det som trengs", ca?

Skal bestille når jeg kommer hjem, men kunne selv tenkt meg 808batterier. Vet ikke om noen har anbefalinger til meg?

Lenke til kommentar

Jeg røyker mye, ca en 20pk om dagen, jeg vil definitivt ha en type som starter når man trekker ned altså automatisk. Og det er mye viktigere at den har sigarettstørrelse enn farge, så jeg kan holde den mellom fingrene som før...

Nå røyker jeg Prince click-mentol blue, mener det tilsvarer Prince mild og at black er som vanlig Prince (rød)- hender jeg tar svart også. Begynte jo å røyke det for jeg liker å veksle mellom vanlig og mentol smak, e-sigg blir sikkert supert med alle variasjonsmulighetene! :D

Målet er jo å bli helt nikotinfri, men jeg vet ikke om jeg helt tror selv at jeg kan klare det.. :blush:

Endret av Ms J
Lenke til kommentar

Jeg røyker mye, ca en 20pk om dagen, jeg vil definitivt ha en type som starter når man trekker ned altså automatisk. Og det er mye viktigere at den har sigarettstørrelse enn farge, så jeg kan holde den mellom fingrene som før...

Nå røyker jeg Prince click-mentol blue, mener det tilsvarer Prince mild og at black er som vanlig Prince (rød)- hender jeg tar svart også. Begynte jo å røyke det for jeg liker å veksle mellom vanlig og mentol smak, e-sigg blir sikkert supert med alle variasjonsmulighetene! :D

Målet er jo å bli helt nikotinfri, men jeg vet ikke om jeg helt tror selv at jeg kan klare det.. :blush:

Så jeg vil vel ha middels styrke, 0,6- 0,8 mg

Lenke til kommentar

Så jeg vil vel ha middels styrke, 0,6- 0,8 mg

Hvis du er vandt med å røyke prince vil jeg anbefale rundt 10, minst. Ett 510starter-kit er kanskje lurt å starte med, og på ecigwizard.co.uk kan du kjøpe en til hundrelappen.

da damper jeg!

ky4 smaker veldig karamell.

Ellers liker jeg dette! Hvor mange batterier av typen 808 evt 510 og hvor mange cartomizers ville være et fornuftig antall å ha for å ha "det som trengs", ca?

Skal bestille når jeg kommer hjem, men kunne selv tenkt meg 808batterier. Vet ikke om noen har anbefalinger til meg?

Ihvertfall tre stykker. Jeg har kun erfaring med 510 batterier og er veldig fornøyd! Nå er favorittene Ego, siden de sitter bedre i hånden, har større batterikapasitet og gir mer damp og 'ytelse' :)

Lenke til kommentar

Det spørs alt på smak og behag, jo lenger du bruker cartomizeren jo rarere smak vil det bli på den, og det kommer an på hva slags juice du bruker i, om det er lys eller mørkere juice, om du har den i tank eller ei, osv. Når jeg bruker en cartomizer så bruker jeg den i alt fra 3-5 dager før jeg kaster den og begynner på en ny en, og jeg bruker den bare ''som den er'' med en driptip for lettere refill og behageligere vaping.

Edit:

Glemte å legge ved at mange her har dem i flere uker, måneder til og med. Ikke spør meg hvordan de får det til, når cartomizeren begynner å smake for rart eller svidd så kaster jeg den bare. for 1,50 pund (ca, 1,20 hos ecigwizard tror jeg) pr stykk så har jeg faen meg råd til det :p

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...