Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Troe: seriøst? Det er jo absurd. Har noen prøvd på fly/tog/kjøpesentre/osv? Hva slags reaksjoner får man?

edit: min ene av to pakker som ble bestilt samtidig fra EcigWizard er kommet frem til Kleppe på Jæren. Den andre bestilte jeg til min egen adresse for å forsikre meg om at de ikke ble pakket i samme shipment, men den er ikke kommet i det hele tatt.

Henter den senere i dag. Veldig spent!

Endret av Slai
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk ikke gå på bussen med esiggen min. Sjåføren argumenterte for at han hadde luftanlegg, og at det kunne være en fare for de andre pasasjerene. Ja lovte å ikke røyke det på bussen, men det hjalp ikke :(

Hva er det du sier?? At du ikke fikk bli med bussen med en e-sigg i lomma, som du lovte å ikke bruke ombord? Det er det aller dummeste jeg har hørt, man kommer da ombord med både sigaretter, øl og snus - eller heroin for den saks skyld..! De har da ingenting med hva du har i lommene så lenge det ikke er sprengstoff.

Troe: seriøst? Det er jo absurd. Har noen prøvd på fly/tog/kjøpesentre/osv? Hva slags reaksjoner får man?

Jeg har prøvd tog, buss, danskebåt og en haug utesteder/restauranter. Ingen forbud eller negative tilbakemeldinger så langt. Noen blikk og noen nysgjerrige spørsmål bare :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nydelig, slik jeg og håper det blir. Vil ikke stå og krangle med alle mann hver gang jeg vil dampe litt. En av fordelene MED dette her er jo at man slipper stå ute i kulda og daue.

Ikke fly? Det er det jeg er mest spent på. Jeg skal teste det den 17. desember selv, men artig å høre om andres erfaring med det.

Lenke til kommentar

Nydelig, slik jeg og håper det blir. Vil ikke stå og krangle med alle mann hver gang jeg vil dampe litt. En av fordelene MED dette her er jo at man slipper stå ute i kulda og daue.

Ikke fly? Det er det jeg er mest spent på. Jeg skal teste det den 17. desember selv, men artig å høre om andres erfaring med det.

En viktig ting:

IKKE PROVOSER, VIS RESPEKT!

Hvis noen ikke liker det, vis respekt og ikke blås det i ansiktet på dem. Vær diskret, ikke damp ned et lokale for å demonstrere. Det er vi må passe oss for hvordan vi skal bli oppfattet fremover når dampingen skal inn i folks hverdagsliv, at de skal bli vant til å se dette i det offentlige rom. Og da er det ekstremt viktig at vi nå heller viser det som en positiv ting bedrevet av respektfulle mennesker, ikke en irriterende motesak vi presser på andre bare fordi det (foreløpig) ikke er ulovlig!

Dekk gjerne litt over LED'en hvis den er rød, blås gjerne dampen litt nedover, hold gjerne dampen inne litt lenger så ikke skyen blir mest mulig enorm - sånne enkle grep.

Og når noen spør, vær vennlig og meget villig til å forklare..!

La oss sørge for at alle som kommer i kontakt med oss når vi damper, går fra opplevelsen med et positivt syn på damp og dampere!

Endret av toth
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det vil vel normalt gå noe som:

Åh, beklager - men det er ikke tobakk altså, det er en elektronisk sigarett, et røykeavvenningsprodukt. Det jeg puster ut er bare en smakssatt vanndamp. Det er fullstendig ufarlig, men hvis dere likevel synes det ikke passer seg skal jeg selvsagt la det være :)

Tips: På steder hvor du på forhånd antar at de KAN reagere - bruk en modell som ligner minst mulig på en vanlig røyk - da slipper du/de forvirring. Og skal du først bruke en med lik form som sigarett, prøv for all del å skaffe en som ikke er hvit, og gjerne med blå LED istedetfor rød. Alt som hjelper til å distansere dette fra den stigmatiserte tobakken er positivt :)

Endret av toth
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY

Hva er det du sier?? At du ikke fikk bli med bussen med en e-sigg i lomma, som du lovte å ikke bruke ombord? Det er det aller dummeste jeg har hørt, man kommer da ombord med både sigaretter, øl og snus - eller heroin for den saks skyld..! De har da ingenting med hva du har i lommene så lenge det ikke er sprengstoff.

Jeg har prøvd tog, buss, danskebåt og en haug utesteder/restauranter. Ingen forbud eller negative tilbakemeldinger så langt. Noen blikk og noen nysgjerrige spørsmål bare :)

Det var en irriterende opplevelse. Men jeg måtte bare le. Han trudde vel det var en crackpipe eller noe. :p

Jeg ble stoppet ved tollen i kroatia. De spurte hva det var, jeg demonstrerte og forklarte. De holdt på å le seg i hjel. Jeg fikk det forresten igjennom.

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hvordan jeg skal etterfylle en slik en?

Finner ikke noen logisk løsning, bortsett fra den hvite toppen, men den sitter nesten bom fast.

Jeg bruker bare neglen til å pirke den opp fra siden. De sitter ikke bom fast. Bruk hva som helst, ta til og med en gaffel og bare ''pop'' den opp.

Kjøp deg en drip-tip, er mye mer behagelig å sutte på, enklere å ta av for å fylle på og ser bra ut!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ajesto: bruk en klype til å dra av den hvite toppen der, og... nei vet du hva? Her.

Hehe, må vell bare finne riktig redskap og ikke være rett for å bulke den hvite.

problem solved! Takk

Jeg bruker bare neglen til å pirke den opp fra siden. De sitter ikke bom fast. Bruk hva som helst, ta til og med en gaffel og bare ''pop'' den opp.

Kjøp deg en drip-tip, er mye mer behagelig å sutte på, enklere å ta av for å fylle på og ser bra ut!

Kjøpte ett veldig enkelt og billig starter sett, skal leite litt rundt etter noe bedre.

Da får jeg vell fikse meg en driptip!

Endret av Ajesto
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig spent på hvorfor den ene pakken fra ecigwizard er kommet, men den andre ikke... greit nok de skulle til forskjellige adresser, men det er ca 15 minutters biltur unna hverandre.

Så har jeg ikke sporingsnummer heller, da jeg aldri fikk noe slikt siden jeg valgte billigste fraktmetode.

Lenke til kommentar

Jeg bestillte på søndag en Ego Vision med nikotinfri sjokolade e-juice. Den ble sendt Mandag, og er nå fredag i mine hender. (5 dagers frakt fra Ecigwiz)

Nevnte tidligere i tråden at jeg skal forsøke å se om røyking med nikotinfri sjokoladesmak kan stoppe søtsuget, og etter noen timer med bruk, må jeg si at jeg er positiv.

Jeg bestillte en sjokoladesmak som vistnokk er en finsk sjokolade med mintsmak, og for å være helt ærlig så smaker den som After Eight!

Jeg har tenkt å kjøpe en annen en jeg ble anbefalt her i tråden (Mørk sjokoladesmak) og se om det finnes flere alternativer.

Jeg holder nå på fremover i noen måneder med dette og ser om søtsugen blir redusert eller borte :)

Endret av Probeus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, bestilte mandag jeg og mener jeg huske. Eller søndags kveld. Regner med jeg har den i postkassa i morgen eller mandag da forhåpentligvis.

Gjerne si fra når du finner go'smaker som det der, er interessert i å få testet litt slikt snop etterhvert :) . Hva het den after eight smaken?

Lenke til kommentar

Jeg vil da tro at politimenn har en tendens til å stoppe folk som går sånn på gata? Hvis de ikke veit helt hva det er, så tror de sikkert at det er en blueglow crystalmeth master pipe du går å sutter på.

Noen som har en bra historie? Trenger ikke være med politimenn.

Ja, jeg forventa nesten at de skulle stoppe meg, men de kjørte bare videre. Ble stoppa av en snekker i sted da, han var interessert i hva det var for noe jeg holdt på med. Jeg forklarte villig i vei.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som har noen gode forslag til hvordan vi kan få politikerne til å se nermere på lovforbudet mot salg av e-sigaretter i Norge?

Vi er jo nesten som et u-land å regne når det kommer til dette temaet.

Det er jo snakk om helse meg her og helse meg der når det kommer til mat, trim og det meste annet man kan tenke seg.

Hvorfor ikke gjøre et produkt som er mye mindre helseskadelig enn tobakk mer tilgjengelig for folk flest?

Mye av grunnen til at folk ikke begynner med e-sigaretter, eller evt slutter og heller fortsetter med analoge sigaretter er jo fordi det er litt stress med å bestille fra utlandet og det kan fort bli stress i tollen osv.

Det er nesten sånn at man kan lure på om det er korrupsjon med i bildet når de ikke godkjenner et produkt som helt klart ville bedra helsa til det norske folk, men det finnes vel ikke korrupsjon blandt norske politikere....?

Lenke til kommentar

Ja, bestilte mandag jeg og mener jeg huske. Eller søndags kveld. Regner med jeg har den i postkassa i morgen eller mandag da forhåpentligvis.

Gjerne si fra når du finner go'smaker som det der, er interessert i å få testet litt slikt snop etterhvert :) . Hva het den after eight smaken?

Bringebær smaker som bringebærdrops ;) Jeg kjøper min fra ejuiceuk.com og bruker den på en vivi nova. Kjøper også cola derfra! :) Det klarer virkelig å dempe søtsuget mens man klarer å slutte å røyke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...